Studio Unfrozen ujawniło kolejne informacje o szóstej frakcji w Heroes of Might and Magic: Olden Era – Schizmie. To inspirowane lovecraftowskimi klimatami społeczeństwo posługuje się czarną magią i stanowi dla przeciwnika nie lada wyzwanie.
gry
Kamil Kleszyk
29 sierpnia 2025 16:02
Czytaj Więcej
To w ogóle nie wygląda jak Heroes of Might and Magic. Nie wiem co o tym myśleć. Te projekty jednostek dosłownie w każdej frakcji się zlewają w jedno.
Wyglada bardzo fajnie i oryginalnie. Jak ktos sobie chce grac w siermiezna piatke, albo trojke z mechanika exploitowalna bardziej niz ekonomia rosyjska i super zamkami z wrozka zebuszka i super oryginalnymi zywiolakami, to nikt mu nie broni.
Mechanicznie to bedzie top serii.
Miasto to juz wogole wyglada zajebiscie, im dluzej patrzysz tym wiecej fajnych szczegolikow zauwazasz.
No i jak taki zamek to nie moglo zabraknac oczu. ;)
btw. Co do tego ze niektorzy bohaterowie "nie pasuja". Ewedentnie przy designie bohaterow staraja sie robic tak zeby czesc byla "dziwna" a czesc w miare identyfikowalna jako "ludzie".
Dotyczy to kazdej frakcji.
Nie wiem jak bedzie fabula i backstory bohaterow ale wyglada to tak jakby czesc byla "natywna", a czesc "naturalizowana" (najemnicy dopasowujacy sie do frakcji).
btw. To oderwane pd rzeczywistosci kiszakowe pieprzenie o tym ze "nie pasuje" i o "zlewaniu sie" (no bo w innych sie nie zlewaja hahah) naprawde jest juz nudne.
Zeby tylko kazda gra strategiczna miala takie problemy lol.
Ależ to świetnie wygląda, kolory, styl graficzny - z prezentacji na prezentację coraz lepiej.
Zamiast stworzyć coś w stylu dwójki czy trójki, to kombinują na siłę. W dodatku ze stylem graficznym rodem z gier mobilnych. Widać że ich głównym targetem są fani LoLa, WoWa i mobilek, a nie fani starych HoMM. Stąd też nacisk na kompetytywny multiplayer i ten mobilny styl graficzny.
Może dlatego, że fanów starych HoMM jest tak nie wiem, z 500?...
Przestarzałe, bez ciekawych mechanik, bez ciekawego rozwoju postaci. Już piątka kładzie 3kę pod każdym względem tylko nie grafiki.
Tragedia. Tylko ekran miasta niezły, choć te macki z tyłu kiepsko pasują do mroźnej scenerii. Na bohaterów nie da się patrzeć. Jednostki to jakieś mackowate bohomazy, do tego podobnie wszystko do siebie jak u robali.
Nie ma tu nic z klimatu poprzednich herosów.
Producenci robią to samo - gracze, hur durr odgrzewany kotlet
Producenci robią coś nowego - gracze, hurr durr nie podobme do herosów starych
No litości ludzie, bardzo dobrze ze robią coś nowego, a nie kolejną kopie herosów 3
Kolejną? To wymień te "kolejne kopie Heroes 3". Chętnie zagram.
Z perspektywy fanów Heroes 3:
- HoMM 4: rewolucja na siłę.
- HoMM 5: powrót do części mechanik HoMM 3 ale w karykaturalnej grafice 3D.
- HoMM 6: wielka rewolucja na siłę.
- HoMM 7: rewolucja na siłę.
- Songs of Conquest: mocno pixelowa grafika, bardziej niż w HoMM1, przekombinowane mechaniki.
- Silence of the Siren: pixelowa grafika, liczne udziwienia na siłę.
Dla fanów kultowego "Hirołs 3" alternatyw po prostu nie ma.
Wymienione gry są w większości ok, ale to nie są kopie Heroes 3.
Źle sprecyzowałem, bo faktycznie nie ma żadnych klonów heros 3, ale chciałem po prostu zaznaczyć że robienie gry takiej samej jak heros 3 w innej szacie graficznej to nie jest takie dobre, oczywiście nie należy przesadzać czego dowodem jest heroes 4, z tym że tam strasznie ssało ubogie miasta i mało jednostek, oraz inne rzeczy
W każdym razie nie ma co skreślać tej gry bo wyglądają inaczej miasta i jednostki
No i super, koncept mi się podoba. Fajnie że ktoś próbuje dalej rozwijać serię. Może w końcu uda się godny następca legendarnej trójki. Przynajmniej nie kolejna pixeloza...