Komentarze do wiadomości: Grafika nie imponuje już tak jak kiedyś. Gracze mają teorię co powinno teraz rewolucjonizować gry

Forum Inne Gry
Dodaj komentarz
22.10.2025 15:07
Shadoukira
1
odpowiedz
Shadoukira
114
Chill Slayer

Ameryki nikt tutaj nie odkrył. Ogólnie nie zgadzam się z tym, że grafiki w grach nie da się jeszcze ulepszyć, ale jednocześnie zgadzam się z tym, że obecnie grafika w grach jest już na wysokim poziome, więc miło byłoby zobaczyć jak twórcy gier skupiają się teraz na innych nie mniej ważnych aspektach (a nawet według mnie ważniejszych), czyli gameplayu, mechanikach i SI.

Ja jako gracz, który lubi gry RPG chciałbym w tych grach dostać coś takiego:
- wolność w kreowaniu swojej postaci, gdzie nie jestem ograniczony żadnymi klasami, tylko niejako sam tworzę swoją klasę postaci poprzez uczenie się i wybieranie interesujących mnie umiejętności oraz poprzez podnoszenie moich statystyk,
- wolności w eksploracji, gdzie gracz może pójść gdzie chce w każdej chwili. Oczywiście "ściany" w postaci silnych przeciwników na drodze, czy innych naturalnych przeszkód są mile widziane, ale gracz powinien mieć możliwość kombinowania w trakcie eksploracji, aby gdzieś się dostać. Np. ja bardzo lubię kiedy gra daje mi możliwość dostania się do jakiegoś pomieszczenia przez drzwi, gdzie do środka mogę się dostać poprzez zniszczenie tych drzwi albo otworzenie ich wytrychem lub zaklęciem itp.
- odpowiednie reakcje NPC na poczynania gracza, tak aby świat przedstawiony wydawał się realny.
- rutyna dla NPC, gdzie mają oni swoje codzienne zajęcia i można ich spotkać w różnych miejscach o różnym czasie.
- widoczne konsekwencje wyborów i akcji gracza. Nadepnąłeś na odcisk gildii złodziei lub gildii zabójców? Nie dołączysz do nich... ewentualnie może istnieć możliwość odkupienia swoich win poprzez wykonanie trudnego questa. Gracz nie powinien mieć również możliwości dołączenia do każdej możliwej gildii czy stronnictwa podczas jednej rozgrywki, to powinno być obwarowane pewnymi restrykcjami.
- Świat reagujący na fizykę i kreatywność gracza np. możesz zrobić most z beczek, podpalić drewno, żeby odblokować przejście, zamrozić wodę, by przejść po lodzie itp.
- Dynamiczny cykl czasu i pogody. Niech pogoda i pora dnia faktycznie mają znaczenie, NPC zamykają sklepy, potwory wychodzą nocą, deszcz tłumi ogień, a mgła ogranicza widoczność.
- Maskowanie, reputacja i plotki. Zabiłeś kogoś, ale nikt Cię nie widział? Miasto nic nie wie. Zrobiłeś to publicznie? Wizerunek Twojej postaci się zmienia.
- Losowo generowane mikrohistorie. Nie tylko questy pisane ręcznie, ale też proceduralne zdarzenia (ryzykowne, ale może być ciekawe).
- Pamięć świata. Świat „pamięta” Twoje decyzje, a NPC wspominają Twoje wcześniejsze czyny, a stare wydarzenia mogą wracać.

Na tę chwilę mam tylko tyle pomysłów. Oczywiście to moja wizja dobrej gry RPG, więc ktoś może się ze mną nie zgadzać.

22.10.2025 15:14
2
1
odpowiedz
lis22
93
Generał

Ja bym chciał, żeby gracz mógł podejmować własne decyzje, zamiast tylko tych, które uwzględnia scenariusz gry, oraz żeby świat reagował na poczynania gracza, np. w Ghost of Yotei zabiłem już trójkę z Szóstki z Yotei ale zbiry Saito mówią ciągle tak, jakby Wszyscy nadal żyli ;)

Grafika cały czas może być lepsza, nie po to wychodzą przecież nowe karty graficzne i konsole, żeby ten aspekt gier nie był dalej rozwijany.

22.10.2025 15:47
Nirgar
3
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Nirgar
61
Pretorianin

1. Można, tylko im się nie chce
2. Grafiki nie poprawią, ale wymogi do gier tak?

22.10.2025 17:11
mirko81
3.1
mirko81
83
amd platform

2. Tak, bo wymogi zależą od silnika gry bardziej niż od obrazu. Stąd kosmiczne wymagania średników na UE5

22.10.2025 16:53
Sarafan
4
3
odpowiedz
Sarafan
37
Konsul

To co by się na pewno przydało ulepszyć to fizyka. Gry sprzed 15 lat potrafią mieć ją bardziej zaawansowaną niż dzisiejsze produkcje AAA. Rzecz w tym, że fizyki większość graczy nie doceni w przeciwieństwie do ogólnej jakości grafiki. W przypadku gier RPG takie Pillars of Eternity czy Pathfinder Wrath of the Righteous biją na głowę dzisiejsze produkcje pod względem dialogów, swobody wyboru charakteru postaci czy systemu ich rozwoju. Niestety w wielu aspektach przemysłu growego można dostrzec regres.

post wyedytowany przez Sarafan 2025-10-22 16:54:35
22.10.2025 17:15
mirko81
5
odpowiedz
mirko81
83
amd platform

Co do tych mechanik ma się często wrażenie że twórcy muszą wynajdywać za każdym razem koła na nowo. Wiele mechanik powinno już być implementowanych na zasadzie wklejania gotowych skryptów.

Przecież to śmieszne że kupujesz teraz taką np Mafię za 300 zł i wrogów zachodzisz od tyłu jak manekiny bez żadnego zmysłu.

post wyedytowany przez mirko81 2025-10-22 17:16:13
22.10.2025 19:59
6
2
odpowiedz
hinson
147
Generał

W społeczności fanów RPG-ów poruszony został temat obecnego rozwoju gier zauważając, że zbliżyły się one wizualnie do szczytu możliwości.

Absolutnie nie zgadzam się z tym stwierdzeniem. Dopóki grafika nie osiągnie poziomu takiego jaki jest w realnym świecie nie można mówić o szczytach możliwości!
Jest jeszcze dużo do zrobienia i nie można się zatrzymywać ani na chwile.

22.10.2025 20:11
7
odpowiedz
sabaru
31
Senator

Moja teoria jest tak że gry będą zachwycać na nowo jak będzie można w nie grać jak grali w nie w anime o nazwie Sword Online. Namiastkę tego pokazuje, np. Okulus ale to też się szybko nudzi. Więc obecnych gier i tak wiele nie zmieni polepszanie grafiki czy samych mechanik gry bo w zasadzie i tak na końcu wychodzi to samo.

23.10.2025 14:22
8
odpowiedz
dawdi7
26
Chorąży

A moim zdaniem wciąż grafika będzie rozwijana, bo to sprzedaje nowe karty graficzne itd. Teraz wymyślili RTX, potem wymyślą jeszcze coś innego. Tylko po to żeby sprzedać kolejną generację kart graficznych.

Forum Forum Inne Gry
Dodaj komentarz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl