Twórca serii Metal Gear Solid i Death Stranding snuje wizję przyszłości, w której AI tworzy odświeżone wersje gier. Wygląda jednak na to, że nie tego obawia się najbardziej.
gry
Krystian Pieniążek
20 października 2025 06:25
Czytaj Więcej
Remaki i remastery gier już niebawem może zacząć tworzyć AI
No to chyba dobrze? Patrzac na niektore remastery to prosza o pomste do nieba a tak to by byla mala szansa ze AI cos spie...
Remaster - ok, tutaj AI ma bardzo łatwe zadanie, bo zmienia to co stare i dostosowuje do aktualnych wymagań jakościowych (lepszy dźwięk, tekstury, modele, skrypty) ale Remake? tutaj już zazwyczaj pewne rzeczy się usprawnia i dodaje (np. misje) więc AI ma trudniej (nie jest to niewykonalne, ale po prostu nie ma co liczyć na AI która wykreuje coś "od siebie" i będzie to dobre)
Tak więc Remastery tworzone przez AI - spoko, może byłoby lepiej niż remastery GTA. Remake? zdecydowanie nie, chyba, że tworzone hybrydowo (pod nadzorem/korektą człowieka) Bo w zasadzie większość roboty i tak odwali AI.
Ale jeśli branża będzie robić tylko to, będzie to niebezpieczne. Musimy ciągle tworzyć nowe rzeczy.
Generalnie zgoda, tylko Kojima zapomina, że nie każdy jest... Kojimą i niekoniecznie może liczyć na to, że jak pójdzie do wydawcy i rzuci jakiś szalony pomysł typu. "chcę zrobić grę o facecie z dinozaurem w tyłku!", to dostanie górę pieniędzy na tytuł AAA... albo w ogóle cokolwiek poza uśmiechem politowania. W dzisiejszych czasach bycie wizjonerem bez znanego nazwiska ma raczej średnie szanse powodzenia.
Ja uważam, że nieco paradoksalnie, właśnie AI może być kreatywnym wybawieniem dla branży. W tym sensie, że może w całkiem niedalekiej przyszłości pozwolić mniejszym twórcom na robienie o wiele większych gry, na które normalnie nigdy nie uzyskaliby finansowania. To z kolei powinno zmniejszyć ryzyko i zarazem otworzyć drogę do eksperymentów, tak jak do tej pory było w segmencie indyków.
I bardzo dobrze. Jeśli mają one wyglądać jak te filmiki z różnych scen z gier "reimagined by AI" to oby jak najszybciej to się stało. Niektórzy deweloperzy nie potrafią robić remasterów i dymają graczy na kasę wielce podnosząc rozdzielczość do 4K czy dodając 60 FPSów i to dla nich jest remasterem XD. No tak zapomniałem jeszcze klasycznie przyciemnianie/rozjaśnianie różnych miejsc w grze.
Są remake'i czy remastery co wyglądają świetnie, ale i są takie co na to miano nie zasługują, a twórcom to naplucie w twarz się należy za to.
A co do użycia AI to mam wywalone. Mnie jako gracza powinien interesować produkt końcowy, to czy dobrze wygląda jest grywalny itd. Wisi mi to, kto go robi, ma to być po prostu zrobione dobrze więc gdyby AI miało się przyczynić do lepiej wyglądających i działających gier czy szybciej tworzonych to oby to się stało jak najszybciej i tu też nie chodzi tylko o remastery, ale gry ogólnie.
A tak w sumie, to co z tym Death Stranding 2? Była premiera i po chwili totalna cisza. Zero informacji.
Nie będą.
A on niech sobie "snuje" dalej wynaturzone w swojej głowie historie i w swoich grach.
No i super. Bo AI nigdy nie zrobiła by takiego gówna jakim okazał się remake/remaster THPS4.
Poza tym to też dobrze dlatego że AI nie będzie chciało się na siłę wykazać, zmieniając dobrze zrobione mechaniki, bo tak jest nowocześniej a autor pomysłu jest karierowiczem, a ograniczy się przełożenia grafiki na nowszą.