Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 sierpnia 2025, 22:25

Najważniejsza gra wyścigowa roku pada ofiarą dużych opóźnień. Otwarty świat w AC Evo znika za horyzontem, ale mamy chociaż update 0.3 w becie [Aktualizacje]

Wielkimi krokami nadciąga aktualizacja 0.3 do gry Assetto Corsa Evo, która wyposaży ją wreszcie w tryb multiplayer, a także sporą porcję świeżej zawartości i różnych ulepszeń. Update trafił w ręce graczy w ramach otwartych beta-testów.

Źródło fot. Kunos Simulazioni
i

Aktualizacja #2 (26 sierpnia, godz. 22:25)

Jak pogodzić chęć dopieszczania aktualizacji i pragnienie udostępnienia jej graczom? Kunos Simulazioni wreszcie znalazło kompromisowe rozwiązanie – update 0.3 każdy może teraz pobrać na Steamie w ramach otwartych testów.

Wystarczy otworzyć Właściwości gry w swojej kolekcji i w zakładce Beta wpisać kod: h5gUeGopJOlM5yoJlgFu. Odblokuje on wersję „multiplayer-beta” – po wybraniu jej z listy AC Evo powinno zostać automatycznie zaktualizowane.

Tymczasem trwa zamieszanie (dez)informacyjne w temacie otwartego świata. Wspomniany poniżej komentarz, w którym przedstawiciel studia obwieścił przesunięcie go do wersji 1.0 gry, zniknął z YouTube, a autor na Discordzie wytłumaczył się, że po prostu najwyraźniej „pomieszał” fakty. Niektórzy odetchnęli z ulgą, ale inni zaczęli domagać się komunikatu od dewelopera wyjaśniającego, co dzieje się z trybem „sandboksowym”.

Aktualizacja #1 (23 sierpnia, godz. 15:39)

Studio Kunos Simulazioni uchyliło rąbka tajemnicy w temacie tego, kiedy możemy oczekiwać wprowadzenia do Assetto Corsy Evo otwartego świata. Niestety nie są to dobre wieści. W odpowiedzi na pytanie zadane pod poniższym filmem na YouTube deweloper odpisał, że obecnie dodanie sandboksowej mapy jest planowane dopiero w wersji 1.0 gry – tj. po zakończeniu wczesnego dostępu. Czyli, zważywszy dotychczasowe tempo rozwoju, oczekiwanie najpewniej potrwa co najmniej do drugiej połowy 2026 roku…

Oryginalna wiadomość (22 sierpnia, 22:31)

Słyszycie ten rytmiczny gromki odgłos? To tupanie nogami w wykonaniu tysięcy ludzi, którzy czekają na kolejną – dopiero drugą od styczniowego startu Early Accessu – dużą aktualizację do gry Assetto Corsa Evo. Minęło trzy i pół miesiąca od wypuszczenia wersji 0.2 oraz prawie miesiąc od pierwotnego terminu udostępnienia wersji 0.3. Nic dziwnego, iż graczom kończy się cierpliwość (czego wyrazem jest steamowy odsetek pozytywnych recenzji z ostatnich 30 dni na poziomie raptem 47%), zwłaszcza że pierwotne plany zakładały dodanie latem wyczekiwanego otwartego świata, a potem został on drastycznie opóźniony.

Dziś studio Kunos Simulazioni przerwało milczenie i wygłosiło dłuższy komunikat. Nie, nadal nie wiemy, kiedy update 0.3 zostanie opublikowany – zamiast daty premiery dostaliśmy 6-minutowy film (poniżej), na którym deweloper przybliżył wszystkie istotne nowości dodawane w aktualizacji.

Multiplayer

Najważniejszą szykowaną zmianą jest implementacja sieciowego trybu multiplayer. Wstępnie obsłuży do 16 kierowców, ale pojemność serwerów ma zacząć rosnąć w ciągu kilku tygodni po wypuszczeniu aktualizacji 0.3. To samo dotyczy umożliwienia stawiania własnych serwerów, np. na rzecz organizacji wyścigów ligowych – będzie to odpłatna usługa dostępna poprzez Custom Servers Portal, z cenami oscylującymi wokół 1 euro miesięcznie za miejsce dla każdego gracza.

Nowe samochody i trasy

Aktualizacja wprowadzi dwa słynne tory wyścigowe: Red Bull Ring i Spa-Francorchamps. Do jazdy po nich posłuży nam dziewięć nowych samochodów:

  1. Audi RS6 Avant (C8),
  2. BMW M3 E30,
  3. BMW M4 GT3 Evo,
  4. Caterham Seven Academy Race Car,
  5. Dallara Stradale,
  6. Ferrari F2004,
  7. Lamborghini Huracan Super Trofeo Evo2,
  8. Mercedes-Benz 190E AMG 2.5-16 Evo II,
  9. Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport.

Z powyższymi nowościami łączna liczba samochodów w grze wzrośnie do 39, a torów – do 10 (prawdopodobnie w 18 wariantach).

Lista zmian

To nie koniec ważnych nowości w wersji 0.3. Oprócz tego aktualizacja:

  1. poprawi model opon i pracę zawieszenia, a także force feedback na kierownicach;
  2. zoptymalizuje wydajność gry;
  3. upiększy grafikę (oświetlenie, efekty postprocesowe, wygładzanie krawędzi i upscaling);
  4. gruntownie ulepszy udźwiękowienie samochodów;
  5. zmodernizuje interfejs, dodając np. ustawienia sterowania dostępne podczas jazdy (bez konieczności wychodzenia do menu pauzy).

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej