Komentarze do wiadomości: Path of Exile 2 wraz z Trzecim edyktem zbliża się do statusu gry wybitnej, i to w Early Accessie, ale ma jeszcze kawałek drogi do przebycia

Forum Gry RPG
Dodaj komentarz
12.09.2025 21:34
1
1
odpowiedz
hcrusher
6
Legionista

A kiedy premiera pelnej wersji?

12.09.2025 21:43
Kwisatz_Haderach
👍
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
Kwisatz_Haderach
19
GIT GUD or die trying

Via Tenor

When its ready.

Fajny byl ten lament przy dwoch ostatnich patchach ze niegrywalne, ze "bring back PoE1", ze nikt w to nie chce grac, ze nie ma mechanik z jedynki, ze contentu z jedynki nie ma, itd...

A ja mowie:

Let them cook

Jako osoba ktora widziala PoE1 w wersji Alpha, czyli dwa akty, endgame jako infinite dungeon (nie bylo mapek jeszcze) i Vaal Oversoul jako finalowy boss wiem, ze to co jest teraz to tylko szkielet (ktory jeszcze wiele razy moze byc zmieniany tak czy siak) i zostanie do niego dodane tona kontentu i napewno beda podczas EA testowac rozne podejscia do balansu, itd...
JEstem pewny ze jak gra juz bedzie "feature ready" to dopiero wtedy nastapi wielki rebalans endgame oraz tego jak bedzie finalnie wygladal gameplay.

CIeszy mnie to ze widac rowniez ze mimo autystycznego skrzeczenia reddita PoE1 nie chce zrezygnowac z rzeczy, ktore PoE2 odrozniaja od jedynki. Mam nadzieje ze finalna wersja bedzie gameplajowo czyms pomiedzy PoE1 z wersji "ultra slow" (poprzedni patch) a zoom-zoom z PoE1. Przy zalozeniu unikania OBYDWU ekstremow.

Bo taki wlasnie powinien byc HnS.

Let them cook.

Do do samego artykulu, to bardzo milo sie czytalo. Lubie czytac pana Huberta, jak pisze o HnSach. Szacun, czuc napracowanko i milosc do grindowania itemkow. ;P

Rzecz jasna, zdarzają się bezczelne inspiracje Diablo 2, jak chociażby plemię małych kanibali bardzo przypominających minionki, które tłukliśmy niegdyś w dżungli w hicie studia Blizzard North.

Cala gra az ocieka inspiracjami i "wink, wink" w strone Diablo 2. Widac ze to gra na ktorej devsi wyrosli (klania sie historia studia GGG) i ktorej oddaja co cesarskie. ;)
Normalnie mozna grac i co chwile wygladasz jak leo na memie.

artyści z GGG po raz kolejny dowiedli wyjątkowego kunsztu i umiejętności balansowania mroku z wyrazistymi kolorami. Wyspy, które odwiedzamy, z jednej strony zachwycają różnorodnością minibiomów i lochów (jaskinie, ruiny, podtopione więzienia), z drugiej, mimo wielobarwności, pozostają spięte upiorną, nieco horrorową klamrą i dalej czujemy, że żeglujemy po upadłej krainie.

TAK! Graficznie i artystycznie jest NIESAMOWICIE. Niedawno zreszta wyszlo gra, ktora w podobny sposob laczyla i balansowala te elementy w podobny sposob.
Pewnie szlyszeliscie, nazywa sie Elden Ring. ;)

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2025-09-12 22:00:44
13.09.2025 14:47
2.1
2
tynwar
96
Senator

tl dr: w skrócie jest fanatykiem grindu uważającym, że grind itemków jest najważniejszy w H&S, jeśli gra nie zmusza do dużego grindu itemów, to wg. niego nie jest H&S. Bo w końcu musi być dużo grindu, a H&S, w którym grind nie jest najważniejszy, to dla niego śmieć. Nie ma za co :).

post wyedytowany przez tynwar 2025-09-13 14:50:48
15.09.2025 12:13
2.2
kaagular
90
Generał

tynwar
"że grind itemków jest najważniejszy w H&S, jeśli gra nie zmusza do dużego grindu itemów, to wg. niego nie jest H&S. Bo w końcu musi być dużo grindu, a H&S, w którym grind nie jest najważniejszy, to dla niego śmieć."

No, dokładnie tak jest. Pozostaje tylko do dyskusji jak wolno/szybko się sieka i jak dużo/mało tego lootu wylatuje. Reszta to wątki poboczne tak jak sól w zupie - jest tylko przyprawą i dla niektórych (mniejszości ale jednak) wręcz zbędną, prawda?

15.09.2025 14:36
2.3
tynwar
96
Senator

kaagular
to nijak się odnosi do tego co napisałem. Najwyraźniej pomyliłeś dwie osobne wątki. Co innego grindować jak najlepsze itemki, a co innego lootować po drodze do końca gry. Więc tak, grind itemek to dalej nie jest specjalnie istotnego w H&S. Bo tu tak naprawdę nie o gatunek chodzi, a o część gry, czyli endgame i to w tym etapie ten grind faktycznie ma rację bytu, bo właśnie często najważniejszy jest grind itemków, a endgame akurat nie ogranicza się tylko do H&S. Tyle tylko, że ogromna większość ludzi woli zwyczajnie zagrać, przejść do ostatniego bossa, ubić go i może powtórzyć inną postacią albo inny H&S. Zwolennicy endgame to zdecydowana mniejszość.

12.09.2025 22:30
Kwisatz_Haderach
👍
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Kwisatz_Haderach
19
GIT GUD or die trying

Trudno sie tez nie zgodzic z tym ze tarcia miedzygatunkowe sa spore i mocno widoczne. Sprint jest mama nadzieje pierwszym krokiem do ich wygladzenia i naoliwienia powierzchni tracych o siebie. ;)

Ogromnie licze na to, ze uda im sie zszyc ze soba te dwa gatunki w cos wielkiego.
No Rest For The Wicked probuje i przeciera szlaki, ale to nie ta skala i rozmach.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2025-09-12 22:31:58
12.09.2025 22:49
BigBadSnake
3.1
BigBadSnake
77
Pretorianin

GRYOnline.plRedakcja

Dzięki za ciepłe słowa z pierwszego posta, staram się, Wy też mnie nakręcacie do roboty w tę stronę : )

Co do ociekania inspiracjami to - oj tak, masz rację, teraz jak cisnę mapki, coraz to nowe w potworach czy architekturze wyłapuję.

Elden też był przepiękny, to prawda, dla mnie stanowił niesamowite przeżycie estetyczne.

Myślę, że oni w końcu pospinają Soulsa i Diablosa w jedno bardzo ładnie, tylko muszą wymyślić, jak uczynić rozgrywkę atrakcyjną dla "melasów", bo na razie jest z tym problem - i z optymalizacją rozmiaru map, ale wszystko przed nimi, jak zauważyłeś. Generalnie widać, że wiedzą, co robią, tylko szukają optymalnej ścieżki.

Mocne pozdro! :D

13.09.2025 20:16
Vissegard
4
odpowiedz
Vissegard
46
Centurion

Ja pierwszy raz ograłem właśnie i bardzo mi się podobało. zeszło mi ok 55h na przejście wszystkich 4 aktów + interlude. Słyszałem że endgame zbiera słabe opinie więc nawet się w niego nie wgłębiałem, poczekam na premiere albo kolejny sezon. Mój największy problem to poziom trudności, a raczej jego brak. Zrobiłem sobie losowy build który wpadł mi do głowy (Cold Sorcerer) a i tak wykosiłem 90% bossów w kampanii na pierwszej próbie, co więcej grałem na SSF. Wydaje mi się jednak że poziom trudności powinien być wyższy w takim wypadku, bo słyszałem że są mocniejsze buildy.

14.09.2025 11:03
5
odpowiedz
Sandro_de_Vega
69
Centurion

Ludzie korzystają bo jest to konieczność w tej grze. Fakt, że na mapie mamy info o dodatkowej zawartości w lokacjach zachęca graczy do znajdowania ich wszystkich, a one najczęściej są rozstawione po granicach lokacji. I to by był chill. Ale dochodzi randomowo spawniący się abbys. Gdzieś bliżej środka. I trzeba się przebiec przez mapę. Szczególnie, że gemów dropi jak na lekarstwo.

Dla mnie największy problem tego sprintu to stagger gracza jak w coś uderzy. Na co to? I dlaczego znerfili rolki? Znowu bycie otoczonym to death sentence. Zupełnie jak w premierowej wersji. Przez dali ludziom opcje wyrolowania się. Gdzie małych przeciwników aż się przesuwało i ślizgało pomiędzy większymi. A teraz traf na 2 robale srające muszkami i jeśli nie masz aoe, aktywowanego bez setupu to jesteś uwięziony.

14.09.2025 21:36
😢
6
odpowiedz
Malin-Uptempo Hardcore
1
Junior

Niech w końcu dodadzą wersję PL

Forum Forum Gry RPG
Dodaj komentarz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl