PS5 Pro Game Boost zawodzi - konsola może nie mieć tyle mocy by dać 45% wzrostu
Okazuje się, że PS5 Pro nie jest w stanie spełnić pokładanych w nim nadziei. Cierpią na tym gry, które nie otrzymały aktualizacji do PlayStation 5 Pro i zamiast tego wykorzystują tryb Game Boost.

Podczas swojego cotygodniowego podcastu ekipa z Digital Foundry poruszyła między innymi wątek wydajności PS5 Pro. Na premierę recenzenci zwracali uwagę na imponujące możliwości konsoli, ale wraz z mijającym czasem na światło dzienne wychodzą ograniczenia PlayStation 5 Pro. Jedno z nich jest widoczne podczas gry w tytuły bez aktualizacji PS5 Pro i korzystające z trybu Game Boost (vide Wccftech).
Pamięć konsoli ogranicza możliwości trybu Game Boost
Według Digital Foundry włączenie trybu Game Boost zwiększa wydajność gier, które nie otrzymały aktualizacji do PS5 Pro, od 30% do 35%. Tak duży wzrost może być dla części osób satysfakcjonujący, ale według pierwotnych założeń podanych przez Digital Foundry, gry miały działać nawet do 45% lepiej. Ich niespełnienie ma być związane z możliwościami pamięci PS5 Pro.
Kwestia może dotyczyć pamięci, ponieważ o ile GPU PS5 Pro zostało powiększone o 45%, to przepustowość pamięci została podniesiona już tylko o 28%, co może powodować problemy. Dlatego PlayStation 5 Pro może sobie najlepiej radzić w Full HD z 120 klatkami, ale im wyższa rozdzielczość, tym będzie coraz gorzej właśnie przez niewystarczającą przepustowość.
Być może dlatego między innymi Elden Ring, który nie otrzymał aktualizacji, wciąż nie działa w stabilnych 60 FPS-ach. Konsola łatwiej je osiąga względem bazowego PlayStation 5, a nawet Xboksa Series X, który dotychczas był domyślną konsolą dla Elden Ringa. To wciąż jednak nie jest stabilna ilość klatek i jak pokazało wcześniej Digital Foundry z tym radzi sobie lepiej Radeon RX 6800 kosztujący około 2300 zł.
To w pewien sposób potwierdza domysły, które pojawiały się jeszcze przed premierą PS5 Pro. Konsola miałaby być dopiero przedsmakiem tego, co zobaczymy w urządzeniach nowej generacji. To PlayStation 6 pokaże pełnię możliwości PSSR i oferując większą przepustowość pamięci być może w końcu będzie urządzeniem oferującym natywne 4K, na które graczy konsolowi czekają od czasów PS4 Pro i Xboksa One X.
Komentarze czytelników
MorrisonCrusoe Junior
Błędy we wstępie:
„Digital Foundry podsumowała poruszyła”, „wychodzę ograniczenia”.
zanonimizowany1404295 Centurion
Tymczasem w Japonii bije rekordy sprzedaży. Sprzedaje się lepiej niż PS4 Pro na premierę.
PlayStation 5 Pro – 78,086
Switch OLED Model – 42,297
Switch Lite – 16,140
PlayStation 5 – 8,571
Switch – 5,575
Xbox Series X Digital Edition – 1,505
PlayStation 5 Digital Edition – 1,503
Xbox Series S – 668
Xbox Series X – 232
PlayStation 4 – 49
Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu Generał

Ale Elden w trybie performance nie trzyma 60 fps?