Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Niesławne ekrany ładowania są dla Bethesdy „niezbędną zmorą od niepamiętnych czasów”, twierdzi współtwórca Fallouta ...

02.05.2025 14:49
1
xan11pl
86
Generał

Szczerze, to w Skyrimie te fizyczne przedmioty to bardziej irytowały, niż dawały jakąkolwiek satysfakcję.
Nie raz przez przydawek użyło się FusRoDa w jakimś pomieszczeniu, i wszystkie przedmioty umieszczone na stołach/szafach/regałach potem przez całą resztę gry leżały rozp&&&lone po całej lokacji.

02.05.2025 16:07
2
1
odpowiedz
sky0045
9
Pretorianin

Z tymi ekranami ładowania widać w Starfield ogromną niekonsekwencję, z jednej strony działający jako jedna lokacja Neon z setkami obiektów i npców, mimo to gra nie ma aż tak drastycznych problemów z wydajnością a zaraz obok schowek na szczotki z kilkoma pudłami ale jest osobny ekran ładowania

02.05.2025 16:32
3
odpowiedz
boy3
117
Senator

No przecież jest mod do skyrima na usunięcie ekranów ładowania, więc w czym problem? o.O

02.05.2025 16:54
Kwisatz_Haderach
4
1
odpowiedz
Kwisatz_Haderach
17
GIT GUD or die trying
Image

;)

02.05.2025 17:06
KymJonEst
5
odpowiedz
KymJonEst
0
Legionista

Ktoś te paździeże czyta? Normalnie renki opadujo.

post wyedytowany przez KymJonEst 2025-05-02 17:07:16
02.05.2025 20:00
6
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
damianyk
149
Nośnik Treblinek

gry muszą zapamiętywać takie rzeczy, jak pozostawione przez gracza przedmioty, interakcje z silnikiem fizycznym, czy inne zmiany, jakie zaszły na skutek naszych działań

Biedny Daniel Vavra o tym nie wiedział, i zrobił grę zapamiętującą zmiany bez ekranów ładowania.

02.05.2025 21:44
Herr Pietrus
😃
6.1
Herr Pietrus
230
Jestę Grifterę

I to na CryEngine, mającym opinię... ciężkiego do okiełznania, delikatnie mówiąc. Nie tylko pod względem optymalizacji (która w pierwszym KCD faktycznie leżała).

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2025-05-02 21:45:09
02.05.2025 21:56
6.2
Kothe
24
Senator

Jednak są ograniczenia, ciała znikają.

02.05.2025 20:13
maciell
7
odpowiedz
6 odpowiedzi
maciell
127
Senator

A tez uzywal autorskiego silnika Beci Creation ? Moze daj im kase, aby przeniesc silnik gry na ue5. No i od razu przeszkol wszystkich w beci na ue5. No i oczywscie zatrudnij nowych bo pewnie sporo ludzi odejdzie. Jak myslisz czemu wynajeli zewnetrzne studio Virtuose ? Jak sie czyta takie pierdoly to rece opadaja. Najlepsi sa gostkowie co nigdy w zyciu nic nie napisali w jakimkolwiek jezyku programowania no, ale sie wymadrzaja. Czemu nie uzyja nowego silnika, albo unity albo ue5. Na mysl im nie przyjdzie, ze jak to byloby takie proste to ta firma juz dawno by to zrobila.

02.05.2025 20:37
7.1
5
damianyk
149
Nośnik Treblinek

A co mnie to obchodzi? Jestem odbiorcą, chcę mieć produkt spełniający określone standardy. Mam gdzieś problemy deweloperów, skoro inni potrafią sobie z nimi poradzić to problem jest po ich stronie.

02.05.2025 21:09
maciell
7.2
maciell
127
Senator

No to nie kupuj. Bron ci ktos przy glowie trzyma. Narcyz lvl 5. Roszczeniowy buc jakich pelno. Jemu sie nalezy bo on jest wielki klient. A na kompie pewnie wiekszosc z zatoki, a oryginaly z dawanych za darmo albo zakupy robione vpnem.

02.05.2025 21:16
adam11$13
7.3
4
adam11$13
129
EDGElord

No to nie kupuj. Bron ci ktos przy glowie trzyma. Narcyz lvl 5. Roszczeniowy buc jakich pelno. Jemu sie nalezy bo on jest wielki klient. A na kompie pewnie wiekszosc z zatoki, a oryginaly z dawanych za darmo albo zakupy robione vpnem.

Ten komentarz idealnie wpisuje się w definicję określenia "ale musiało zapiec".

02.05.2025 21:21
mirko81
7.4
mirko81
75
Slow Gaming

damianyk
To gry mają określone standardy?
Marzenia graczy

02.05.2025 22:38
7.5
MaXXii
87
Generał

UE5 to jeden z gorszych silników graficznych. To już nie to samo co za czasów UE 1 - 3, aż przykro się patrzy jak ten silnik się zeszmacił. Piąta wersja tego silnika, to taki niewypał jak karty z serii RTX 5XXX.

02.05.2025 23:34
7.6
tynwar
90
Senator

MaXXii
Niestety nie jest. Silniki są dla twórców, a nie dla graczy, twórcy zrobią taką grę dla graczy na tyle ile im pozwala silnik. To, że po ue3 jest coraz gorzej z optymalizacją i wydajnością to nie ma żadnego znaczenia, nie kiedy przy tym otrzymują też dużo większe ułatwienia typu skracanie czasu produkcji oprawy graficznej, obcięcie kosztów dzięki skróceniu czasu produkcji, łatwiejsza obsługa silnika, etc. co jest ekstremalnie ważne dla korporacji, dla której czas i koszty ogromnie się liczą.
Tak samo jest z technologiami rt oraz dlss, one nigdy nie miały być dla graczy, a tylko dla twórców, oni mieli tylko wykorzystać je, by było taniej, szybciej i łatwiej, a niekoniecznie też znowu większe, na tyle łatwo i szybko widoczne korzyści i jednocześnie wydajnościowo problematycznie typu rt zżerający kupę mocy oraz dlss rozleniwiający twórców i pozwalający na gorszą optymalizację, a także by oczarować klientów nowościami pokroju rt i dlss stąd też promowanie ich jako coś stworzonego specjalnie dla gracza, choć oczywiście jest to bullshit.
Znowu podobnie z kartami rtx, właśnie dzięki dlss i rt, skupiono się bardziej na samych częściach dedykowanych dlss i rt co nie pozwoliło na zdecydowane ulepszenie surowej mocy obliczeniowej karty.

post wyedytowany przez tynwar 2025-05-02 23:37:08
02.05.2025 22:29
8
odpowiedz
NightGeisha
2
Legionista

Mnie tam w ogóle nie przeszkadza.

02.05.2025 22:35
9
odpowiedz
3 odpowiedzi
MaXXii
87
Generał

Mnie to też nie przeszkadza, bo gry BETY maja to do siebie, że chce się eksplorować ich światy jak żadne inne. Można zarzucić im te ekrany ładowania, ale żadna inna gra nie ma takiej interakcji z otoczeniem co ich gry.

02.05.2025 23:40
😂
9.1
boy3
117
Senator

O tak, puste światy i kopiuj wklej podziemia to jest to czego oczekują gracze xd

spoiler start

NOT xD

spoiler stop

03.05.2025 09:30
TerleckiFalcon
9.2
TerleckiFalcon
17
Konsul

boy3
W wielu grach każdy kubek czy widelec jest przyspawany do stołu a prawa fizyki dotyczą tylko gracza w przeciwników. To co Bethesda miała już w czasach obliviona nie stało się standardem we współczesnych grach aaa

03.05.2025 15:54
9.3
boy3
117
Senator

W wielu grach każdy kubek czy widelec jest przyspawany do stołu a prawa fizyki dotyczą tylko gracza w przeciwników
Mi to nie przeszkadza

W skyrimie i falloutach bethesdy wszędzie walalaly się śmieci które można było zbierać

TerleckiFalcon

post wyedytowany przez boy3 2025-05-03 15:54:55
03.05.2025 08:46
10
1
odpowiedz
1 odpowiedź
MewsoNs
73
Generał

Powodem jest sposób, w jaki Bethesda tworzy swoje RPG-i. Wykreowane przez studio wirtualne światy nie tylko są pełne detali, ale również bardzo interaktywne, i w efekcie gry muszą zapamiętywać takie rzeczy, jak pozostawione przez gracza przedmioty, interakcje z silnikiem fizycznym, czy inne zmiany, jakie zaszły na skutek naszych działań. Dlatego studio dzieli swoje mapy na wiele segmentów, pomiędzy którymi konieczne są loadingi.
Że jakie są ? :d Interaktywne, toż ich gry od dawna wieją ubogością świata , zawartości, statyczni npc, brak dynamicznych eventów, patroli wrogów etc. Toż to najgłupsza rzecz od dawna jaką słyszałem odnośnie Beci.

03.05.2025 15:44
maciell
10.1
maciell
127
Senator

Ty grales w Skyrima bo wszystko co wymieniles wystepuje w tej grze.

Wiadomość Niesławne ekrany ładowania są dla Bethesdy „niezbędną zmorą od niepamiętnych czasów”, twierdzi współtwórca Fallouta ...