Meet Your Maker od twórców Dead by Daylight ma w większości pozytywne recenzje, ale również swoje problemy. Gracze narzekają na podstawowe założenia gry.
Choć recenzje na Steamie są w większości pozytywne (79% z ponad 500), wydaną wczoraj grę Meet Your Maker trapi sporo problemów. Nie chodzi jednak ani o jej jakość, ani o technikalia. Część graczy narzeka na podstawowe założenia gry.
Nagradzane jest wyłącznie zabijanie – nie można „speedrunować”, oceniać map, nic z tych rzeczy. Gracze są zmuszani do tworzenia poziomów na opak – nie takich, które gwarantowałyby zabawę, tylko najeżonych pułapkami, mającymi uśmiercać innych graczy w najgłupszy możliwy sposób – Nuion.
To dziwne, że twórca nie musi przejść własnej mapy, aby ją udostępnić. W grze można korzystać z haka z liną, lecz mapę trzeba opracować tak, żeby pokonać mógł ją robot [który ma mocno ograniczone ruchy względem gracza, w zasadzie potrafi tylko chodzić – dop. red.], co dodatkowo ogranicza kreatywność. Trudność poszczególnych map zależy więc od wrogów i pułapek, przez co zwykle są one nudne – Pudgypants.
Tego typu wypowiedzi jest znacznie więcej. W zasadzie cała krytyka graczy sprowadza się właśnie do tych elementów.
Przesadnie duża liczba wrogów i pułapek ma o tyle duże znaczenie w Meet Your Maker, że rozgrywka sprowadza się do napadania na bazy innych graczy.
Warto tutaj dodać, iż w Meet Your Maker obowiązuje zasada „jedno trafienie = śmierć”.
Co niektórzy gracze radzą, żeby w przypadku trafienia do takiej bazy po prostu zrezygnować i poszukać innej mapy. Pojawia się jednak pytanie, ile razy musielibyśmy powtarzać tę procedurę, aby znaleźć sensownie zaprojektowany poziom?
Dodatkowym utrudnieniem jest ograniczona ilość amunicji. Początkujący gracze ruszają z zaledwie dwoma pociskami. Kolejne mogą wypaść z wrogów, lecz nawet jeśli któregoś pokonamy, zbliżenie się do jego ciała jest bardzo trudne ze względu na gromadę pozostałych otaczających go przeciwników.
Gracze
3

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.