„Piękno powinno być źródłem pewności siebie, a nie niepokoju”, Dove o obrazie kobiet w grach

Popularna marka kosmetyczna zainicjowała kampanię społeczną, która zwraca uwagę na problem nadmiernej seksualizacji kobiet w grach wideo. Akcję promuje materiał wideo, w którym bohaterka oprócz walki z potworami, toczy bój o swoje „ja".

Marcin Przała

„Piękno powinno być źródłem pewności siebie, a nie niepokoju”, Dove o obrazie kobiet w grach, źródło grafiki: Dove..
„Piękno powinno być źródłem pewności siebie, a nie niepokoju”, Dove o obrazie kobiet w grach Źródło: Dove..

Kojarzycie markę Dove? Ta działająca w branży kosmetycznej firma wystartowała z kampanią „Real Virtual Beauty, która zwraca uwagę na problem nadmiernej seksualizacji kobiet w grach wideo.

Kampanię społeczną Dove promuje krótki materiał wideo, w którym wirtualna bohaterka o imieniu Cinthia toczy walkę z „bossem”, jak również ze stereotypem, według którego każda bohaterka gier musi być „seksbombą”.

Walka Cinthii o swoje „ja”

Krótkie wideo pokazuje, że Cinthia na co dzień przywdziewa obcisłą zbroję z dużym dekoltem, stając oko w oko z wirtualnymi monstrami. Jednakże po walce, gdy gasną reflektory, dziewczyna wraca do garderoby i z ulgą zdejmuje strój, który odsłania zupełnie inną budowę bohaterki kampanii. Cinthia czuje się wyraźnie niekomfortowo, udając kogoś, kim nie jest.

W końcu bohaterka postanawia porzucić strój superbohaterki i walczyć z wirtualnymi przeciwnikami na swoich zasadach – będąc wreszcie sobą.

Zwieńczeniem historii jest hasło: „uczyńmy wirtualne piękno prawdziwym”.

Alarmujące dane

Dlaczego Dove rozpoczęła taką kampanię? Akcja marki wystartowała w odpowiedzi na niepokojące dane, według których:

  • 60% dziewcząt i 62% kobiet „czuje się zniekształconych w grach”,
  • ponad 1/3 młodych dziewcząt odczuwa negatywny wpływ na poczucie własnej wartości z uwagi na brak różnorodności awatarów,
  • 74% kobiet pragnie więcej kobiecych postaci w wirtualnych światach.

Jak przekazał wiceprezes Dove, Leandro Barreto, twórcy za pomocą tej kampanii chcieli przekazać, iż „piękno powinno być źródłem pewności siebie, a nie niepokoju” (za wirtualnemedia).

Warto nadmienić, że przy tworzeniu wideo promującego kampanię społeczną marka Dove współpracowała z firmą Epic Games i stowarzyszeniem Women in Games.

Podobało się?

7

Marcin Przała

Autor: Marcin Przała

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2023-05-16
05:17

zanonimizowany1099167 Chorąży

Ale wysyp smalcňw alfa. Jednak to prawda , że większość komentujących na tym forum to piwniczki z podniesionym poziomem testosteronu i bolącą ręką :)

Komentarz: zanonimizowany1099167
2023-05-16
10:41

Jaya Generał

Dużo na tym forum mówi się o niezdrowej otyłości - słusznie. Jest to dobry pomysł na Dying Light'a 3 - od 0 do bohatera, gdzie traci się bieganiem kalorie.

Robienie przypakowanych na sterydach "kobiet tanków" - też jest niezdrowe, a dość sportowe.

Nawet jak nie zrobi się tej "babochłopy", tylko przeciętną kobiecą sylwetkę, to często fabuła i klimat gry/serialu tracą na wartości przez "liderki" niepasujące do roli. Czasem się to uda, ale na prawdę mały jest procent udanych prób stworzenia kobiecych liderów/przywódców.

Komentarz: Jaya
2023-05-16
16:23

SerwusX Generał

SerwusX
👍

Aku approves!

Komentarz: SerwusX
2023-05-16
22:33

mixer_mr Pretorianin

mixer_mr

Proponuję wprowadzić grube postacie do gier, ale z jednym zastrzeżeniem, niech to będzie realne. 10 sekund sprintu i umierasz na atak serca, Permadeath, game over - na ekranie pojawia się komunikat, że bycie grubym nie jest dobre dla twojego zdrowia. Zacznij od nowa postacią o umiarkowanej budowie ciała. W drugą stronę też to powinno działać i jak zaczniesz naładowanym sterydami koksem to też powinny być jakieś efekty uboczne.
Piszę to z perspektywy gościa, który był gruby, nawet bardzo, ale się ogarnął i zrzucił 40 kg w 11 miesięcy. Można.
A akcje promocyjne wmawiające ludziom, że BMI 50 jest OK i to tylko kwestia pokochania siebie to rak XXI wieku.

Komentarz: mixer_mr
2023-05-17
10:30

MasterOfMotivation Pretorianin

MasterOfMotivation

To co sie teraz dzieje tam w tej śmiesznej ameryczce z tym fat acceptance to jakaś paranoja. zaczelo sie od lekkiego pogrubienia Alloy z Horizona. zrobili z niej pulpeta z twarzy co nawet wyglada nieproporcjonalnie z jej ciałem. postac prowadząca survival życie, nagle tyje na twarzy jakby miała cukrzyce albo miazdzyce. po tej akcji to zaczeli juz jechac jak im sie tylko podoba. najlepsza chociaz akcja jest z grubą druidką w d4. kobieta, ktora żyje ze zwierzetami, walczy caly czas (co przekłada sie na ciagle trenowanie i poruszanie sie), wygląda jakby robiła 10 000 kcal challenge co tydzien. ja mam ogolnie problem, bo nawet z meskimi postaciami to robią. druid wyglada jak Kalisz po trenbolonie.

Komentarz: MasterOfMotivation

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl