Fenomenalny start nowej gry o budowaniu fabryk w stylu Factorio. Shapez 2 podoba się 96% graczy i notuje wysoką aktywność

Shapez 2 okazało się czarnym koniem ubiegłego tygodnia. Ta gra strategiczno-logiczna wykręca imponujące wyniki aktywności na Steamie i zbiera przytłaczająco pozytywne recenzje od graczy.

Adrian Werner

Fenomenalny start nowej gry o budowaniu fabryk w stylu Factorio. Shapez 2 podoba się 96% graczy i notuje wysoką aktywność, źródło grafiki: Tobspr Games.
Fenomenalny start nowej gry o budowaniu fabryk w stylu Factorio. Shapez 2 podoba się 96% graczy i notuje wysoką aktywność Źródło: Tobspr Games.

Aktualizacja (20 sierpnia, godz. 10:50)

Szef studia tobspr games ogłosił (via PCGamesN), że gra Shapez 2 w zaledwie trzy dni od debiutu sprzedała się na Steamie w liczbie 150 tysięcy egzemplarzy. „Jesteśmy podekscytowani i zaskoczeni sukcesem Shapez 2 i cieszymy się, że tak wiele osób próbuje swoich sił w naszej grze”, powiedział Tobias Springer. „Zapewniamy, że słuchamy wszystkich opinii naszych graczy i pracujemy nad tym, aby gra była jeszcze bardziej satysfakcjonująca i przyjemna w trakcie wczesnego dostępu”.

Oryginalna wiadomość (19 sierpnia, godz. 14:30)

Wydana w miniony czwartek we wczesnym dostępie gra strategiczno-logiczna Shapez 2 dosyć niespodziewanie okazała się sporym hitem na Steamie.

  1. Jej popularność rośnie z dnia na dzień. Wczoraj produkcja ustanowiła nowy rekord aktywności – w najgorętszym momencie niedzieli w Shapez 2 na Steamie bawiło się 18 806 graczy równocześnie.
  2. Dla porównania rekord aktywności pierwszej części wynosi raptem 2622 osób jednocześnie.
  3. Gra jest także wysoko oceniana – na Steamie aż 96% recenzji chwali Shapez 2, co serwis kategoryzuje jako „przytłaczająco pozytywny” odbiór produkcji.

W Shapez 2 zajmujemy się budową fabryki produkującej abstrakcyjne kształty. Projekt bierze pomysły ze strategii koncentrujących się na automatyzacji, takich jak Factorio, i destyluje je do najczystszej postaci, usuwając wszystko, co nie obraca się wokół tworzenia zautomatyzowanych ciągów.

W porównaniu z pierwszą częścią autorzy znacząco zwiększyli skalę rozgrywki i przenieśli ją w 3D (pierwowzór był dwuwymiarowy). Takie podejście wyraźnie przypadło graczom do gustu. Poniżej przytaczamy przykładowe opinie:

Spodziewałem się po tej grze wiele. Dostałem jeszcze więcej.

Ta gra wzięła cały gatunek i wyciągnęła z niego całą istotę.

Genialność tej gry polega na uproszczeniu formuły gier fabrycznych: tutaj nie musisz zbierać surowców, aby budować nowe maszyny. Oznacza to, że spędzasz więcej czasu na konstruowaniu i projektowaniu ciągów produkcyjnych.

W rezultacie dostajemy grę logiczną, która wprowadza mnie w ten sam stan przepływu, co Tetris na oryginalnym Game Boyu. W Shapez 2 będziesz ciągle optymalizować swoje wyniki, tylko po to, aby odkryć, że nawet nie zauważyłeś, jak minęły godziny.

Shapez 2 dostępne jest wyłącznie na PC w cenie 51,99 zł. Gra oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami. Twórcy przewidują, że wczesny dostęp potrwa co najmniej sześć miesięcy.

  1. Shapez 2 na Steamie
shapez 2

shapez 2

PC
wczesny dostęp

Data wydania: 15 sierpnia 2024 Wczesny dostęp

Informacje o Grze
OCEŃ
Oceny
Podobało się?

4

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

AMD cofnęło możliwość pobrania aktualizacji 24.8.1, która wprowadzała wsparcie dla Black Myth: Wukong i Star Wars Outlaws

Następny
AMD cofnęło możliwość pobrania aktualizacji 24.8.1, która wprowadzała wsparcie dla Black Myth: Wukong i Star Wars Outlaws

„Nie obchodziło mnie to”. Michael Keaton miał gdzieś anulację filmu Batgirl i cieszył się z „dużego czeku”

Poprzedni
„Nie obchodziło mnie to”. Michael Keaton miał gdzieś anulację filmu Batgirl i cieszył się z „dużego czeku”

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl