Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Prezes Take-Two twierdzi, że wydawane gry AAA powinny być bliskie perfekcji

09.02.2021 16:39
😂
2
11
odpowiedz
gutry
16
Generał
09.02.2021 16:34
Asasyn363
😉
1
Asasyn363
167
Senator

Prezes Take-Two Interactive Strauss Zelnick, który w ostatnim czasie zasłynął szeregiem kontrowersyjnych opinii, tym razem wypowiedział się na temat zbyt szybkiego wydawania gier. Podczas spotkania z inwestorami jeden z analityków poruszył temat dyskusji, jaka w ostatnim czasie pojawiła się w branży na temat pośpiesznej produkcji gier AAA, oraz stwierdził, że ich wydawanie zaczęło przypominać wyścig.

A czy to przypadkiem nie jest ten sam Pan, który twierdził, że pora na to aby Take Two wydawało mniejsze gry, lecz wydawało je częściej?

post wyedytowany przez Asasyn363 2021-02-09 16:34:42
09.02.2021 16:39
😂
2
11
odpowiedz
gutry
16
Generał
09.02.2021 16:45
😢
3
3
odpowiedz
5 odpowiedzi
Kępes
102
Konsul

Bez kitu ja już nawet nie wiem czy pamiętam jakąś AAA która była wypieszczona jak cyce Karyny.
Może nowy Doom i rezydenty reszta to zawsze coś albo optymalizacja leży albo grafika wiek XVI albo to i to i tak zawsze coś a 300-400 za niby fulla trzeba dać bo inaczej wydmuszka nie mówiąc już o tym że zawierają jeszcze mikro.

09.02.2021 17:00
piter987
3.1
piter987
79
PcMasterRace

Na ps4 chyba Ghost of Tsushima wyszło elegancko :D

09.02.2021 17:47
3.2
Olekrek
47
Rotmistrz

Got i TLoU2 z takich ostatnich. Niestety ale gdy do wydania gry za bardzo mesjaszają się osoby zasiadające na najwyższych stanowiskach liczące tylko na zysk, to nie wychodzi to dobrze.
Naprawdę ciężko znaleść z ostatnich 10 lat gry, które wyszyły bez błędów - ew. z jakimiś mało znaczącymi.
Może z 5 by się dało wymienić.

Jak takie marki jak R* potrafią zawalić premierę gry, to co dopiero mniejsi wydawcy, gdzie nie am tyle sit po drodze zanim gra zostanie wydana.

Dlatego podkupowanie gier przez Epic jest dobre, bo te pieniądze przynajmniej w teorii powinny dać trochę więcej luzu twórcom. Tak jak robi właśnie Sony. Daje kase i termin taki, że nawet świeże studio sie wyrobi. Tacy twórcy pracują sobie w spokoju, bez ciśnienia, że w połowie tworzenia gry wejdzie korpos, krzycząc "wydajemy za miesiąc".
Oby kasa z Epica sprawiła to samo co kasa od Sony. Wtedy będziemy mieli więcej premier gier takich jakich oczekują gracze.

10.02.2021 02:45
3.3
Tasdeadman
57
Generał

Olekrek Ale należy rozróżnić skopany port od skopanej gry. RDR2 na konsolach działał tak jak należy, gra nie miała większych błędów poza standardem dla rozległych gier sandboxowych z zaawansowaną fizyką.
To premiera na PC miała problem, ale sama gra działała jak należy, problemem było uruchamianie jej co rozwiązali bardzo szybko.
Cyberpunk to zupełnie inny biegu, gra niedociągnięta w żadnym z możliwych aspektów, porty konsolowe nie działają w ogóle, "najlepsza" wersja na PC działa ale łatwo zauważyć jak się silnik gry męczy żeby się nie posypać. Do tego gargantuiczna ilość bugów, błędów i niedociągnięć która sypie się z każdej możliwej strony nawet podczas oskryptowanych cut-scenek.
A to dopiero początek drogi bo dalej czycha sam gameplay którego zrobienie i dopracowanie też nie zmieściło się w planie wydawniczym przez co gra jest zlepiona w pośpiechu z niegotowych składników, nie ma żadnego balansu, logiki i spójności, wycięta spora część fabuły, wycięta większość mechanik prezentowanych na gameplayu z targów 2 lata przed premierą.
No sorry, mam 10 luty, równe 2 miesiące po premierze. W takim terminie większość gier AAA nawet jeżeli zaliczają wtopę na premierę, to po takim czasie największe błędy są wyeliminowane tymczasem Cyberpunk kręci się w kółko, kolejne patche nie naprawiają prawie niczego za to dodają więcej błędów które potrafią popsuć nawet to, co jakimś cudem działało dobrze, gra nadal jest niegrywalna na konsolach a temat wyciętej zawartości oficjalnie dla CDPR nie istnieje co przyznał Iwiński stwierdzając, że jest dumny z wersji na PC (którą w międzyczasie popsuli).

10.02.2021 08:31
elathir
3.4
elathir
108
Czymże jest nuda?

Tasdeadman - bo ja wiem, czy w Cyberpunku na PC mam więcej bugów niż w leciwym i rzekomo połatanym już GTA V? Dla mnie sprawa wygląda podobnie, tyle, ze CP wciąż latają. Głównie glitche i ze dwa konieczne reloady w trakcie 120 godzin gry. Jak ogrywałem GTA V ze dwa lata temu wyglądało to podobnie, sporo glitchy i raz na ruski rok jakiś poważniejszy bug.

RDR2 to inna bajka bo to na premiere działało na PC gorzej jak CP2077 na konsolach. CP nie szło grać ale chociaż się uruchamiał.

post wyedytowany przez elathir 2021-02-10 08:32:58
10.02.2021 09:08
3.5
zanonimizowany768165
119
Legend

Tak jak robi właśnie Sony. Daje kase i termin taki, że nawet świeże studio sie wyrobi.
a jak było z No Man's Sky?

09.02.2021 16:47
👍
4
odpowiedz
13 odpowiedzi
zanonimizowany1339461
9
Senator

I RDR2 taki właśnie był.

09.02.2021 16:51
Angemona
4.1
Angemona
85
Generał

Na PC? Nooo chyba nie bardzo. A z GTA IV mieli taki sam przypał jak Cyberpunk. Po GTA IV zwyczajnie wyciągnęli wnioski i GTA V jak i RDR2 nie wyszły na raz na wszystkie platformy. Kwestia nauki na błędach.

09.02.2021 16:54
Kaniehto
4.2
2
Kaniehto
63
Generał

RDR2 było niegrywalne, bo launcher nawet odpalić nie chciał, ale tak, perfekcyjnie było XD

post wyedytowany przez Kaniehto 2021-02-09 16:54:17
09.02.2021 17:01
4.3
1
zanonimizowany1340678
8
Pretorianin

Takie także było NBA 2K20/21, WWE 2K20, Mafia 3, Mafia 2 Remaster czy BioShock Collection. Perfekcja taka, że cud iż się odpalało. Wyjątek to BioShock, bo "tylko" spadki klatek.

09.02.2021 17:03
piter987
4.4
piter987
79
PcMasterRace

Ja RDR2 na premierę odpalałem jakieś 4 godziny :) Jak jeden błąd likwidowałem, to pojawiał się drugi, na szczęście nie tylko ja miałem problemy i wszystkie sposoby naprawy od razu lądowały na forach/yt.

09.02.2021 17:03
4.5
zanonimizowany1339461
9
Senator

Grałem na PS4 i tam było perfekcyjnie. W dodatku gra, która wygląda fenomenalnie, i jest fenomenalna i działa niemal fenomenalnie za konsoli z 2013. Zapomniałem, że to forum to #pcmasterrace. A jeżeli chodzi o port pc to faktycznie na początku były problemy, crashe itd ale chwile po gra była już połatana. Nie ma nawet co porównywać do sytuacji z cyberpunkiem, nawet na pc.

09.02.2021 17:13
Legion 13
4.6
Legion 13
158
The Black Swordsman

GoodLuke
Do listy możesz jeszcze dodać GTA IV na wszystkich platformach - dopiero po patchach gra zaczęła działał ok na PS3/X360, wersji PC nigdy tak naprawdę nie naprawili, no i GTA V na PS3 i X360 które potrafiło spadać do kilkunastu FPS (tak w sumie to nie działało dużo lepiej niż CP2077 na PS4 i X1).

No i z takich mniejszych problemów: GTA V na PC nawet po poprawkach ma opcje które bez żadnego powodu zabijają wydajność, RDR2 ma tak samo.

09.02.2021 17:14
Kaniehto
4.7
1
Kaniehto
63
Generał

No oczywiście, przecież jak na PS4 działa a na PC nie to jest perfekcyjnie. Ale za to jak jest sytuacja odwrotna... :)

btw daruj sobie z tym "hehe gra na pc to napisze pc master race będę śmieszny"

post wyedytowany przez Kaniehto 2021-02-09 17:16:15
09.02.2021 17:20
4.8
Kępes
102
Konsul

Urumod powiem ci że nie do końca masz racje jeśli chodzi o wersje PC bo do dziś ta gra ma problemy kupiłem RDR2 odpaliłem gra działa super chodzi jestem zadowolony po 10 min grania błąd do pulpitu nie pamiętam już jego nazwy ale gdy wszedłem na neta sprawdzić by to rozwiązać to się przeraziłem milion rozwiązań tego problemu i żaden oczywiście nie pomaga.
Ludzi którzy maja ten problem do dziś jest cała masa i to na zajechanych kompach jak i na rakietach.

Później spróbowałem jeszcze na piracie jak złamali bo przecież nie kradnę jak na razie to ja jestem stratny z nadzieją że może jednak ale zapomnij to samo do dziś nikt nie potrafi ani firma ani gracze wskazać co jest przyczyna tego błędu a to chyba jasne że gra jest przez to nie grywalna bo błąd wyskakuje randomowo kiedy chce u mnie tak co około 10 min i to na samym początku gry gdzie nie można zapisać gry...
Takie właśnie gry są nam sprzedawane.
A jeśli chodzi o konsole to tak gra bez zarzutu.

09.02.2021 17:22
4.9
zanonimizowany1339461
9
Senator

Przecież CP działa słabo na pc. Chcesz mi powiedzieć, że ogólne dopracowanie (kontrola jakości itd) jest lepsza w cp niż w rdr2? Nawet na pc? No i nie każdy miał crashe w rdr2, a cp wszędzie ma te same bugi.

09.02.2021 17:26
Kaniehto
4.10
1
Kaniehto
63
Generał

No i nie każdy miał crashe w rdr2, a cp wszędzie ma te same bugi
a ja jakoś widzę masę ludzi, którzy ukończyli już cyberpunka i nie narzekają na żadne glicze. niektórym działa, a niektórym nie, ta sama sytuacja co z rdr

Chcesz mi powiedzieć, że ogólne dopracowanie (kontrola jakości itd) jest lepsza w cp niż w rdr2?
nie wymyślaj czegoś czego nikt nie powiedział

09.02.2021 17:29
4.11
zanonimizowany1339461
9
Senator

Ok :D

09.02.2021 18:07
4.12
Zar3011
104
Pretorianin

Z dwojga złego wolę zglitchowaną grę, która działa niż dopracowane arcydzieło, którego nie da się przejść. Cp2077 skończyłem bez większych problemów, masa błędów i niedoróbek ale nic blokującego. Natomiast rdr2 na tym samym kompie pierwszy raz zwiechę złapał już na ładowaniu benchmarka. Potem był cyrki z ustawieniem języka w grze (zadziałała dopiero zmiana języka w całym windowsie), potem były problemy z uruchomieniem gry bo launcher jej nie widział, a jeszcze później wieszanie się gry na cutscenkach. Po przekopaniu połowy internetu i sprawdzeniu dziesiątek fixów udało mi się uzyskać grywalny produkt, chociaż nadal po każdym odpaleniu muszę w windowsie ustawiać głośność gry bo automatycznie ustawia się na jakąś śmiesznie niską wartość.

10.02.2021 08:38
elathir
4.13
elathir
108
Czymże jest nuda?

Ależ CP2077 na komputerze, które spełnia jego wymagania nie ma poważniejszych błędów, głównie glitche a te są w każdej dużej grze. Spędzilem w grze ponad 100h i miałem porównywalną liczbę problemów co w GTAV. Tylko, że CP jeszcze latają a GTAV ograłem dwa lata temu już dawno po ostatnich łatkach. Akurat Rockstar ma tragiczną kontrolę jakości w wypadku PC a i na konsolach były wtopy (sławetne problemy GTAIV i GTAV na Ps3 i Xbox360 i olbrzymie dropy klatek). Żadna ich gra na premierę w ogóle nie działała. CP na konsoli chociaż dało się odpalić.

09.02.2021 16:56
Persecuted
5
odpowiedz
Persecuted
153
Adeptus Mechanicus

Asasyn363

Jedno drugiemu nie przeczy, bo tu nie chodzi o czas produkcji, tylko o poziom dopracowania w chwili wydania. RDR2 powstawał 7 lat, a wersja PCtowa nawet kilka miesięcy dłużej i co? Blaszakowe wydanie było na premierę ledwo grywalne... Cyberpunk teoretycznie też powstawał ok. 8-9 lat, a wyszło jak wyszło, bo włodarze CDP naciskali na wypuszczenie mocno niegotowego produktu.

Także słowa Zelnicka nie kolidują z tym co mówił wcześniej. W końcu nie ważne, czy gra powstaje 3, 5 czy 7 lat, ważne, żeby wydać ją kiedy będzie gotowa, a nie ścigać się z rynkiem, bo akurat dobre okienko premierowe się trafiło (np. okres okołogwiazdkowy) i trzeba było skorzystać.

post wyedytowany przez Persecuted 2021-02-09 17:12:35
09.02.2021 17:17
Dzienciou
6
odpowiedz
Dzienciou
169
Generał

Chyba właśnie jest na odwrót. Duże tytuły mimo niedoróbek sprzedają się rewelacyjnie na bazie hajpu i marketingu. Nie ma sensu odwlekać premiery np. o rok czy dwa i narażać się na koszty jeśli nie przekłada się to na większy przychód.

09.02.2021 18:14
7
odpowiedz
zanonimizowany1343577
6
Chorąży

Cóż, taka Mafia III wydana pod skrzydłami Take Two, była w podobnym stanie do Cyberpunka, a szkoda, bo gra z potencjałem na hit. Premiera rok / dwa lata później i byłoby dużo lepiej.

post wyedytowany przez zanonimizowany1343577 2021-02-09 18:14:53
10.02.2021 03:41
BloodPrince
8
odpowiedz
3 odpowiedzi
BloodPrince
181
Senator

Bez kitu ja już nawet nie wiem czy pamiętam jakąś AAA która była wypieszczona jak cyce Karyny.

Exy od Sony się liczą? Bo tu można by było wymieniać, a wymieniać .

10.02.2021 08:41
elathir
8.1
elathir
108
Czymże jest nuda?

W sumie jakby się zastanowić to tyczy się to wszystkich exów. Taka Forza horizon od MS tez super działała na PC i Xbox. CK3 wydane na PC też robiło wrażenie super dopieszczonego. Grałem w miesiąc po premierze i nie miałem problemów chyba żadnych.

10.02.2021 08:44
8.2
zanonimizowany558287
180
Senator

Days Gone nie było, ale w nim leżała głównie optymalizacja. Poza tym to drugi najlepszy eks zeszłej generacji u Sony.

20.03.2022 15:30
8.3
Andrzej Pulaski
27
Chorąży

Eksy Sony się liczą i to niechlubnie..
Twórcy jakby zapomnieli, że tworzą przede wszystkim gry, a nie coś co jest przydługą cutscenka - chcące być filmem - a w efekcie nie jest ani pełnoprawną grą, ani tym bardziej filmem. Najlepiej wychodzą im prymitywne gierki (powielane niczym Assasyny) rodzaju Forza czy Gran Turismo..
Zapominamy przy tym, że te - proste w produkcji gierki, robione pod jedną platformę - powinny być jakościowym wzorcem absolutnym przynajmniej na PS4/5..
A PRZECIEŻ MAJĄ BŁĘDY I PROBLEMY OPTYMALIZACYJNE..! Chociażby ostatnio ostro hajpowany a przecież nudny i zbugowany Elden Ring..! XD

10.02.2021 04:09
9
1
odpowiedz
grabeck666
87
Senator

Hejtowanie CP77 jest teraz popularne, więc prezesik postanowił przyłączyć się do kopania leżącego wmawiając kłamstwa i zaprzeczając samemu sobie aby zdobyć kilka punkcików PRowych.

20.03.2022 14:59
10
odpowiedz
Andrzej Pulaski
27
Chorąży

Ciekawe, że ta największa i katastrofalna wtopa RockStar - w historii gamingu - nie jest odmieniana we wszystkich przypadkach w mediach (zwłaszcza biznesowych)..?
Jeżeli pozwolono wydać zwykły remaster prostej gry w tak skandalicznym stanie, to nie dziwota, że nasze niepełnosprawne intelektualnie „pelikany" - łykają teorię o rzekomo „wyjątkowo złym stanie" Cyberpunka

Wiadomość Prezes Take-Two twierdzi, że wydawane gry AAA powinny być bliskie perfekcji