Kto eksportuje najwięcej samochodów elektrycznych na świecie?

Popularność aut elektrycznych rośnie, a najlepsze wyniki w ich eksporcie mają Chiny. W 2021 roku sprzedały na zewnętrzne rynki niemal 500 tys. takich samochodów.

futurebeat.pl

Arkadiusz Strzała

Kto eksportuje najwięcej samochodów elektrycznych na świecie?.
Kto eksportuje najwięcej samochodów elektrycznych na świecie?.
W SKRÓCIE:
  • Chiny odnoszą dobre wyniki w eksporcie aut elektrycznych – niemal 500 tys. sztuk w 2021 roku;

Jeśli zapytacie kogokolwiek, jakie jest najbardziej znane auto elektryczne na świecie, zapewne większość odpowie – Tesla. Elon Musk, zakładając firmę motoryzacyjną, pokazał, że elektryczny pojazd może być „cool”. Nie oznacza to jednak, że USA jest potentatem eksportu takich aut; prym w tej kategorii wiodą… Chiny.

Chiny prymusem na rynku EV?

Serwis Nikkei Asia informuje, że w 2021 roku Państwo Środka sprzedało na rynki zewnętrzne 499,5 tys. aut elektrycznych. Warto jednak zaznaczyć, że ok. 100 tys. z nich może pochodzić z fabryki Tesli w Szanghaju. Potem, na drugim miejscu, znajdziemy Niemcy z wynikiem 230 tys., a Stany Zjednoczone mogą się pochwalić eksportem na poziomie 110 tys. samochodów.

Kto eksportuje najwięcej samochodów elektrycznych na świecie? - ilustracja #1
Chińskie elektryczne auto NIO EP9 znajdziemy m.in. w grze Forza Horizon 5

USA zaliczyło spadek o 30% względem poprzedniego roku, podczas gdy np. w Niemczech eksport „elektryków” w 2021 r. się podwoił. O ile w kontekście tego kraju sukcesy można przypisywać pojawieniu się modeli elektrycznych w gamie znanych producentów, tak w przypadku Chin serwis Nikkei Asia zwraca uwagę na jeszcze jedną rzecz:

W Chinach koszty produkcji są o około 50% niższe niż w innych częściach świata ze względu na bardziej efektywne zaopatrzenie.

Bliskość rozwiniętego przemysłu elektronicznego oraz samowystarczalność w produkcji podzespołów skutkują niskimi cenami i wzrostem popularności chińskich elektrycznych aut. Oczywiście należy pamiętać, że przytoczone wyżej dane to liczby sprzedanych sztuk. Trudno porównywać taniego chińskiego „elektryka” i Teslę należącą do segmentu premium.

Tesla oprócz samochodów chce produkować też roboty:

Według Nikkei Asia do Europy w 2021 roku mogło trafić nawet 230 tys. elektrycznych aut z Chin. Jednymi z największych importerów EV stamtąd są Belgia i Wielka Brytania. Prawdopodobnie jednak część z tych pojazdów to „chińskie” Tesle.

Podobało się?

16

Arkadiusz Strzała

Autor: Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2022-03-10
21:03

Widzący Legend

Widzący
😉

Gęstość energetyczna akumulatorów jest wielokrotnie niższa niż paliw ciekłych.
Zwiększenie gęstości dziesięciokrotnie uczyni akumulatory niebezpiecznymi (wręcz wybuchowymi) a zdolność do szybkiego ładowania (chociaż 15 minut do 100%) spowoduje zawał serca sieci energetycznych.
Jest tak wiele diabelskich szczegółów a przełom na horyzoncie nie majaczy.

Komentarz: Widzący
2022-03-11
07:48

Haszon Senator

tybet2 oczywiście, że nie będzie szybsza, z tego prostego powodu, że prąd drożeje, a szybkie ładowarki też nie są darmowe. Już dziś przejechanie elektrykiem 100 km, przy korzystaniu z szybkich ładowarek rozmieszczonych na trasie kosztuje nawet ponad 60 zł, bo ceny potrafią wynosić 2-3 zł za 1 kWh. Do tego dochodzi fakt, że za przeciętnego elektryka trzeba zapłacić sporo ponad 100 tys. zł, czyli dwa razy tyle niż auto z silnikiem spalinowym. To już lepiej kupić benzyniaka i zainstalować gaz, na co decyduje się masa osób, bo koszt przejechania 100 km, to jakieś 30-35 zł. Obecnie czas oczekiwania na montaż instalacji wynosi nawet kilka tygodni.

Komentarz: Haszon
2022-03-11
09:33

zanonimizowany1359977 Senator

Zabawki, zupełnie niepraktyczne i nieuzasadnione ekonomicznie.
Tylko auta na wodór maja sens, o ile ten wodór produkuje sie w kraju w ktorym sie mieszka, a nie importuje. Tylko auta uniezależniające od importu paliw maja sens.

Takiego gownianego elektryka wez naladuj na osiedlu bloków. Automatycznie 90% mieszkancow miast jest wykluczonych i tych wiekszych zabawek na baterie nienkupi.

Na baterie to moga byc autka zabawki RC czy Technics/CADA, a nie prawdziwa motoryzacja
Tylko kilka procent ludzi na ziemi to bogacze, ktorzy maja swoj dom.

Komentarz: zanonimizowany1359977
2022-03-11
10:23

Cainoor Legend

Cainoor

Tesla nie jest dla mnie autem z segmentu Premium…

Komentarz: Cainoor
2022-03-11
12:11

marekkk4 Junior

chiny idą na ilość, wole ogólnie japońska technologie bardziej niezawodna i dopieszczoną, to ich bz4x zaraz wychodzi i nieźle sie zapowiada i tu sprzedaż raczej będzie spora na polski rynek

Komentarz: marekkk4

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl