Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 sierpnia 2025, 05:30

autor: Maciej Gaffke

Microsoft musiał ulec. Po 3 latach walki twórcy Call of Duty wreszcie osiągnęli swój cel

Pracownicy studia Raven Software przegłosowali umowę z Microsoftem, która gwarantuje m.in. podwyżki. Związkowcy osiągnęli swoje cele po ponad trzech latach negocjacji.

Źródło fot. Treyarch
i

Pracownicy studia Raven Software (firmy zależnej od Activision) mają dziś co świętować. Po ponad trzech latach walki w końcu udało się im przegłosować pierwszą umowę związkową z Microsoftem, która gwarantuje m.in. zwalczanie crunchu, czyli nadgodzin w pracy.

Grupie 19 testerów jakości z Raven Software, które aktualnie współtworzy choćby Call of Duty: Black Ops 7, udało się zrealizować wyznaczone cele. Wspomniana umowa ma zapewnić choćby wzrost wynagrodzenia o 10% w ciągu dwóch lat, uregulowanie nadgodzin, jasne opisanie obowiązków na danym stanowisku pracy czy uczciwy proces awansowania.

Po ponad trzech latach mobilizacji i negocjacji, ujrzenie, jak to w końcu przyniosło efekty, jest niesamowite. Od pierwszego dnia priorytetem było dla nas uwzględnienie każdego głosu, a umowa, którą sporządziliśmy, odzwierciedla to, czego potrzebujemy – lepsze wynagrodzenie, realne ścieżki kariery i ochronę przed wypaleniem zawodowym. To umowa, która naprawdę docenia pracę działu kontroli jakości. Jestem dumna z tego, co osiągnęliśmy i mam nadzieję, że pokaże to innym pracownikom branży gier, że mobilizacja działa – i jest tego warta – powiedziała Erin Hall, testerka QA w Raven Software i członek komitetu negocjacyjnego.

Zwycięski związek zawodowy powstał w 2022 roku i stał się pierwszą tego typu organizacją w Activision. Ponad rok temu w strukturach Microsoftu pojawiło się bliźniacze zrzeszenie o nazwie Activision Quality Assurance United, gromadzące około 600 osób.

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej