Meta chce, żebyście apki pobierali z Facebooka. To konkurencja dla Apple i Google
Meta planuje stać się europejskim dystrybutorem aplikacji na Androida. Będą dostępne za pośrednictwem Facebooka i dzięki czemu spółka nawiąże rywalizacje z usługami oferowanymi przez Google oraz Apple.

Już niebawem na terenie Unii Europejskiej wejdzie w życie Ustawa o rynkach cyfrowych (DMA), która zapewnieni równe warunki działania wszystkim firmom internetowym, niezależnie od ich wielkości. Jak twierdzi serwis The Verge, Meta zamierza to wykorzystać, by umożliwić europejskim konsumentom pobieranie aplikacji na Androida przez Facebooka.
Meta zaoferuje aplikacje na Androida
Amerykańska spółka chce wykorzystać fakt, że według nowych przepisów Google czy Apple będą musiały umożliwić użytkownikom pobieranie aplikacji także spoza swoich sklepów. Wprawdzie Android umożliwia tzw. sideloading aplikacji, czyli ściąganie ich z innych źródeł, jednak Google stara się maksymalnie to utrudnić, łącząc zakupy w aplikacji oraz licencje z własnym sklepem. Dodatkowo użytkownicy próbujący pobrać program z innego źródła, straszeni są ostrzeżeniami sugerującymi, że bezpieczniej jest zrobić to z Google Play.
Meta uważa, że wprowadzenie ustawy DMA stanowi doskonałą okazję, by umożliwić użytkownikom pobieranie wybranych programów bezpośrednio z poziomu reklam wyświetlanych na Facebooku, bez konieczności zaglądania do sklepu Google Play.
Spółka uruchomiła więc pilotażowy program i zachęca uczestniczące w niej firmy, udostępniające swoje aplikacje na Androida, by umożliwili ich pobieranie także przez Facebooka. Meta obiecuje im, że w ten sposób mogą liczyć na wzrost popularności swoich produktów. Co ważne, przynajmniej na razie nie zamierza pobierać prowizji od generowanych przez nie przychodów, co stanowi dodatkową zachętę, zaś deweloperzy uczestniczący w programie, mogą korzystać z dowolnych systemów rozliczeniowych.
Meta nie jest jedyną firmą, która planuje wykorzystać nowe przepisy, by stać się dystrybutorem mobilnych aplikacji. Podobny plan ma Microsoft, który w przyszłym roku chce uruchomić własny sklep z grami na Androida oraz iOS, rywalizujący z App Store i Google Play.