Najważniejsza gra wyścigowa roku pada ofiarą dużych opóźnień. Otwarty świat w AC Evo znika za horyzontem, ale mamy chociaż update 0.3 w becie [Aktualizacje]
Wielkimi krokami nadciąga aktualizacja 0.3 do gry Assetto Corsa Evo, która wyposaży ją wreszcie w tryb multiplayer, a także sporą porcję świeżej zawartości i różnych ulepszeń. Update trafił w ręce graczy w ramach otwartych beta-testów.

Aktualizacja #2 (26 sierpnia, godz. 22:25)
Jak pogodzić chęć dopieszczania aktualizacji i pragnienie udostępnienia jej graczom? Kunos Simulazioni wreszcie znalazło kompromisowe rozwiązanie – update 0.3 każdy może teraz pobrać na Steamie w ramach otwartych testów.
Wystarczy otworzyć Właściwości gry w swojej kolekcji i w zakładce Beta wpisać kod: h5gUeGopJOlM5yoJlgFu. Odblokuje on wersję „multiplayer-beta” – po wybraniu jej z listy AC Evo powinno zostać automatycznie zaktualizowane.
Tymczasem trwa zamieszanie (dez)informacyjne w temacie otwartego świata. Wspomniany poniżej komentarz, w którym przedstawiciel studia obwieścił przesunięcie go do wersji 1.0 gry, zniknął z YouTube, a autor na Discordzie wytłumaczył się, że po prostu najwyraźniej „pomieszał” fakty. Niektórzy odetchnęli z ulgą, ale inni zaczęli domagać się komunikatu od dewelopera wyjaśniającego, co dzieje się z trybem „sandboksowym”.
Aktualizacja #1 (23 sierpnia, godz. 15:39)
Studio Kunos Simulazioni uchyliło rąbka tajemnicy w temacie tego, kiedy możemy oczekiwać wprowadzenia do Assetto Corsy Evo otwartego świata. Niestety nie są to dobre wieści. W odpowiedzi na pytanie zadane pod poniższym filmem na YouTube deweloper odpisał, że obecnie dodanie sandboksowej mapy jest planowane dopiero w wersji 1.0 gry – tj. po zakończeniu wczesnego dostępu. Czyli, zważywszy dotychczasowe tempo rozwoju, oczekiwanie najpewniej potrwa co najmniej do drugiej połowy 2026 roku…
Oryginalna wiadomość (22 sierpnia, 22:31)
Słyszycie ten rytmiczny gromki odgłos? To tupanie nogami w wykonaniu tysięcy ludzi, którzy czekają na kolejną – dopiero drugą od styczniowego startu Early Accessu – dużą aktualizację do gry Assetto Corsa Evo. Minęło trzy i pół miesiąca od wypuszczenia wersji 0.2 oraz prawie miesiąc od pierwotnego terminu udostępnienia wersji 0.3. Nic dziwnego, iż graczom kończy się cierpliwość (czego wyrazem jest steamowy odsetek pozytywnych recenzji z ostatnich 30 dni na poziomie raptem 47%), zwłaszcza że pierwotne plany zakładały dodanie latem wyczekiwanego otwartego świata, a potem został on drastycznie opóźniony.
Dziś studio Kunos Simulazioni przerwało milczenie i wygłosiło dłuższy komunikat. Nie, nadal nie wiemy, kiedy update 0.3 zostanie opublikowany – zamiast daty premiery dostaliśmy 6-minutowy film (poniżej), na którym deweloper przybliżył wszystkie istotne nowości dodawane w aktualizacji.
Multiplayer
Najważniejszą szykowaną zmianą jest implementacja sieciowego trybu multiplayer. Wstępnie obsłuży do 16 kierowców, ale pojemność serwerów ma zacząć rosnąć w ciągu kilku tygodni po wypuszczeniu aktualizacji 0.3. To samo dotyczy umożliwienia stawiania własnych serwerów, np. na rzecz organizacji wyścigów ligowych – będzie to odpłatna usługa dostępna poprzez Custom Servers Portal, z cenami oscylującymi wokół 1 euro miesięcznie za miejsce dla każdego gracza.
Nowe samochody i trasy
Aktualizacja wprowadzi dwa słynne tory wyścigowe: Red Bull Ring i Spa-Francorchamps. Do jazdy po nich posłuży nam dziewięć nowych samochodów:
- Audi RS6 Avant (C8),
- BMW M3 E30,
- BMW M4 GT3 Evo,
- Caterham Seven Academy Race Car,
- Dallara Stradale,
- Ferrari F2004,
- Lamborghini Huracan Super Trofeo Evo2,
- Mercedes-Benz 190E AMG 2.5-16 Evo II,
- Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport.
Z powyższymi nowościami łączna liczba samochodów w grze wzrośnie do 39, a torów – do 10 (prawdopodobnie w 18 wariantach).
Lista zmian
To nie koniec ważnych nowości w wersji 0.3. Oprócz tego aktualizacja:
- poprawi model opon i pracę zawieszenia, a także force feedback na kierownicach;
- zoptymalizuje wydajność gry;
- upiększy grafikę (oświetlenie, efekty postprocesowe, wygładzanie krawędzi i upscaling);
- gruntownie ulepszy udźwiękowienie samochodów;
- zmodernizuje interfejs, dodając np. ustawienia sterowania dostępne podczas jazdy (bez konieczności wychodzenia do menu pauzy).