PlayStation 6 postawi na więcej AI. AMD twierdzi, że grafika PS6 „przesunie granice” tego, co znamy
Jak człowiek wie mało o AI. Znam chatagpt, claude, groka, gemini, używam w pracy openAI. Robiłem MCP serwer i integracje. Instalowałem własny model lokalnie na maszynie
ale jak do cholery to AI pomaga w czasie rzeczywistym generować obraz!? Ofc brak mi wiedzy oddolnej, jak AI działa, pzoa jakimiś tam podstawami, ale przecież to potrzebuje zasobów.. jak to działa tak szybko o0
no i co do samego artykułu, dziwnym by było by AI nie wsadzili
Kolejne lanie wody, to samo było przy PS4, PS5.
Grafika ledwo rusza z miejsca, fizyka gorsza niż 10-15 lat temu, to samo z interakcją z otoczeniem oraz inteligencja SI. A to tylko pierwsze z brzegu bolączki.
Całkowita prawda. Grafika ogólnie idzie na przód, ale ostatnim większym krokiem było wprowadzenie RT i PT do gier. Co i tak weszło w zwolnionym tempie z powodu niewystarczającej mocy obliczeniowej ówczesnych PCtów. Dalej co zostało to całkowite przejęcie przez AI generowanie grafiki w czasie rzeczywistym. Bez żadnych sztuczek upiększających standardową rasteryzację, tylko full AI. Może też AI przejmie obliczenia fizyki w grach.
Taki przyklad wykorzystania AI, o ktorym moze byc mowa - wgrywamy zdjecia i glowny bohater wyglada jak my
Co generację słychać takie głupie gadki, ale prawda taka że pierwszy szok i niedowierzanie to była epoka PSX/N64, a potem PS2/GCN/Xbox. Potem jeszcze X360/PS3 wprowadziły gry na wyższy poziom, a potem to już tylko odcinanie kuponów i przede wszystkim brak gier oraz rozmienianie się na drobne.
Gry parły głównie na rozwój graficzny. Swego czasu dużo łatwiej było go pchać, bo startowano od zera i procesory, i pamięć rosła, a z nimi wydajność pozwalająca generować więcej polygonów. Dobrnęliśmy do ściany, bo modele są tak szczegółowe, mają tyle polygonów, że ciężko zrobić coś więcej. Tak samo jest z jakością tekstur i rozdzielczością. Kolejnym krokiem do podbicia realizmu grafiki będzie zabawa z oświetleniem i już widać, że temat jest obecnie pchany do przodu. Zanim to wszystko złączy się w całość i będzie możliwe do powszechnego użytku w grze, szczególnie dla większości urządzeń u populacji, minie parę lat.
I może potem rozwój pójdzie w kierunku fizyki świata, jak będzie nadwyżka obliczeniowa i podzespoły na tyle mocne, że można będzie olać optymalizację. :)
Co do rozwoju AI w grach - ciężko powiedzieć, jak do tego podejdą. Problem w tym, że gry komputerowe stały się ultra powszechnym medium, które jest tworzone do jak największej grupy ludzi. To powoduje, że gra nie może być trudna. Za dobre modele AI u przeciwników w rozgrywce, powodują, że będą oni zbyt trudni. Może i da się zrobić jakiś model który będzie i łatwy i będzie dawał efekt wow jakiejś garstce ludzi, ale czy studiom opłaca się inwestować w to środki? Nie wiem. Alien Isolation pokazał, że niezbyt.