PlayStation 5 otrzyma nową funkcję, która poprawi jakość wyświetlanych gier. Aktualizacja trafi na konsolę w tym tygodniu.
Tech
Patryk Michaś
26 kwietnia 2022
Czytaj Więcej
Kombinacje na tych konsolach. Żeby wyłączenie synchronizacji pionowej wymagało ingerencji w kod gry? xD
Do tego wybór między smużącym cinematic experience a prawie płynnym ~60fps, tyle, że z ustawieniami na low/med.
Dobrego PC włączasz i grasz, bez kombinacji jak na PS5.
"Dobrego PC włączasz i grasz, bez kombinacji jak na PS5."
Niesamowite że sprzęt za pięciocyfrową kwotę jest lepszy od tego za niecałe 3 tys. Poza tym dyskutowałbym z tą tezą, że granie na PC jest łatwiejsze i jest mniej kombinowania.
No straszne kombinowanie jest na konsolach, musisz włączyć jedna opcję w konsoli (raz dla wszystkich gier) albo przełączyć się pomiędzy dwoma trybami w menu (też wystarczy raz w menu konsoli dla wszystkich gier). Dużo prościej jest na PC gdzie często musisz instalować 20 launcherow i bawić się setkami ustawień w menu żeby gra chodziła płynnie.
VRR to nie jest wyłączenie synchronizacji pionowej, czytałeś w ogole ten artykuł?
Nie czytałem artykułu, tylko nagłówek.
Używam VRR na PC + TV od kiedy mam zgodną kartę, i wiem, że na PC działa to ze wszystkimi grami. Wiem też, że działa to od początku na Xbox Series.
Dziwi mnie więc, że nie było tej funkcji na PS5, mimo, że już minęło półtora roku od premiery.
A kombinowanie jest straszne, bo muszę wybrać między dwoma opcjami graficznymi, z których żadna nie satysfakcjonuje i daleka jest od zapowiedzi o mocach nextgenowych konsol.
A wystarczyło zamiast 4k, jako standard przyjąć 1440p - telewizory doskonale radzą sobie ze skalowaniem tej rozdzielczości w górę.
Nie wiesz o czym mówisz w ogóle, gry w trybie wydajności na PS5 posiadają ustawienia które odpowiadają high/very high z PC wystarczy obejrzeć digital foundry wszystko tam omawiają. Już widzę te miliony graczy PC którzy mają RTX 3080 i grają w 4k na ultra xd
wybór między smużącym cinematic experience a prawie płynnym ~60fps, tyle, że z ustawieniami na low/med A skąd to Ci się wzięło? Taka głupia gadka pcmr?
Już abstrahując że prawie żadna gra na PS5 nie działa w 4K nawet w trybie jakości w 30FPS
PS5 ludzie nie kupują dla wymuskanych eksów tylko dla multiplatform. A tu sytuacja nie wygląda już tak różowo.
Ostatni przykład to Dying Light 2.
PS5 ludzie nie kupują dla wymuskanych eksów tylko dla multiplatform.
no zobacz, a ja kupiłem dla tych eksów :(
A tu sytuacja nie wygląda już tak różowo.
Ostatni przykład to Dying Light 2.
A co jest nie tak z DL2 na ps5?
Full HD w trybie Performance oraz w trybie z Ray Tracing, nie brzmi zbyt okazale w 2022 roku na NextGenach.
Nie Ghost, mylisz się. PS5 mial rzeczywiscie tak miec, ale okazalo się, ze PC z RTX 2060 potrafi nieco więcej w kwestii wydajności w grach, przynajmniej w 1080p. PC z 2080 wyprzedza PS5 juz bardzo odczuwalnie
Full HD w trybie Performance oraz w trybie z Ray Tracing, nie brzmi zbyt okazale w 2022 roku na NextGenach.
Co ma do tego DL2, większość multiplatform tak działa na nowej generacji, nikt nigdy nie obiecywał trybu 4k60 FPS dla każdej gry, nie rozumiem też dlaczego ktokolwiek od konsoli za cenę 3k oczekuje performancu na poziomie wielokrotnie droższych kart graficznych.
drobny szczegół jest taki że PC z RTX 2060 jest w stanie osiągnąć to samo a nawet więcej.
Niesamowite jest to, ze komputer gdzie sama karta kosztuje tyle co CALA KONSOLA (wlacznie z padem, gdzie do kompa musisz dokupic myszke/klawiature/pada), ma wieksza moc niz ta konsola xDDDDDDDDDD.
Fajnie, to teraz poproszę o te same dane z PS5
Czyli co, najnowszy potężny ex o rudej oficjalnie nie wspiera VRR i nie dostanie patcha w nadchodzących tygodniach? Dlaczego Sony wszystko musi tak partaczyć xD
Sony udostępniło funkcję, w gestii producenta gry jest sprawić, żeby ją wykorzystywała.
Ponadto VRR będzie można wymusić w ustawieniach konsoli na grach, które oficjalnie jej nie wspierają.
Podstawowe informacje, które są zawarte w tym króciutkim artykule. Wystarczy nie być zacietrzewionym ćwierćinteligentem.
A 1440p dalej nie ma, żenada. Dobrze że chociaż te nowe monitory skalują obraz z 4K do 1440p.
Płynność i stabilność wyświetlania klatek to jeden z najważniejszych elementów jakości obrazu. Np. tryb wydajności w God of War na PS4pro tak nieregularnie wyświetlał klatki, że odechciewało się grać.
Piszesz o jakości pojedynczej klatki. A ja piszę o jakości obrazu w ruchu a tylko ta liczy się w grach. A jakość w ruchu jest tym lepsza im więcej i stabilniej wyświetlanych jest klatek w każdej sekundzie. VRR sprawia, że częstotliwość odświeżania pionowego wyświetlacza dostosowuje się do częstotliwości generowania klatek w związku z czym klatki obrazu wyświetlane są z większą regularnością, co sprawia wrażenie lepszej jakości obrazu w ruchu.
To co wg Ciebie robi VRR.
Nie likwiduje rwania obrazu przy włączonej synchronizacji pionowej?
Rwanie i szarpanie obrazu dla mnie jest jednym z czynników najbardziej pogarszających jakość obrazu (w ruchu). Włączenie synchronizacji pionowej zwykle eliminuje ten problem.
VRR to taki sztuczny upłynniacz, gdzie gry z niego korzystajace niszczą...wzrok. Wystarczy, że 60 hz ledeo go ogarnia. Jeśli VRR obniża herce byleby tylko dawać złudna płynność, to wolę sobie nie wyobrazac jak muszą oczy boleć w najbardziej wymagających grach, kiedy zamiast spadku fpsów mamy spadek herców. To ja już wolę, by mi klatki spadały :P
Zatrzymałeś się chyba na erze wyświetlaczy CRT skoro cię bolą oczy od niższego odświeżania
To włącz sobie 30hz w monitorze i pracuj 3H. Powodzenia
1,2,3,4...całe 15 gier!
Robi wrażenie!
Kupię PS5 za 8 000 zł dawać je mnie tu!
To nie jest lepsza jakość obrazu a płynność. I na konsoli ma to średni sens . Albo 30 fps sztywne albo 60 do tego vrr nic nie poprawi . Jedynie spadki będą mniej odczuwalne ale 90 procent gier na ps 5 masz na twardo ustwione fpsy więc tylko 120 fps mode ma sens tu a i tak nie bardzo bo takich gier będzie coraz mniej .