Shapez 2 okazało się czarnym koniem ubiegłego tygodnia. Ta gra strategiczno-logiczna wykręca imponujące wyniki aktywności na Steamie i zbiera przytłaczająco pozytywne recenzje od graczy.
Szef studia tobspr games ogłosił (via PCGamesN), że gra Shapez 2 w zaledwie trzy dni od debiutu sprzedała się na Steamie w liczbie 150 tysięcy egzemplarzy. „Jesteśmy podekscytowani i zaskoczeni sukcesem Shapez 2 i cieszymy się, że tak wiele osób próbuje swoich sił w naszej grze”, powiedział Tobias Springer. „Zapewniamy, że słuchamy wszystkich opinii naszych graczy i pracujemy nad tym, aby gra była jeszcze bardziej satysfakcjonująca i przyjemna w trakcie wczesnego dostępu”.
Wydana w miniony czwartek we wczesnym dostępie gra strategiczno-logiczna Shapez 2 dosyć niespodziewanie okazała się sporym hitem na Steamie.
W Shapez 2 zajmujemy się budową fabryki produkującej abstrakcyjne kształty. Projekt bierze pomysły ze strategii koncentrujących się na automatyzacji, takich jak Factorio, i destyluje je do najczystszej postaci, usuwając wszystko, co nie obraca się wokół tworzenia zautomatyzowanych ciągów.
W porównaniu z pierwszą częścią autorzy znacząco zwiększyli skalę rozgrywki i przenieśli ją w 3D (pierwowzór był dwuwymiarowy). Takie podejście wyraźnie przypadło graczom do gustu. Poniżej przytaczamy przykładowe opinie:
Spodziewałem się po tej grze wiele. Dostałem jeszcze więcej.
Ta gra wzięła cały gatunek i wyciągnęła z niego całą istotę.
Genialność tej gry polega na uproszczeniu formuły gier fabrycznych: tutaj nie musisz zbierać surowców, aby budować nowe maszyny. Oznacza to, że spędzasz więcej czasu na konstruowaniu i projektowaniu ciągów produkcyjnych.
W rezultacie dostajemy grę logiczną, która wprowadza mnie w ten sam stan przepływu, co Tetris na oryginalnym Game Boyu. W Shapez 2 będziesz ciągle optymalizować swoje wyniki, tylko po to, aby odkryć, że nawet nie zauważyłeś, jak minęły godziny.
Shapez 2 dostępne jest wyłącznie na PC w cenie 51,99 zł. Gra oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami. Twórcy przewidują, że wczesny dostęp potrwa co najmniej sześć miesięcy.
4

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.