Organizacja PC Gaming Alliance poinformowała, że prawdopodobnie od marca przyszłego roku uruchomi program certyfikacji gier na komputery osobiste. Dla graczy oznacza to lepiej zoptymalizowane produkcje.

PC Gaming Alliance – organizacja non-profit zrzeszająca przedstawicieli firm związanych z rynkiem gier, w tym koncernów Intel, Capcom, Razer i AMD – ujawniła, że w marcu 2014 roku planuje oficjalnie uruchomić program certyfikacji gier na komputery osobiste, którego celem będzie standaryzacja elektronicznej rozrywki na otwartym, PC-towym rynku. Dzięki temu ma wzrosnąć zaufanie klientów i pociagnąć w górę sprzedaż produkcji na popularnych „blaszakach”.
Obecnie nie sprecyzowano wszystkich szczegółów, cały czas poszukiwane są także studia, które przystąpią do programu, ale wiadomo już, że za udział w nim pobierane będą opłaty w wysokości 500 dolarów (jeżeli twórcy sami przetestują swój projekt) lub 2500 dolarów w przypadku uzyskania pomocy od PCGA.
Gry, które pomyślnie przejdą przez wszystkie testy wyróżniane będą specjalnym logiem, zarówno w przypadku wersji pudełkowych, jak i cyfrowych. Dla klientów oznacza to, że jeżeli dana produkcja ukazała się także na konsolach, to posiadany przez nich komputer o podobnej mocy zapewni stałe 30 klatek na sekundę przy rozdzielczości 720p, w średnich ustawieniach graficznych. Oczywiście to tylko przykład podany przez Matta Ployhara, prezesa PC Gaming Alliance.
Tłumacząc program organizacji na „chłopski rozum” można napisać krótko – deweloperzy będą musieli zatroszczyć się o odpowiednie działanie (optymalizację) swojej gry w wyznaczonych przez PCGA progach. Dalsze informacje zostaną ujawnione w nadchodzących miesiącach.
System certyfikacji na komputerach PC z pewnością mógłby przysłużyć się całej branży, ale obecnie wiemy na jego temat zbyt mało, by wydawać jakiekolwiek wyroki. Poza tym nie ujawniono, ilu deweloperów jest zainteresowanych współpracą z PC Gaming Alliance. Jeżeli skończy się tylko na kilku ekipach, to raczej będzie to funkcjonować jako zwykła ciekawostka.
PC Gaming Alliance to organizacja, której głównym celem jest poprawa doznań płynących z obcowania z grami komputerowymi. Poszczególne firmy związane z tym segmentem rozrywki mogą wspólnie realizować swoje pomysły, wpływając na popularność komputerów osobistych jako urządzenia służącego nie tylko do pracy, lecz również do zabawy.
Więcej:Elon Musk uważa, że superkomputery AI wyślemy w kosmos w 5 lat, a szef NVIDII nazywa to „marzeniem”