Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Opinia Ewolucja wymaga ofiar. W przypadku gier hack'n'slash - milionów ofiar

19.07.2022 18:35
👍
1
zanonimizowany441993
63
Konsul

Świetnie napisany tekst, bardzo przyjemnie się czytało :)

19.07.2022 20:11
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
Inndy
24
Pretorianin

Napisac o Diablo i nie wspomniec o multi? W 1996 roku, gdzies pod koniec roku kupilem pierwszy modem. 2k. rachunku za telefon, wspaniale znajomosci, do dzisiaj. To co teraz wydaje sie oczywiste, kiedys bylo wyjatkowe i kapitalne...

Piotr.

19.07.2022 20:58
Goten
😂
2.1
Goten
62
Generał

Multi w diablo jest nic nie warte główną cechą, jest tylko fabuła i granie na single player .

post wyedytowany przez Goten 2022-07-19 20:59:39
19.07.2022 22:32
2.2
Emkill
24
Centurion

Goten - niesamowita prowokacja, ciekawe kto da się w to wciągnąć?:O

19.07.2022 22:44
😃
2.3
1
zanonimizowany1291595
39
Legend

Emkill
On nawet nie potrafi napisać, a co dopiero sprowokować.

post wyedytowany przez zanonimizowany1291595 2022-07-19 22:44:38
20.07.2022 03:50
SpookyYuuki
2.4
1
SpookyYuuki
68
Generał

Emkill Sprowokuje najwyżej ludzi którzy potrafią się posługiwać poprawną polszczyzną.

19.07.2022 20:23
3
odpowiedz
zanonimizowany305250
161
Legend

Jezu, w końcu jakiś felieton na GOLu któremu mogę dać łapkę w górę.

19.07.2022 20:42
4
odpowiedz
zanonimizowany1255967
74
Generał

Tylko że gry hack&slash tylko na wierzchu wydają się proste, klikasz w potwora a bohater podchodzi i go klepie aż ten padnie a pod maską jest dużo bardziej złożona matematyka i logika licząca czy go trafi i za ile, niż w przeciętnej grze

19.07.2022 21:51
👍
5
odpowiedz
rniczypo
143
Starchaser

Bardzo fajny artykuł :)
Więcej takich... a mniej gównoburzy poprosimy!

19.07.2022 22:36
aope
😊
6
odpowiedz
1 odpowiedź
aope
207
Corporate Occult

Dobry felieton tylko autorze SankoS - GGG to nie Australia tylko Nowa Zelandia ;)

19.07.2022 23:44
SankoS
👍
6.1
SankoS
4
Junior

Oczywiście masz racje, będzie poprawiane

19.07.2022 23:13
7
odpowiedz
zanonimizowany1359977
9
Senator

Hack&slash to jubel!
Ma sie dziać zadyma, wrogowie się dekapitulować, a akcja ma byc wartka az iskry lecą.
Nie ma nic gorszego niz nuda w H&S.
Dlatego w Siablo 3 można grac setki godzin a konkurencja nudzi szybko.

Sztuką jest zrobić miodny h&S i to umiala stara ekipa Blizzarda jeszcze dekadę+ temu, czego chinole nawet w 5% powtórzyć nie umieja (nie czuja ducha, są płytcy niczym budowlańcy wzieci z łapanki w porcie i pozbawieni duchowości gamedevu).

Diablo 3 byli niesamowite i ani path of exile, ani Grom dawn, ani Wolcen, nie dały rady tego powtórzyć.
Wolcen bym blisko, ale spieprzył sprawe game designu i przegietych bossów, gra zaczela frustrowac zamiast dawac non stop poczucie nagrody z poczucie przyjemności, flow i bohaterstwa.
Wkncu bohater plynie z flow, a nie dosteje w d.pe i jest ćieciem.

Przy Diablo 4 zobaczymy, czy Blizzard jest dalej królem H&S.
Przy calej mojej niecheci do Blizarda i hejtu na jego robienie loda chinolom, to itak myślę, że Diablo 4 dowiozą.
Dlaczego? Dlatego ze do tego typu gier trzeba budżetu liczonego w dziesiatkach milionow dolarów, żeby każdą ikonke, każda animacje czy dźwięk dopracowac do perfekcji.
Dźwięk w Diablo 3 był niesamowity, jak za starych gier z lat 90tych (Myth, Thief).
To wiedza i doświadczenie jak robic gry genialen decyduje,a nie jakis brodaty milenias, ktory myśli, ze jest stary i doświadczony bo ma brode. Jak jest siwa to mozna uwierzyć.

20.07.2022 01:16
8
odpowiedz
Artur676
55
Generał

Jako fan tego gatunku polecam: Grim Dawn, Last Epoch i Wolcen. Każda jest mega miodna.

20.07.2022 02:55
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
kesah
47
Pretorianin

Prawdziwą rewolucją w gatunku Hack and slash było powstanie gatunku soulslike a konkretnie gier pokroju Demon's Souls, Dark Souls, Bloodborne, Nioh czy Elden Ring. Te gry mają wszystko co charakteryzowało wspominany gatunek, masa przeciwników do zabicia z bossami na czele, masa grindu, zdobywania multum przedmiotów i kreacji buildów. Od dawna sugerowano Blizzardowi by stworzył grę w uniwersum Diablo w stylistyce soulslike, bo to uniwersum świetnie do tego pasuje i dziwi mnie, że Blizzard w tym kierunku nie poszedł... Nie koniecznie rezygnując z izometrycznej sieczki ale po prostu rozszerzając franczyzę o podanie jej w innej formie i całkiem nowej serii.

Mimo wszystko Lost Ark i PoE nadal gdzieś dają nadzieję, że gatunek nie umiera. Diablo 4 i PoE 2.0 napawają nadzieją, że wręcz klasyczne Hack and slashe wrócą na swój tron. Ale póki co uważam, że to właśnie gatunek soulslike podał nam ewolucję klasycznych Hack and slashy

20.07.2022 06:42
9.1
grabeck666
91
Senator

Tia, tylko że soulslike koło H&S nawet nie leżał. To tak jak byś powiedział, że Xcom to rewolucja Age of Empires albo Red Alerta...

24.07.2022 17:07
😂
9.2
Odison
26
Pretorianin

No szczególnie Lost Ark ?? crap crapów

20.07.2022 08:17
Goten
😒
10
odpowiedz
Goten
62
Generał

Emkill
Nie wiem czemu wmówiłeś sobie że mój poprzedni post był prowokacyjny ,ale pewnie jakieś powody masz ku temu . Z dostrzeganiem prowokacji mam za sobą na portalu fw było tego obiektem, pisałem na serio że w diablo multi jest nic nie warte . . Jakbyś był na portalu fw przekonałbyś sie co znaczy prowokacja ,tamtejsza społeczność jest toksyczna .

post wyedytowany przez Goten 2022-07-20 08:36:12
20.07.2022 16:02
11
odpowiedz
Jaya
71
Generał

Ładnie napisane, ale poleciłbym tylko jakby ktoś lubił wodotryski ponad sens wypowiedzi.
HnS - stoi w miejscu i jest dość dużo tytułów powielających schematy, zgarniających tą samą pulę klientów.

Czego chętnie bym się spodziewał?
DyingLight1 oraz Dungeon Siege 1. Tam były podjęte próby rozwoju na zasadzie - biegasz - dostajesz exp do biegania. Kalkulacja perków/atrybutów itp może jest fajną zagadką matematyczną, ale z powodu tego, że można zainwestować w arcymagię jak się gra Conanem Barbarzyńcą jest bardzo bezsensowne .

Niezbyt fajne też jest to, że nie ma sparingów przed walką/treningów tylko od razu idzie się na przeciwnika (bo jest cudowne leczenie). Puszcza się skomplikowane wysokopoziomowe zaklęcie po wybraniu perka, albo przeczytaniu książki. Najgorzej jak się nauczy czegoś całkowicie bezużytecznego bez respec pointów.

Opinia Ewolucja wymaga ofiar. W przypadku gier hack'n'slash - milionów ofiar