Epic Games idzie w ślady Facebooka i wchodzi w metawersum
Jakby nie było wystarczających powodów by nie używać ich "usług". Chcą brnąc w to łajno? Śmiało, ale ja wysiadam.
Jakby nie było wystarczających powodów by nie używać ich "usług". Chcą brnąc w to łajno? Śmiało, ale ja wysiadam.
no wow, tim sweeney mowil o metaversie conajmniej 5 lat temu ( https://venturebeat.com/2017/05/15/epic-games-tim-sweeney-fears-the-metaverse-will-be-a-proprietary-technology/ ). tutaj taki tam news sprzed trzech lat: https://www.businessinsider.com/epic-games-ceo-tim-sweeney-fortnite-unreal-engine-2019-3?IR=T
To jest ta granica której ja nigdy nie przekrocze. Nawet okulary VR to dla mnie za dużo. Wystarczy mi pad w ręce a jak chce przeżyć coś to idę na dwór i tam działam. Czy to jeżdżąc na rowerze, czy spływając kajakiem, strzelając na strzelnicy itd.
Oby nie ziścił się scenariusz z Ready Player One. Książkę polecam. Film to jakaś kpina.
To jest bardziej technologia dla nowych pokoleń, które łykną to jak ciepłe bułeczki.
Nie ukrywam że pewnie też spróbuję ale VR wkurza mnie kiepską wydajnością np. w grach. Raczej mnie ten Metaverse nie skusi w fazie prototypowej.
jak byłem młody też przez jakiś czas byłem w metawersum . na szczęscie jakoś z tego wyszedłem
Meta wczoraj straciła 20%, wiec na razie ciężko to idzie.
Corpo to pompuje, ale chyba ludzi to nie obchodzi.
Ktoś się orientuje czy ludzie faktycznie są zainteresowani tymi wirtualnymi uniwersami?
Ja się orientuję. Sami gracze tym gardzą bo delikatnie mówiąc te pomysły są we wczesnej fazie rozwoju i wyglądają jak gry sprzed 20 lat. Naganiacze/inwestorzy (zwłaszcza Ci, którzy nie znają się na grach) próbują to przepchnąć żeby na tym zarobić w miarę łatwy hajs.
To od Facebooka to raczej padnie wcześniej niż powstało. Epic natomiast ma więcej narzędzi do tego, by urzeczywistnić tego typu rzeczy. Koncerty w Fortnicie, czy CUBE są już gotowe. Co prawda nikt nie używa do tego VR, ale z tym VR to mocno posrany pomysł jest, bo 2/3 ludzi nie jest w tym w stanie siedzieć.
Najbliżej w sumie tego typu światów jest Roblox, ale Roblox już trochę technologicznie niedomaga. CUBE, czy Fortnite wydaje się być mocniejsze w tym.
Wystarczy żeby dodali tani face tracking do metahumana (teraz żeby to ładnie wyglądało trzeba mieć iphone 12/13 z lidarem ) i do tego dorobili darmowy retarget kości z dwóch kinectów na unreal engine(na jednym to średnio wygląda) to na pewno by mogli robić za konkurencję dla VRchata.
Tak to wygląda jak ma się system motion capture za 50k (wszystko oczywiście w real time) .
https://www.youtube.com/watch?v=I2NVXqg2OOw
https://www.youtube.com/watch?v=jMbxfqXpuyQ
W sensie że chce być konkurencją dla FB? A niech sobie jest, mnie to nie obchodzi i tak korzystać nie będę :D
Mam nadzieje, że im to nie wyjdzie - nie z powodu jakiejś zawiści, ale z faktu, że pewnie będą w to wciągać głównie Fortnite'owe dzieciaki, a młodzi ludzie są niestety bardziej podatni (a więc narażeni) na odrywanie się od rzeczywistości i ucieczkę w wirtualne światy. Już gapienie się w ekran monitora angażuje wystarczająco mocno, ale przynajmniej zostaje jakaś tam świadomość otoczenia i stosunkowo łatwo można "wrócić" do rzeczywistości. Korporacje niestety nie mają zahamowań, a zanim zacofane rządy cokolwiek ogarną to będziemy mieli pokolenie, przebodźcowanych (w erze tabletów i smartfonów już mamy, a w wirtualnej rzeczywistości byłoby jeszcze gorzej), nieprzytomnych i oderwanych od rzeczywistości ludzi.
A niechaj sobie ludzie brną dalej w tą wirtualną rzeczywistość. Niechaj się zamkną w wymyślonych, cyfrowych światach. Będzie więcej miejsca w prawdziwym świecie dla mnie.
Ja tam uważam że to przełom .Wiele osób niepełnosprawnych będzie mogło doświadczyć czegoś więcej niż wpatrywanie się w biały sufit , uczestnictwo w takim metawersie może być remedium dla osób , które nie są stanie wziąć książki,smartfona do ręki.
Wam tylko ludzie rozrywka w głowie..
Ten cały metawers nie jest skierowany do niepełnosprawnych, to nie jest wirtualny świat.
To atrapa wirtualnego świata skierowana do pełnosprawnych, wmawiająca im iż posiadają coś co nie istnieje.
Oby poszedł w ślady Facebooka także jeśli chodzi o procentowy wzrost kursu akcji.
Fall Guys wciąż żyje. Gra codziennie 7-12 tys graczy w tym ja. Gdyby wydano tą grę na Switcha i zrobiono F2P to by było więcej graczy niż teraz. To naprawdę fajna gierka i warto dać jej szansę.