Quo vadis Ubisofcie... Jaka tam musi panować erozja kreatywności, skoro takie projekty, o które nikt nie prosił dostają zielone światło.
Zamiast tego mogliby zrobić jakiegoś liniowego akcyjniaka bądź platformera na modłę PoPa, lub jakąś strategię (remake 3D HoMM3), ale nie, lepiej battle royale, albo inne popularne syfy.
A jak to wyjdzie obok OV2 to już w ogóle kaplica.

Hyper Scape: Po co będziemy łatać grę, dodawać obiecane funkcję i zawartość. Pieprzyć graczy, zamykamy.
GR Frontlines: Warzone robi kasę? To i my możemy! Kserujemy ich pod logiem Ghost Recon!
Xdefiant: Arcade'owe shootery znów robią siano? Kserujemy!
The Division BR: Tarkov jest popularny? Kserujemy!
Project Q: Wychodzi OV2? Dobrze, kserujemy ich jako BR.
Aż naprawdę źle się czuję z tym, że 10 lat temu uważałem Ubiszaft za świetną firmę i byłem bardzo zadowolony, że wydawali co roku nowe AC. Co się z tą firmą stało? Ostanie ich dobre gry to Watch Dogs 2 i Far Cry 5. Gdzie Rayman 4? Gdzie nowy Splinter Cell bez otwartego świata? Gdzie Beyond Good & Evil 2?
Quo vadis Ubisofcie... Jaka tam musi panować erozja kreatywności, skoro takie projekty, o które nikt nie prosił dostają zielone światło.
Zamiast tego mogliby zrobić jakiegoś liniowego akcyjniaka bądź platformera na modłę PoPa, lub jakąś strategię (remake 3D HoMM3), ale nie, lepiej battle royale, albo inne popularne syfy.
A jak to wyjdzie obok OV2 to już w ogóle kaplica.

Hyper Scape: Po co będziemy łatać grę, dodawać obiecane funkcję i zawartość. Pieprzyć graczy, zamykamy.
GR Frontlines: Warzone robi kasę? To i my możemy! Kserujemy ich pod logiem Ghost Recon!
Xdefiant: Arcade'owe shootery znów robią siano? Kserujemy!
The Division BR: Tarkov jest popularny? Kserujemy!
Project Q: Wychodzi OV2? Dobrze, kserujemy ich jako BR.
Obrazek boski, w życiu bym nie pomyślał, że w sumie te logo to jakby widok kupska z góry :D.
Aż naprawdę źle się czuję z tym, że 10 lat temu uważałem Ubiszaft za świetną firmę i byłem bardzo zadowolony, że wydawali co roku nowe AC. Co się z tą firmą stało? Ostanie ich dobre gry to Watch Dogs 2 i Far Cry 5. Gdzie Rayman 4? Gdzie nowy Splinter Cell bez otwartego świata? Gdzie Beyond Good & Evil 2?
Dużo w tym winy tego faceta, którego zwolnili w związku z tą sprawą o molestowanie, ale nie tylko. Oni klepią gry, które mają przyciągnąć Cię na jak najdłużej, a to niestety odbija się na jakości.
tak to bywa
-najmij pisarzy i artystów
-nabijaj z nimi interes
-masz flagową grę
-ciśnij kure znoszącą złote jajka
-miej spinę z pisarzem
-zwolnij ludzi co tworzyli dobre historie/questy/świat dla gier
-zostaw artystę i daj mu robotę tworzyć całą grę
a potem mamy takie Diablo I/4 i assasin, do tego dalej mamy więcej gry mmo (czy cos) niz gier fabularnych (z małymi wyjątkami (TLOU, far cry) lub lepszym nawiązaniem obu (ER), ale coraz częściej mamy mmo) bo na tym masz stały napływ hajsu juz bez lootboxów a młodzież jednie tym się interesują, starych wyjadaczy jest coraz mniej przez co nerwów beż życia mniej się słucha
pozostało nam już czynić dobre marki które dalej robią to inaczej niż reszta (choćby SCS)
Ja już się pogubiłem w tych ich BR i MMO-looterach. Jest jakaś tabelka na Wikipedii? W poście [2] wymieniono wszystko? A nie, jest jeszcze wspominany w newsie Patfinder, tak? Czyli Frontlines, The Division BR, Project Q i Patfinder? No, na bogato, chyba kupili jakiś przemysłowy system ksero.
No cóż, już od dawna nie ma co liczyć na porządne gry, a co dopiero kontynuacje PoP, Rayman 4 w 3D i inne gry, albo jakieś porządne remaki np. pełny homm3 (z dodatkami) w lepszej rozdzielczości i kompatybilności itp., a nie homm 3 bez dodatków w hd co jest ewidentnym skokiem na kasę. Żeby nie było w necie nie ma żadnego prawdziwego moda, który potrafiłby po prostu dodać prawdziwą rozdzielczość full hd, bo są takie, ale tylko skalują ekran do odpowiedniej ilości pikseli, przez co mapa eksploracyjna jest w sporym oddaleniu(bo poza normalnego ekranu jest więcej pikseli, więc się zgadza), a zamki czy bitwy w okienkach(piksele zagęszczone do wielkości okna odpowiadającego standardowej rozdzielczości oryginału).
Rynek nasycony Battle Royal i Hero Shoterami.
Zamiast cisnąć nad beyond good and evil 2 lub zrobić nową markę to nic pchamy kase w to co nie jest potrzebne ani oczekiwane.
Teoretycznie.... jest nasycony wszystkim. Gier jest za dużo.
A gracze na rynku dev są za duzi, by próbować czegoś nowego, więc ucierają dobre schematy, jeden z większych powodów, dlaczego gaming stał się trochę monotonny.
Ubisoft nie ma pomysłu na ciekawy setting Battle royale? Podpowiadam: gracze są mrówkami i mają za zadanie zebrać dla mrowiska jak najwiecej łupów. Można zbierać rośliny, polować na owady, czy odbierać łupy innym mrówkom. Kto na koniec rundy zbierze najwiecej, będzie nowym królem mrowiska.
Kiedyś mieli filozofię, "zróbmy grę w jaką sami chcielibyśmy zagrać, to na pewno na tym zarobimy", a teraz mają "robimy to, co jest akurat najpopularniejsze i generuje najwięcej kasy". I kiedyś to oni byli kreatywni, wyznaczali nowe trendy, a teraz tylko za nimi podążają. Szkoda.
Doskonale rozumiem, dlaczego nie zrezygnują ze swojej formuły otwartych światów i takich sieciówek, jakie akurat są modne. Tylko, żeby część tych zarobków przeznaczyli na zrobienie czasem czegoś nowego, eksperymentalnego, podjęcie jakiegoś twórczego ryzyka.
Pamiętam, jak wyszedł pierwszy Assasyn. Czytałem wiele opinii, że gra jest powtarzalna i monotonna, że ciągle robimy to samo. Ale to jak wyglądał ten świat, klimat i cała ta mechanika parkour, mechanika walki z blokami i kontrami, świetnymi animacjami... to wszystko było czymś tak innowacyjnym, że od premiery AC1, do wyjścia AC2 przeszedłem tą grę z 5 razy i mi było mało, i nie czułem żadnej nudy. To był taki powiew świeżości, jakiego ja osobiście w branży gier chyba nie widziałem nigdy wcześniej (moje subiektywne odczucia), ani nigdy później. To, jak z takiego innowacyjnego tworu, jak Assasins Creed 1 przeszli do klepania wtórnych, monotonnych gier na jedno kopyto, byle był otwarty świat i mnóstwo DLC/mikropłatności, to jest przykre.
Pełna zgoda. W 2020 roku ponownie włączyłem pierwsze AC po wielu latach i nawet wtedy poczułem wielki powiew świeżości, czułem ze gram w prawdziwy next-gen. Nie przypominam sobie aby jakaś nowa gra wywołała u mnie podobne wrażenie...
To fakt, rewolucja pod względem grafiki, podejścia do otwartego świata, innowacyjny system parkour, świetna - przyjemna i widowiskowa walka, klimat... Monotonia i powtarzalność doskwierały, ale gdy człowiek wkręcił się i docenił gameplay...
Tak, to była naprawdę innowacyjna gra, to se ne vrati...
To prawda, rayman w 3d, PoP, tom clancy, pierwsze AC i FC, watch dogs, a nawet jakieś batmany, avatar i beyond good & evil. Co prawda akurat kontynuacje do 2 ostatnich gier będą robić. Jednak trochę mało jak na tyle czasu po długim braku świeżości.
O, kolejna ziomalsko wyglądająca gra od Ubi. Co oni mają z tym motywem xD Do kogo to jest kierowane? Odnoszę wrażenie, że pracują tam duże dzieci, które za dzieciaka chciały być cool, ale im to nie wychodziło, więc teraz próbują przenieść swoje marzenie bycia cool do gier. Tyle, że z marnym skutkiem ;D
Zawsze wchodzę w te newsy pośmiać się z tobialexa.
Tym razem ogromne rozczarowanie.
Taaaa, arena FPS już to widzę :) Nawet nie ma słowa na temat 1v1 tylko tryby drużynowe, AFPS po chu...Z drugiej strony lepszy klon overwatcha niż kolejny BR.
Wiadomość Ubisoft mógłby zmienić płytę.
Tymczasem GOL:
Cyberpunk 2077 królem. 5 polskich gier, w które grało najwięcej graczy na Steam