Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 października 2023, 16:53

GTA 6 ma zapewnić masę ulepszeń w fizyce i symulacji świata; wyciekła lista zmian

Do Internetu trafiła lista domniemanych ulepszeń w grafice, fizyce i symulacji świata, jakie Rockstar wprowadzić ma do GTA 6. Tym razem źródłem przecieku jest cieszący się zaufaniem portal tworzony przez fanów serii.

Źródło fot. Rockstar Games.
i

W sieci pojawiły się kolejne plotki na temat Grand Theft Auto VI. Tym razem ich źródłem jest cieszący się dobrą renomą fanowski serwis Rockstar Mag, który w ostatnich latach zasłynął z publikacji sprawdzonych (i legalnie pozyskiwanych) informacji na temat serii.

Jak przekazał wspomniany portal, nadchodzące GTA ponoć wykorzystuje innowacyjne systemy, których wprowadzenie do gry było możliwe dzięki użyciu zmodyfikowanego silnika RAGE, na potrzeby produkcji ulepszonego do 9. iteracji.

O jakim postępie technologicznym mowa? Rockstar Mag sugeruje, że o kolosalnym. Redaktorzy serwisu pokusili się nawet o plastyczne porównanie, pisząc, że skok między nadchodzącym Grand Theft Auto VI a Red Dead Redemption 2 ma być jeszcze większy niż ten, którego świadkami byliśmy między premierami GTA V i RDR-a 2.

GTA 6 wyniesie gry na nowy poziom?

Oprócz dość ogólnikowych informacji na temat ulepszeń w obszarze sztucznej inteligencji, cyklu dobowego i jakości renderowania tekstur, Rockstar Mag podzielił się również kilkoma konkretami o technikaliach i systemach zmierzających do omawianego tytułu.

  • Dużą uwagę w GTA 6 miano poświęcić wodzie, która będzie odgrywać kluczową rolę w produkcji, a którą w pełni zajął się dedykowany pododdział studia Rockstar San Diego. Zespół ponad 20 inżynierów po miesiącach eksperymentów i skomplikowanych obliczeń ponoć zdołał zaimplementować do gry fizyczny system symulacji zachowania wody w czasie rzeczywistym.
  • Przebudować miano również fizykę pojazdów, osiągając przy tym większy realizm. Dzięki zwielokrotnieniu liczby wielokątów odkształcenia powstałe w wyniku zderzeń lepiej oddawać mają rzeczywistość. Co więcej, modyfikacje auta wpływać będą nie tylko na jego wygląd, ale również na komfort i „czucie” jazdy. Przykładowo zamontowanie spojlera w pojeździe okaże się przydatne podczas prowadzenia w czasie porywistych burz.
  • Gra wykorzystywać ma także fizycznie symulowane światło za sprawą technologii PBR, która nadaje obiektom właściwości optyczne. W połączeniu z dynamicznymi porami dnia i nocy oraz zaawansowaną symulacją pogody produkcja Rockstara według plotek zaoferuje niespotykane dotąd w grach realistyczne renderowanie tekstur w odniesieniu do źródeł światła.
  • Symulacja pogody i jej rozbudowany system rzekomo wpłynie realnie na rozgrywkę. Wiatr ma kołysać drzewami, niszczyć roślinność, a nawet tworzyć potężne fale, z kolei deszcz będzie miał niebagatelny wpływ na sterowność kierowanego przez nas pojazdu.

Wszystko to brzmi bardzo dobrze, a mając na uwadze historię największych dzieł Rockstara, wcale nie wydaje się nieprawdopodobne.

Mimo wszystko należy pamiętać, że wszystko to są wciąż jedynie plotki, które mogą, lecz wcale nie muszą okazać się prawdą.

Marcin Przała

Marcin Przała

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.

więcej