Twórcy Ready or Not wyjaśnili powody ocenzurowania wersji pecetowej gry oraz zapewnili, że fani będą mogli to odwrócić modami.
Pod koniec czerwca studio Void Interactive rozwścieczyło swoich fanów, zapowiadając ocenzurowanie najbardziej kontrowersyjnych elementów taktycznej strzelanki Ready or Not. Nieco później okazało także, jak owa cenzura wygląda.
Powodem jest nadchodząca wersja konsolowa na PS5 i XSX/S – aby gra została dopuszczona do dystrybucji na tych platformach, twórcy musieli ją przerobić. Tym, co zdenerwowało graczy, był fakt, że przy okazji te zmiany zostaną także wprowadzone w wersji PC. Teraz twórcy postanowili raz jeszcze wyjaśnić powody tej decyzji.
Zobaczymy, czy te tłumaczenia uspokoją graczy. Ich wściekłość jest bowiem wielka – na Steamie za sprawą review bombingu jedynie 22% recenzji z ostatnich 30 dni jest pozytywnych, co serwis kategoryzuje jako „w większości negatywny” odbiór gry. Dla porównania: spośród wszystkich opinii opublikowanych w tym sklepie od momenty premiery Ready or Not, 81% chwali ten tytuł.
Konsolowe wersje gry zadebiutują 15 lipca, czyli w najbliższy wtorek. Warto dodać, że obecnie Ready or Not można kupić z 50-procentową znika na Steam Summer Sale za 84,99 zł. Oferta wygaśnie jutro wieczorem.

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.