Promocja na RimWorld potrwa niemal do premiery dodatku Odyssey, który pozwoli graczom poczuć się jak kosmiczni koczownicy.
Jeszcze tylko kilka dni dzieli graczy RimWorld od premiery Odyssey, a wraz z nim pierwszy od dekady nowy styl rozgrywki i mnóstwo nowości.
O nadchodzącym rozszerzeniu pisaliśmy po jego zapowiedzi prawie miesiąc temu, ale od tego czasu deweloperzy ze studia Ludeon omówili kolejne nowości zmierzające do popularnej niezależnej strategii. Szczegóły zdradzono w trzech wpisach opublikowanych na Steamie. Przy okazji ujawniono dokładną datę premiery dodatku: 11 lipca.
Standardowa cena dodatku wyniesie prawdopodobnie 98,99 zł, czyli podobnie jak w przypadku rozszerzeń: Biotech i Anomaly. Z kolei podstawową wersję RimWorld można obecnie kupić za 107,99 zł, czyli o 20% taniej. To najniższa cena gry od 2018 roku (warto dodać, że standardowa cena w PLN spadła ze 139,99 zł do 134,99 zł). Również wszystkie DLC zostały przecenione, aczkolwiek nieco skromniej niż „podstawka”.
Przypomnijmy: główną atrakcją RimWorld: Odyssey będzie nowy, nomadyczny styl gry i powiązany z nim grawistatek – mobilna baza, którą gracze będą rozbudowywać, by przemienić początkowo skromną jednostkę w istną latającą kolonię.
Nim jednak zabierzemy się do projektowania okrętu, który będzie rywalizował ze Światostatkami Eldarów z Warhammera 40,000, będziemy musieli znaleźć silnik grawistatku i porozrzucane resztki wraku (chyba że zdecydujemy się na nowy scenariusz z gotowym grawistatkiem). Te posłużą za podstawę, która później zostanie rozbudowana z pomocą gravcores, niezbędnych do ulepszenia mobilnej bazy. By nie było za łatwo, znajdziemy je tylko w wyjątkowo niebezpiecznych miejscach.
Oczywiście konieczne będzie też o zadbanie, by załoga przetrwała w przestrzeni kosmicznej, zapewniając jej nie tylko żywność i wodę, ale też tlen. Czasem natrafimy na satelity i asteroidy, jak również kosmiczne ośrodki handlu oraz porzucone bazy pełne cennych łupów (i mechanicznych obrońców).
W kolejnych wpisach deweloperzy omówili pozostałe ważne nowości: nowe biomy i lokacje (w tym zatoki, porzucone kolonie i nieprzyjazne, powojenne pustkowia), system punktów orientacyjnych oraz zwierzęta i oswajanie tychże. Zabawę urozmaici też system dynamicznej pogody, która wpłynie na teren i wzbogaci się o garść nowych warunków atmosferycznych, na przykład gęstą mgłę.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
4

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).