Cyberpunk 2077 to FPS
Błędem jest zapowiadanie gry nic nie mówiącym teaserem i przez kolejne 5 lat(!) nie powiedzeniem o niej niczego konkretnego.
Efekt jest taki jaki widać tutaj w komentarzach: każdy, potencjalny fan, nieobojętny nowej marce zdołał sobie już stworzyć jakieś wyobrażenie i cokolwiek cdpred nie zrobi to jakaś część graczy będzie rozczarowana choćby samą informacją jaki gatunek gra będzie reprezentować.
I tak niewielkim nakładem pracy udało się napompować balonik nierealnych oczekiwań: wystarczyło pokazać tylko tyle aby rozbudzić wyobraźnie i zostawić to tak na 5 lat.
Czemu miałoby nie być w TPP? Chyba jest dużo tego typu gier z widoku zza pleców, moim zdaniem mogliby zrobić to tak jak było w GTA5 z możliwością wybrania sobie trybu. Bo kiedyś mówili, że będzie kreator postaci, a to byłoby bez sensu gdyby nigdy nie było jej widać. :/
Nieoficjalnie to domyślał się tego każdy już od bardzo dawna... gratuluję, że w końcu gol wpadł na ten trop.
Stawiałem na cyberpunkowe GTA lub właśnie coś w stylu Deus Exa. Zobaczymy, czy ta plotka się potwierdzi. Jeśli tak będzie, to gra już ma u mnie na starcie lekkiego minusa, bo zdecydowanie bardziej wolę pogranicze współczesności i cyberpunku z najnowszych Deus Exów, niż hard cyberpunk, którym ma być dzieło REDów. Gdyby gra była TPP, to brakowałoby mi punktu odniesienia, a tak to gdzieś w głowie zawsze będzie obecna świadomość istnienia Deusów.
Bardzo dobrze. Porównania z Deus Exem nietrafione. CDP Red pokażą jak się robi dobrą grę FPS w klimatach cyberpunku ;)
Męczy mnie widok FPP w grach i jako strzelanki to uchodzi jeszcze ale cRPG czy sandboxy wolę już w TPP.
jak pojda droga deus exa czy dishonored to nie mam nic przeciwko. mozesz robic rozwalke, mozesz grac bez wykrycia i bez zabicia. zdecydowanie lepsze to niz turlanie sie jak wiesław przez cala gre :D
Nie bardzo do gustu przypadł mi Deus EX, ta ciągła zmiana kamery to z trzeciej osoby na pierwszą jest dla mnie za bardzo rozpraszająca. Spodziewałem się bardziej czegoś podobnego do GTA V.
To raczej..zły pomysł i jak dla mnie pójście na łatwiznę. Zrobienie dobrego rpg w tej konwecji ich przerasta, więc postanowili przerobić swoją grę, do tej pory reklamowaną, jako rpg, na fpsa.
No spoko, w sumie dobrze że znają swoje ograniczenia itd, ale i tak przeczuwam, że będzie coś typu Fallouta 4, tylko że dużo lepiej zrobionego, i z mechanikami, które nie są z sobą sprzeczne, jak w Falloucie 3.
Trochę smutna żaba.
Wolałbym już RPG z 3 osoby jak ELEX
Nie mówię że FPS będzie zły, ale jakoś straci ta gra jeśli będzie w 1 osobie
Skoro udało się do W3 zrobić moda na kamerę z pierwszej osoby to na odwrót być może też będzie się dało.
TheSkrilex ---> może być tak jak m.in w serii Crysis. Dostępny jest widok tylko fpp, ale nasza postać rzuca cień i widać jej nogi i dało się zrobić mod z trzeciej osoby z celownikiem.
Myślałem, że będą latać z mieczami świetlnymi... już widzę ten hype w czerwcu
Tak wgl ich filozofią, nawet zapisaną na ścianie w studiu jest "robienie najlepszych RPG na świecie", nie chce mi się wierzyć, żeby był to FPS z elementami RPG. Zbudowali swoją markę na RPG, w tym są najlepsi i nagle teraz od tego mają odejść?
Warto chyba poczekać na oficjalną zapowiedź, niż ogłaszać niesprawdzone newsy z niewiadomego źródła. Ale kliki muszą się zgadzać.
No właśnie to tak jakby, nie wiem, Mickiewicz po Panu Tadeuszu czy Dziadach rzucił pisanie i zaczął tańczyć w zespole ludowym. Wiem, z czapy porównanie, ale trochę jestem w szoku, bo zawsze twardo myślałem, że to będzie trzecio osobowy erpeg akcji, a nie jakiś FPS..
Spokojnie, ten artykuł to tylko szukanie sensacji. To na pewno w pierwszej kolejności będzie RPG akcji z masą cutscenek i bogatymi możliwościami rozwoju postaci, pewnie bardziej znaczącymi niż w Wiedźminie bo już sam setting jest ku temu sprzyjający.
Ale że co, za przeproszeniem? Dla mnie ten news to świetna wiadomość.
Ciekawi mnie czy jak ta gra wyjdzie użytkownicy Gola będą krytykować ją za powielanie pomysłów innych twórców jak to mają w swoim zwyczaju czy jednak ugryzą się w język bo przecież to twórcy legendarnego Wiedźmina.
1. Każda gra powiela w jakimś stopniu innych pomysły. Wiec nic w tym nadzyczajnego. Ważne by te pomysły były użyte z głową.
2. To Wiesiek jest legendarny? Moim zdaniem jest conajwyżej niezły. Ale żeby został legendą musi jeszcze minąć parę lat i musi przetrwać próbę czasu.
Nie martw się, jest tu też cała armia użytkowników, która bez względu na to jak Cyberpunk wypadnie, będzie mieszała go z błotem.
Spory minus 1 osobowy widok jak dla mnie zabija klimat, no chyba ze chca z tego zrobic far crya.
Jasne... Powtórz to do gry Thief 1-3, Amnesia, Metro 2033 i wielu innych, co "nie mają klimatu" według Cb.
Jak dla mnie rozczarowanie, liczyłem na prawdziwe rpg.
Prawdziwe RPG masz dostępne już od 1990, nazywa się Cyberpunk 2020.
Albo Neverwinter Nights, premiera 2002.
Tutaj dostaniesz grę akcji z elementami RPG, podobnie jak w Wiedźminie 3, Metro 2033, Deus Ex: Human Revolution i całej masie innych gier...
Bardzo dobrze. Lepiej fps niż zbyt wiele rpg. Czyli jest szansa na konkret. Jeszcze tylko porządn a oprawa i jesteśmy w domu :) A narzekacze i tak zagrają, więc te narzekania chyba tylko tak z przyzwyczajenia. W
"Według nieoficjalnych informacji" łapa w dół za to, rzetelne dziennikarstwo umiera, na innych stronach też wszędzie tylko "według PLOTEK Cyberpunk będzie Fpsem" ja rozumiem że kasa musi się zgadzać a każde info o Cyberpunku to masa kliknięć gwarantowana, ale albo podajecie źródło waszych NIEOFICJALNYCH informacji albo nie nazywajcie się dziennikarzami.
Ja bym się bardziej czepiał tytułu newsa sugerującego, że to potwierdzone info.
Ekhm wyświetlenia ekhm.
:D
Myślę, że mocno przesadzasz. Burzysz się jakbyś to przeczytał w jakimś The New York Timesie. Jeżeli GOL nie pości tego newsa to przeczytasz go gdzieś indziej, a kliki przepadną. Niestety, jeżeli chcesz się utrzymać na powierzchni to musisz się dostosować i krakać jak inne wrony. Ploty, ploteczki, a FPS w przypadku Cyberpunka jest raczej pewny. Nie ma raczej innej opcji. Przy TPP ludzie za bardzo by porównywali do Wieśka, a myślę, że Redzi chcą zrobić coś nowego do swojego portfolio.
To raz, a dwa że nie ważne co napiszą to część ludzi i tak uzna to za objawioną prawdę. Trzeba po prostu myśleć, przepuszczać informację przez sito i nadto się nie emocjonować przed oficjalnymi zapowiedziami, a nie pisać komentarze tego typu: "NIEEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeee ... WTF ?! Miał być RPG a nie jakis tępy FPS"
Żenada.. zazwyczaj bronię, tutaj mamy kategorię "pogłoski" i byłoby spoko.. ale już widać po komentarzach że ludzie nie czytają dalej.. ani nie widzą kategorii. Na głównej robi siłę..
Da się filtrować artykuły po autorach już na głównej, bo serio przegięcie.. I pytam poważnie.
Może niech od razu podadzą dokładne dane informatora z rozmiarem buta i długością siura (ewentualnie pojemności tunelu if you know what I mean )?
Typowy płaczek, nikt nie będzie ci podawał źródeł przecieków.
W przypadku innych gier tak samo jest nikt nie ma problemu, chodzi o polską grę to polaczki-płaczki mają ból dupy, ciemnogród.
Jeśli będzie to FPS to ja nie kupuje- do bani CD projekt
Ale zagrasz, jeden pies czy kupisz, czy sciągniesz
Według wcześniejszych zapowiedzi gra będzie miała cutscenki. Nie cierpię cutscenek w FPS-ach. Perspektywa pierwszoosobowa zapewnia większą imersję, a scenki przerywnikowe niestety przypominają graczowi, że to tylko gra. W Wiedźminie to nie przeszkadzało, bo gra od początku do końca była trzecioosobowa, ale w FPSie takie wyrywanie gracza z ciała postaci jest denerwujące. Ostatnio w Wolfensteinie 2 bardzo mnie to wkurzało.
Wróżenie z fusów nigdy nie oceniam gier po sensacyjnych nie potwierdzonych informacjach.Pożyjemy zobaczymy widzę że nakręcanie już się zaczyna.
No tak trochę mieszane uczucia mam. Liczę na jakiś gameplay z E3 ale jeżeli ma to być FPS to już wiem że ta gra będzie czymś innym niż się spodziewałem. Jakieś Deus Exy mnie kompletnie nie jarają i nie zainteresuję się czymś takim. Nie ma co jeszcze biadolić, zresztą im mniejszy zapał tym może być większe pozytywne zaskoczenie :) Byle by wreszcie coś pokazali...
Jeśli będzie fps to karny kaktus dla CDP. Ten system prosi się o dobre przeniesienie na kompy - chociaż z drugiej strony twórcy wiedźminów robią takie sobie cRPG (no może poza pierwszą częścią gdzie warstwa systemowa była nawet ok).
Trochę szkoda jak dla mnie. "Udziwnione" FPSy źle mi się kojarzą i zazwyczaj niespecjalnie fajnie się z nimi bawię.
Ograłem po trochu Deus Ex HR i MD, Bioshocka 1, 2 i Infinite, Fallouta 3 i 4, Borderlands 1 i 2, ale w żadnym z nich samo strzelanie nie sprawiało mi jakiejkolwiek frajdy, toteż żadnego (poza Bioshockami, w których przemęczyłem się dla klimatu i fabuły) nie dałem rady ukończyć, ani nawet pograć dłużej niż kilka godzin.
Jedyny dobry (oczywiście według mnie) "udziwniony FPS" jaki pamiętam, to seria STALKER. Może dlatego, że tam wszystkie systemy "okołoRPGowe" nie miały absolutnie żadnego wpływu na samo strzelanie, a jedynie na naszą ogólną sytuację na polu walki (w sensie lepsza broń, lepszy pancerz, więcej apteczek, więcej granatów itd. dawało nam większe szanse na wygraną). Nie było natomiast falloutowych współczynników wpływających na obrażenia, odrzut czy celność.
Strzelankę łatwo jest zepsuć udziwnieniami, więc trochę się obawiam. Poza tym w cRPGu lubię czuć swoją postać, a niestety mam z tym trudności, gdy nie mogę jej zobaczyć ;(.
Nie za bardzo rozumiem komentarze (dużą ich część)... Ktoś sobie wyobrażał, że jak to będzie niby wyglądać? Pranie się po głowach świecącymi pałkami?
Dodatkowo jaki to szokujący wpływ na rozgrywkę ma perspektywa w tym przypadku? Rozumiem, że w przypadku walki wręcz pójście w pierwszą osobę to droga trudniejsza i ryzykowna, ale w przypadku gdy będzie posługiwać się głownie bronią palną (czy inną, która wypluwa jakieś pociski, czy inne wiązki), ma już to znacznie mniejsze znaczenie, nie zdziwił bym się gdyby była nawet możliwość płynnej zmiany widoku.
Liczyłem raczej na grę RPG i to głównie dlatego że gier tego gatunku osadzonych w przyszłości(i nie mówię tu o post-apo) jest niewiele, a CDP ma już doświadczenie w tym gatunku.
Mi wydaje się, że tu ktoś wyciągnął za daleko idące wnioski. To czy gra postawi na cięcie się mieczami, czy na strzelanie, a tym bardziej, czy będzie się to odbywać z perspektywy osoby pierwszej, czy trzeciej nie stanowi o tym czy jest bardziej czy mniej grą RPG.
Wolał bym, żeby CDP Red postawiło bardziej na to co im wychodzi, czyli świat, fabuła, zadania, dialogi niż na to co im nie wychodzi, lub wychodzi słabiej - walka, rozwój postaci, 'krafting'.
Coś na wzór Deus Ex, czy nawet S.T.A.L.K.E.R. (wiem, że nie ten setting), z wartością dodaną jaką zapewnić może CDP Red, mogło by po prostu rozbić bank.
Jeśli to prawda to tylko potwierdza przypuszczenia jakie miał chyba kazdy.
Ja bylbym zadowolony z FPP. Taki tryb o wiele bardziej pasuje do broni palnej.
Podoba mi się. Skoro macie takie "źródła" to może wiecie co tam Techland majstruje? Już najwyższa pora na zapowiedź nowej gry.
Nie rozumiem smutku i obawy u niektórzy, że będzie FPS. Przecież serii Deus Ex też należą do FPS z elementami RPG.
Będziemy mogli zobaczyć bohater/bohaterka w cut-scenki. Oraz mamy dużo elementy RPG. Więc tragedia nie ma.
Poza tym, to tylko plotki i lepiej jest poczekać, aż pokażą Cyberpunk na E3 i zobaczymy, jak to wygląda w całości.
I dobrze, że będzie FPP. Może dla niektórych to będzie zaskoczenie, ale gry tworzy się głównie dla pieniędzy. Zrobienie z tego klasycznego RPG, byłoby strzałem w stopę. Gra sprzedałby się miernie na konsolach. Jako przykład można podać D:OS czy Tormenta, które na konsolach poradziły sobie bardzo kiepsko.
Pierwszoosobowa perspektywa ma ogrom zalet. Przede wszystkim wzmacnia imersję, do tego daje większe pole do popisu dla grafików.
"gry tworzy się głównie dla pieniędzy"
A ja myślałem, że tworzy się je dla dobrej zabawy i szacunku dla kolegów graczy.
"gry tworzy się głównie dla pieniędzy"
A ja myślałem, że tworzy się je dla dobrej zabawy i szacunku dla kolegów graczy.
Jedno i drugie.
Jak się skończysz bawić, to idź do sklepu po chleb i zapłać za niego szacunkiem.
Nawet pierwszy wiedźmin był nastawiony na zysk. CDPRed to nie Piranha - oni zarabiali sporo wydając i lokalizujac gry w Polsce na długo przed tym jak zaczęli je robić. To nie garażowcy, ja naprawdę nie wiem jak jedną z największych polskich firm w branży ludzie kojarzą z amatorami co dłubią w garażu by się pokazać innym...
To, że W3 i poprzednie były grami jakie pasują graczom to efekt tego, że umieją słuchać - przede wszystkim graczy hardcorowych, a nie tylko casuali. Ubi czy EA robią gry dla mas, CDPRed stawia na zysk, ale jednocześnie świetnie umieją się wpasować w trendy zagorzałych graczy. Ale to wciąż korpo jak i inne.
Nasze źródło potwierdziło
Nieoficjalnie na forum nie ma trolli internetowych.
Do tych wszystkich którzy szczekają że gra straci na fabule itd.
Przecież zawsze gry z widokiem FPP miały o wiele lepszy potencjał na wprowadzenie w świat, narrację itd. więc prosze nie szczekać :V
No to się skończyło planowane granie na pacyfistę.
A Wiedźmin 1-3 dało się ukończyć bez zabijanie kogoś? Nie. XD
No wiesz po tym jak zapowiadali że stworzymy własną postać i nie będziemy żadnym herosem spodziewałem się min. Takiego wyboru ścieżki
Może, ale to za wcześnie na takie wnioski... Za mało wiemy o Cyberpunk.
Thief i Deus Ex też należą do FPS, a dało się ukończyć wielu misji bez zabijanie kogoś. Bronie to tylko alternatywne wybory.
NIEEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeee ... WTF ?! Miał być RPG a nie jakis tępy FPS
stalker 4 cień cyberpunka
No to bieda. Liczyłem, że będzie to pełnoprawny cRPG z kamerą TPP a nie FPS z elementami RPG...
Dajcie coś przynajmniej jakości Deus Ex, oczywiście edytor (nie jak w W3), multi, mody te sprawy i kupuję :)
Dobrze wróży, czuję powiew Deus Ex.Tylko podkręccie tempo.
Ekhem, a może jakiekolwiek źródło tych informacji? Jakiś cytat? Dokładne objaśnienie kto, co i komu powiedział? Bo jak na razie, to jest to tak wiarygodne, jak to, że znajomy powiedział mi, że Cyberpunk to będzie RTS udowadniając to słowami "Stary, zaufaj mi".
Wolałbym TPP, może to nie plotka, a to redzi tylko badają opinie graczy na podstawie rzekomej plotki.
CD Project Red wiele razy potwierdzał, że wzorowali się poniekąd na starym BioWare i Rockstarze, więc mam nadzieję, że rozwiążą to jak w GTA V. Będzie możliwość grania w FPP i TPP.
Podchodzą ambitnie do tworzenia gier nie robiąc dwa razy tego samego.Każda ich gra jest inna. Wiedźminy mimo, że trylogia to różniły się od siebie. W wywiadach powtarzali, że inspirowali się głownie Gothic 1/Gothic 2 tworząc świat czy klimat w Wiedźminie, ale dopiero przy trzeciej części udało się im wdrożyć wszystkie pomysły, które uwielbiali w pierwszych dwóch Gothicach. Przy pierwszym Wiedźminie ograniczał ich bardzo mocno silnik gry znany z Neverwinter night, a przy drugim Wiedźminie mieli kłopoty z czasem i niepewną sytuacją finansową więc przy tej grze wiele razy mówili nie mieli wystarczającej ilości czasu stąd jest taka krótka.
Dopiero przy Wiedźmin 3 rozwinęli skrzydła, ale moim zdaniem mogli grę z tak wielkim światem mocniej wypełnić zadaniami lub dać trochę mniejsze światy.
Teraz przy Cyberpunk chcą brać przykład z rozwiązań znanych z gier System shock, Deus Ex, Prey więc to dobra wiadomość. Pewnie jakieś rozwiązania z serii GTA też pojawią się w Cyberpunku.
Jeżeli będzie to gra typu Vampire The Masquerade: Bloodlines - w sensie konstrukcji i złożoności świata - to jestem jak najbardziej na tak.
Jeżeli info jest prawdziwe, to widok FPP ma sens. Trudno zrealizować bieganie po ścianach w TPP. Assassin's Creed to robi, ale Ubisoft potrzebował na dogranie tego elementu 3-4 lat.
Osobiście mi rybka w temacie widoku. FPP daje większą imersję. TPP pozwala na bardziej kinową rozgrywkę. Oba te elementy mają zblednąć przy fabule i konstrukcji świata. Jeżeli będzie inaczej, to będę bardzo mocno rozczarowany.
Osobiście obstawiam, że gra będzie miała to, co twórcy od lat zapowiadają - dwa tryby: FPP i TPP. Przełączane.
Nie żebym jakoś specjalnie czekał na Cyberpunk bo to nie moje klimaty ale póki było rpg to może bym się jeszcze skusił. Tak było z Mass Effectem chociażby ale jeżeli ma to być fps to moje zainteresowanie spada do zera. FPS kojarza mi się z Call of Duty , CS-em i Battlefieldem/Frontem czyli gałęzią branży growej która dawno temu przestała mnie interesować.
Uwielbiam Deus Ex więc już się nie mogę doczekać. Mam jednak nadzieje że będzie duuuużo tekstów (maili itp) do czytania
Uuu..., niedobrze, a więc plotki o tym, że zmielili wszystko i zaczęli robić od nowa, okazały się prawdziwe.
Nowy Deus Ex to w sumie klapa. Nie widzę tego. Zachodni gracze nie chcą zbyt skomplikowanych produkcji, wystarczy spojrzeć na sukces ostatniej odsłony cyklu Far Cry. Fps z elementami RPG, kto z fanów Wiedźmina na to czekał ?
Strzelanie i czytanie maili, ... tak o tym marzę, ...dużo maili, to tak pogłębia rozrywkę.
Zostań zatem przy prostszych produkcjach. Jest jednak rzesza graczy, która oczekuje rozbudowanego RPG, którego systemy będą pozwalały na wiele interakcji, czy podejścia do wykonywania zadań - vide chociażby: Vampire.
Sandbox z dużym otwartym światem, który ma elementy gry znane z System Shock, Deus Ex, Prey to brzmi zachęcająco i ambitnie. Z drugiej strony świat gry z tego co mówili twórcy ma być z trzy raz większy niż w Wiedźmin 3 więc to błąd, bo będzie bardzo ciężko atrakcyjnie to wypełnić, by nie było powtarzalności znanej z gier Bethesdy czy Ubisoftu.
Z drugiej strony świat gry z tego co mówili twórcy ma być z trzy raz większy niż w Wiedźmin 3 więc to błąd, bo będzie bardzo ciężko atrakcyjnie to wypełnić, by nie było powtarzalności znanej z gier Bethesdy czy Ubisoftu
Tego się obawiałem najbardziej. Jednak nie da się odwiedzić każdy budynek w Novigradu oprócz wybrane lokacji. Batman Arkham City też nie jest wyjątek od reguły. Więc Cyberpunk będzie to samo, ale coś na wzór GTA V. Z drugiej strony, CD-Projekt Red dzięki pieniędzy od sprzedaży Wiedźmin 3 mają więcej ludzi do robienie lokacji niż zwykle.
Ale co z tego, że 3x razy więcej od Wiedźmin 3, skoro nie mamy co robić w wielu lokacji? Niektórzy się narzekają, że Wiedźmin 3 jest za długa. Co za dużo, to niezdrowo. Ale czas pokaże. :/
Są gry z dużo mniejszymi światami od Wiedźmin 3, a ich przejście to ok 100 godzin więc Wiesiek 3 na tak wielką mapę nie jest wcale zbyt długi skoro wraz z dodatkami i całkowitą eksploracją mapy - (zaliczone wszystkie questy, skarby, znalezienie elementów zbroi/broni wiedźmińskich) zajmie ok 140-150 godzin. Wypełnienie mapy w Wiedźmin 3 jest dość skromne powiedziałbym. Owszem są sandboxy z bardzo dużymi krainami, ale równie skromnym wypełnieniem w które można grać i dłużej, by zrobić absolutnie wszystko w tym świecie np: Skyrim z dodatkami i modami spokojnie ponad 250 godzin, a Morrowind z dodatkami przejście na 100% zajmie jeszcze więcej czasu. W tych grach mapa też jest dość pusta więc to dopiero przesada z czasem gry, ale jak ktoś lubi gry na kilkaset godzin to nie narzeka.
Oczywiście są gry z dużymi światami, które są o wiele mniej wypełnione od Wieska 3 np: Ac Origins. Podobnie duża kraina, a zrobienie wszystkiego na mapie zajmie z 60-70 godzin.
Gry Ubisoftu są obfitują w bardziej powtarzalne czynności i dynamikę więc idzie to szybciej/łatwiej.
Podobnie w Far cry 3,4,5 zrobienie 100% to ok 40 godzin przy całkiem sporych mapach.
Trochę więcej optymizmu panowie.
Jestem optymistycznie nastawiony jak najbardziej.
Wielu przed każdą częścią Wiedźmina twierdziło, że tym razem spalą, a oni za każdym razem dawali radę i wychodzili obronną ręką. Mimo, że to będzie tym razem inny gatunek to stawiam, że znów dostaniemy od nich bardzo dobrą grę.
Oby się nie spieszyli z premierą i przedwcześnie nie wydali nieskończonego i nieoszlifowanego produktu.
Obstawiam mechanicznie bardziej Mass Effecta niż Deus Exa. Właściwie nie wyobrażam sobie jak można by CP zrobić inaczej.
Przecież wiadomo że TRUE ERPEGIE to tylko rzuty kostką, izomeryczna kamera i... a nie czekaj, to było w ubiegłym wieku. :P
Nadal liczę na płynną zmianę kamery, w pierwszej osobie lepiej się strzela (mi), jednak lubię sobie popodziwiać swoją postać i jej uzbrojenie.
Od początku wyobrażałem to sobie jako FPSa. Jak to mówił Kacper TPP pozwala na wczucie się w postać, bo widzimy jak cierpi, męczy się, itp., a to było ważne, żeby poczuć się Geraltem. Z kolei w cyberpunku ważniejsze są szczegóły świata, jakieś notatki, terminale, co łatwiej chłonąć w FPP. To że z grubsza można grę zakwalifikować jako FPSa, nie znaczy od razu, że będzie napierdalanie kałachem non-stop. Będzie to najpewniej wariacja na temat formuły Deus Exa.
Błędem jest zapowiadanie gry nic nie mówiącym teaserem i przez kolejne 5 lat(!) nie powiedzeniem o niej niczego konkretnego.
Efekt jest taki jaki widać tutaj w komentarzach: każdy, potencjalny fan, nieobojętny nowej marce zdołał sobie już stworzyć jakieś wyobrażenie i cokolwiek cdpred nie zrobi to jakaś część graczy będzie rozczarowana choćby samą informacją jaki gatunek gra będzie reprezentować.
I tak niewielkim nakładem pracy udało się napompować balonik nierealnych oczekiwań: wystarczyło pokazać tylko tyle aby rozbudzić wyobraźnie i zostawić to tak na 5 lat.
Podobnie robi Game Freak z Pokemonami. Zapowiedzieli grę w kilku słowach a potem cisza, totalna a ludzie wymyślają miliard teorii, co to będzie (nawet nie podali jakiejś konkretnej tematyki, jak tutaj mamy już jakieś informacje).
Nie zdziwię się jak będzie to Batlle Royale z elementami rpg!
Nie będzie. CDProject Red nigdy nie stawiał na MP
Nawet przez chwilę nie przypuszczałem że będzie inaczej. Perspektywa pierwszoosobowa wydawała mi się naturalna dla cyberpunkowego rpg (pewnie przez Deus Ex).
Jest DUŻA różnica pomiędzy grą FPS, a grą aRPG z perspektywy FPP, więc proszę nie wprowadzać co mniej ogarniętych użytkowników w błąd, bo potem obserwujemy płacz w komentarzach.
PS. IMHO perspektywa FPP to najlepsza opcja dla tej gry.
"Imho nie najlepsza obcja" bo nie można wczuć się w wykreowaną postać. Imersje i inne vr pierdoły zostawmy durnym fps. Najlepsza to by była możliwość swobodnego przełączania widoku
Kingdom Come Deliverance pokazał, że można zrobić dobrą grę z perspektywy FPP i z wieloma elementami RPG.
Powiedziałbym nawet, że robi to lepiej niż nie jedna gra cRPG.
domino310: Jakby tobie to powiedzieć, mało jest RPG w czasach średniowiecznych w widoku FPP- stąd zainteresowani, z cyberpunk FPP jest inaczej, bo masz Prey, System Shock, Deus Ex, Syndicate, Hard Reset, Observer- dotarło?
Cyberpunk 2077, jeśli plotki się potwierdzą na pewno nie będzie typową strzelanką w stylu Hard Reset czy przygodowym symulatorem chodzenia jak Observer. Deus Ex czy leciwy System Shock to dobre przykłady w, co mogą celować Redzi, bo Prey to raczej nietrafiony.
Reasumując równie mało jest gier w klimacie cyberpunku, a tych AAA to już w ogóle prawie nie ma.
Jedynie Deus Ex.
"Istniejąca od szesnastu lat firma CD Projekt RED ma na swoim koncie trzy gry RPG z serii Wiedźmin (Gwinta pomijamy), w których bohatera zawsze obserwowaliśmy z perspektywy trzeciej osoby. Można było bezpiecznie założyć, że taki sam schemat warszawskie studio wykorzysta również w swojej najnowszej megaprodukcji, czyli Cyberpunk 2077" ten cytat i informacje o dwóch trybach widoku- mogą wywoływać złość i rozczarowanie u zwolenników gry TPP, nieprawdaż?
To właśnie jest o to całe kruszenie kopii, że nie jest tym co zapowiadali. Teraz rozumiem, że jedni przyjmą to i machną ręką (i będą cieszyć się z tego co dostaną), jednak co z tymi którym ten pomysł się nie podoba- głośne mówienie o tym, że nam to nie pasuje, może spowodować, że redzi pomyślą nad wprowadzeniem możliwości przełączania kamery (bo nie będą chcieli tracić potencjalnych kupców). tylko o tyle mi chodzi
Spodziewałem się jakiegoś TPP, ale dobrym FPP też nie pogardzę (niech Dishonored i Deus Ex posłużą tu za dobre przykłady).
w następnym newsie dojdą mini transakcje, a w następnym lootboxy ;) w końcu trzeba iść z duchem, czasu i być innowacyjnym ;)
a na poważnie, liczyłem że będzie to jednak TPP jak W3 czy Division / nie wiem po co przechodzić w FPSa, (z drugiej strony gdyby się wzorowali na najlepszych jak System Shock)
Każda ich gra jest inna. Wiedźminy mimo, że trylogia to różniły się od siebie. Podchodzą ambitnie do tworzenia gier nie robiąc dwa razy tego samego.
Kaczmarek35: Nie widzę żadnych ambicji, w powielaniu gier które są dostępne na rynku... Serio dla Ciebie to ambicja, żeby gra była drugim większym Deus Ex? Ile mamy gier FPP w lore Cyberpunk a ile w TPP?
No nie wiem czy znajdziesz gry podobne do System Shock czy Prey z dużym otwartym światem cyberpunkowym w
stylu Blade Runner/Deus Ex. Poza tym nie ma co gdybać, bo na razie bardzo mało wiadomo na temat gry i wiele jeszcze dowiemy się w praniu. Coś pokażą na tegorocznym E3, ale premiera pewnie najszybciej w 2020 roku.
Kaczmarek35: wiesz ja dość długo olewałem FPSy (do FC3 przekonałem się jakoś 3 lata temu), wcześniej głównie były sandboxy TPP, wracając do tematu, kiedy były przecieki o widoku FPP/TPP i żyjącym Night City- to nie spodziewałem się, że Metropolię Północnej Kalifornii będę mógł zwiedzać TYLKO z perspektywy pierwszej osoby. Także mój szok i niedowierzanie jest dość spore (intryguje mnie ciągle kreator postaci, po cholerę on w grze FPP, wszystkie przykłady które podajecie, narzucały nam z góry wykreowaną postać)
Zagrałbym ale z szacunkiem do Redów ale nie. Nie chodzi mi o to, że gra będzie zła. Wręcz przeciwnie tylko nie lubie gier w realiach Cyberpunka. Żadna mnie do tej pory nie przekonała ale mam nadzieję, że będą mieli kolejny sukces
GOL zszedł na psy i idzie podobną drogą jak cdaction gdzie połowa "newsów" to plotki. I po co te osobiste uwagi autora i wypowiadanie się w imieniu większości? Żenada. Niesamowity spadek jakości zaliczyliście - poza kanałem YT.
jak nie bedzie opcji TPP to nie wiem; mam nadzieje, ze to jakis fake przeciek, bo chyba nikt majac w portfolio w1-3, takiego progresu i rosnacej e^x liczby fanow nie zadecydowal "nagle" (*kilka lat temu), ze idziemy w FPS bo destiny''deus exy itd.
90% obstawiam na fake, bo to nie do uwierzenia - nie wierze w tak ryzykowna (bledna?) decyzje przy takim ogarnieciu.
Też obstawiam, że to źródło to jakieś lipne jest, pewnie chodzi o precyzyjne celowanie w stylu Ghost Recon Wildlands, MGS, także kamera TPP zapewne będzie
Widok nie ma wielkiego znaczenia dla jakości gry (jak ma być dobra, to będzie). Tym niemniej, jeśli nie będzie to zwykły shooter, tylko gra fabularna, a postać nie będzie narzucona, to wolałbym tpp. W końcu nie po to grywam kobietami, żeby patrzeć na cycki z góry.
Nie sądzę by gra przebiła popularność Wiedźmina, ale jak będzie na poziomie nowych Wolfensteinów to będzie okej. Na pewno zagram.
W sumie czy widok FPS to zła wiadomość? Ja tam za strzelaniem w TPP nie przepadałem nigdy, zawsze wolałem tą mechanikę zrealizowaną w pierwszej osobie (chyba tylko w mass effectach jakoś mi nie przeszkadzała, ale też nie zachwycała), a że cyberpunk będzie grą akcji to było wiadomo, bo i W2 i W3 to były aRPG.
Pytanie jest tylko jedno, o poziom tych elementów RPG, bo z elementami RPG może oznaczać wszystko, od poziomu takiego Far Cry, gdzie mamy drzewka umiejętności, po poziom takiego W3, czyli w pełni zręcznościowa walka, tutaj strzelanka, ale okraszona nie tylko rozwojem postaci ale i alternatywnym podejściem do problemów jak i rozbudowanymi drzewkami dialogowymi. Tak więc nie ma co się na zapas przejmować póki nie usłyszymy konkretów.
Zagraj w System Shock, System Shock 2, trylogię Deus Ex oraz
Prey to dowiesz się jakie rozwiązania pojawią się w ich grze.
Pewnie to będą drobne elementy, a nie baza na grę, bo tak ambitne produkcje jak System shock 1/2 czy Prey z tego co wiem to dość słabo się sprzedały, bo były zbyt ambitne :)
Ogólnie zachwalany Bioshock to taki mocno okrojony
System Shock 2.
Ależ grałem, stąd moje stwierdzenie, że w tego typu grach widok z pierwszej osoby bardziej mi pasuje. Głównie z porównania np. mass efecta do klasycznych Deux Exów czy System Shocka. Z wymienionych tylko w Preya nie grałem.
Ale to nie odpowiada na pytanie o to jaki kierunek obierze CPR. Czy jednak pójdą w kierunku Bioshocka, czy jednak jeszcze głębiej w RPG niż System Shock.
Hmm nie mam pojęcia jak to będzie wyglądać. Czy złożone czynności i rozbudowane interakcje wprowadzą do fabuły głównej czy do zadań pobocznych. W każdym razie to może być zupełnie nowa jakość w grach. Mam nadzieję, że fizyka będzie bardziej dopracowana niż w obecnych grach i także od tej strony powalą świat na kolana jak kiedyś Half Life 2 w 2004 ze swoim silnikiem Source.
W każdym razie w nowym reebocie Tomb raider 2013 i Rise of Tomb Raider 2016 co niedorzeczne najciekawsze co jest w grze to opcjonalne grobowce, które wielu pomija skoro nie są obowiązkowe do przejścia, a właśnie tam są jedyne zagadki w grze, które przypominają stare dobre zagadki z klasycznych części. Wolałbym, żeby wszystko co najbardziej atrakcyjne w Cyperpunku było wbite w główną fabułę.
Prey jak najbardziej polecam jak lubisz System shock 1/2. Zrobiony w starym dobrym stylu. Będziemy mieli za jakiś bliżej nieokreślony czas także Bioshock 4,
remake System Shock 1 oraz System Shock 3.
Bioshock 4 ma być zapowiedziany jeszcze przed E3.
Remake System Shock 1 przenieśli premierę z 2018 na 2020, bo za bardzo zmieniły się pierwotne założenia gry i co raz mniej gra przypominała pierwszą część.
System Shock 3 też ma niby powstać, ale mało wiadomo o tej grze.
Każdy mułowaty artykuł jak ten, podparty "plotkami", "rumorami","anonimowymi źródłami" to jeszcze większe zaostrzenie moich adblockerów i blokerów ciasteczek i innych metod śledzących i zarabiających na golu.
I do tego FPP ssie, jak już chcą to wymusić na graczu niech dadzą opcję TPP lub FPP
Może mi ktoś z GOL'a wyjaśnić... Skoro Kiciński zdradził na ostatniej konferencji że będzie kreator postaci to jak gra może być FPS ? Jest to perfidny clickbait.
Już w 2013 roku CDPR zapowiadał że gra będzie z widokiem TPP i FPP - kto wie, może przez te lata zdecydowali się zmienić te plany ale skoro gra jest FPS'em to po co kreować postać której nie widzimy ? W ogóle FPS kojarzy mi się z call of duty, wolfensteinem, doom'em - to są klasyczne strzelanki FPS i o to mam do was największą pretensje - dajecie tytuł który celowo wzbudza kontrowersje podczas gdy widok FPP był zapowiadany 6 lat temu więc to żadna sensacja - bardziej to że księżyc, że chodzenie po ścianach. Czy skyrim i fallout też są FPS'ami ? Nie, to gry rpg z docelowym widokiem FPP i cyberpunk też był tak zapowiadany. nie róbcie ludziom kiślu z mózgu.
Tytuł brzmi Cyberpunk to FPS a po lewej stronie w skrócie piszecie: "według naszego źródła będzie produkcją FPP z silnym naciskiem na elementy RPG"
Naprawde na golu nie odróżniacie FPS'a który zalicza sie do grupy tak zwanych strzelanek od RPG z docelowym widokiem TPP ? kto tam pracuje ?
kto tam pracuje ?
Góral - autor tekstu :P
Spoko, to tylko rameczka informacyjna z literówką - przepraszam za błąd, już poprawiłem. Co do reszty się nie wypowiadam, bo ja tylko poskładałem w całość informacje, które otrzymała góra. Było w nich hasło "FPS", więc tego się trzymam :)
@zvr a to wasze źródło to nie sprzątaczka, albo inny roznosiciel pizzy- które przypadkiem zobaczyło na ekranie tryb widoku FPP? Bo z tego co wiem obowiązują kontrakty i raczej pracownik w stadium zaawansowanym nie rzucałby takim informacjami...
Autor tekstu raz pisze o FPS a raz o FPP. To dwa różne pojęcia. Podejrzewam że będzie to gra RPG z perspektywą FPP.
@up - First Person Shooter nie musi być First Person Perspective. Absolutnie. Są na to co najmniej dwa głośne i bardzo dobre przykłady :).
A mnie ta gra kompletnie nie interesuje i jej nie kupię. Ogólnie cyberpunk jest takim sobie systemem rpg i uważam że są inne i znacznie ciekawsze w tym temacie, ale to moje osobiste zdanie. Lubię jednak poczytać sobie komentarze pod newsami o tej grze :D :D :D
A propos artykułu... nie ma to jak opierać się na plotkach i nieoficjalnych informacjach. Pudelek byłby dumny :D :D :D
Aha, chyba autorowi myli się FPS z FPP, a to jednak jest różnica.
Miejmy nadzieję, że REDzi mają większe ambicje aby Cyberpunk 2077 był większym Deus Ex, Prey, System Shoc i że będzie tryb TPP, a wymienione "źródło" miało dostęp tylko do części gry. Po tym jak łatwo sprzedał informacje- nie dałbym mu wglądu w całość...
No trochę jednak słabo. Miał być "rolplej" na systemie, który aż się o to prosi, będzie FPS z elementami rolpleja. Dla mnie, to jednak nie to samo :/ Chyba ambicje CDP przerosły i poszły cięcia aż (nie)miło, łącznie z przemodelowaniem pierwotnej koncepcji :/
Sam widok, czy to będzie TPP czy FPP, jest rzeczą drugorzędną, o którą nie warto kruszyć kopii, ale zmiana gatunku, to już jednak nie w kij pierdział :/ . Dla mnie SPORY minus, ale gry absolutnie nie skreślam - jeśli to będzie przynajmniej poziom Deus EX Human Rewolution i Mankind Divided, to narzekać nie będę. Poziom sceptycyzmu jednak wzrósł, a kredyt zaufania do redów znacząco stopniał.
Odkąd pamiętam to cyberpunkowych RPGów jest jak na lekarstwo.
Takich z widokiem z pierwszej osoby można policzyć na palcach jednej ręki.
Więc dziwi mnie płacz i stękanie na pojawienie się czegoś tak rzadkiego. Też płakaliście jak wyszedł Duke Nukem Forever?
spoiler start
bo ja tak, takie łajno że jap...
spoiler stop
Dla mnie to dobra wiadomość, skończy się festiwal turlania a'la Dark Souls czy TW3.
Mało wam erpegów ? A ile macie fpsów z elementami rpg. Porównajcie to do ilości erpegów na rynku i już będziecie znali odpowiedź. Tylko u nas no top narzekania. Jak baby.
DeusEx (całokształt), seria Bioshock (rozwój postaci), seria Far Cry (rozwój postaci, crafting), Prey (rozwój postaci, crafting), Fallout 3 i 4 (całokształt), seria Borderlands (całokształt).
Nadal jednak pozostają dwa ostatnie napisane przeze mnie zdania.
Dokładnie, Cyberpunka RPG w trybie TPP jeszcze nie było więc nic tu nie byłoby i tak powielane! Miejmy nadzieję że to tylko ploty i tak będzie :)
RPGi w FPP w klimatach sci-fi/cyberpunk?
-Deus Ex
-Neuro Hunter
-The Precursors
-System Shock 2
-EYE - Divine Cybermancy
czyli co, mamy dwie stare ale dobre gry oraz 3 nowsze średniaki.
To jest ten zalew tytułów usprawiedliwiających narzekanie w komentarzach?
Zresztą - FPSy to najlepiej sprzedające się gatunki w oczach wydawców.
seria Bioshock (rozwój postaci),
że co? :D
taki z niego RPG z rozwojem postaci co seria STALKERa.
SpecShadow: to teraz wymień RPGi w TPP w klimatach sci-fi/cyberpunk z otwartym światem :p
ciekaw jestem propozycji
Z tym narzekaniem, to każdy widzi czubek swojego nosa, jakbyś sam nigdy nie narzekał :p
Narzekam, ale nie w takiej ilości jak co poniektórzy z tego forum. Ja nie mam dużych wymagań. Ważne by grywalność była dobra, a reszta to sprawa drugorzędna
to teraz wymień RPGi w TPP
temat jest o grze FPP
Hydro pyta o RPGi w FPP
Nie wiem o co ci chodzi z tym pytaniem o TPP, zupełnie od czapy.
SpecShadow:
to było moje pytanie o RPG FPP w klimacie cyberpunk- to raz
Mówisz że tych RPGów FPP jest kilka, to starych, to średnich...
"to teraz wymień RPGi w TPP w klimatach sci-fi/cyberpunk z otwartym światem :p
ciekaw jestem propozycji"- to pytanie jest kontrargumentem do twojej odpowiedzi poprzedniej (ma sens)
- nie wymieniłeś gier RPG TPP w klimacie cyberpunk to ja wymienię
Omikron: The Nomad Soul czyli jeden tytuł i to stary z 1991
Czyli jeszcze mniej niż wymieniane przez ciebie gry FPP, teraz pomyśl że według tego co wcześniej zapowiadano zrobiliby coś nowatorskiego, czego nie ma na rynku(dając żywe miasto tak jak w GTA i możliwość przemieszczania się pojazdami)... Teraz dostajesz w zasadzie rozbudowanego Deus Exa/Syndicate inny FPSo podobny twór- nie wzięłaby ciebie kurwica. także widzisz tobie to nie robi różnicy, mnie sporą. Na każdy twój argument, znajdę kontrargument, tylko by to zrozumieć będziesz musiał pogłówkować- a pokazałeś że masz z tym problem
Kochani a może to tylko ploty i jednak dostaniemy Wiedźmina w świecie Cyberpunka? :) Ja stawiam że jednak tak będzie!
Tytuł: "Cyberpunk to FPS"
Miało być RPG.
Teraz pozostaje czekać do czerwca - albo Redzi stracą klienta bo FPS mnie raczej nie interesuje, albo gol straci czytelników gdy się okaże, że to RPG w widoku FPP (to nie to samo co FPS). Tak czy siak ktoś dostanie po tyłku.
154 wypowiedzi, pełnych narzekań i labidzenia. O niczym, bez niczego do nikogo.
Skoro ta wiadomość niczego nowego nie wnosi do tematu, to po co ją komentować? Jeżeli jednak jest tyle komentarzy to oznacza, że news musi być istotny.
Inaczej po co tyle narzekania i labidzenia.
I jeszcze jedna sprawa - pamiętajcie, to Redzi, a nie jakieś UBI. Oni robią gry starannie przemyślane i nie dla kasy (tej mają pod dostatkiem) jak UBI.
Niemniej FC5 od Ubi daje frajdę, włączasz na pół godziny lub dwie. Jeśli Cyberpunk będzie FPS z cutscenkami, fabułą itp i po odstawieniu gry na tydzień nie będziesz pamiętać co było...
Gry tego typu są szybkie i dynamiczne ale i szybko się o nich zapomina, lecz dają frajdę. To nie czasy MoH:Aa gdzie się Normandię pamiętało. Jeśli jednak to będzie RPG w widoku FPP, gdzie co lepsze można by wcale nie strzelać i próbować iść pokojowo - warto będzie poświęcić godziny. FPS może znudzić jeśli zbyt wiele uwagi wymaga, bo te szybkie gierki można co jakiś czas włączać i jest ok. I ja wiem - to na forum każdy mi zaprzeczy, ale was jest kilkadziesiąt, a to miliony casuali grają.
Tyle, że Ubi wydaje gry dużo bardziej różnorodne i częstsze niż Redzi, którzy mieli do tej pory 3 produkcje z tego każda bardzo podobna do poprzedniej.
Po za tym, twój głupi hej na Ubi jest..głupi, i Redzi i firma z Francji robi grę dla kasy. I jedni i drudzy mają na celu zarobić ale i jedna i druga firma daje dobre gry.
Ubisoft robi gry różnorodne ?
Lepiej zamilcz i nie pisz takich kłamstw.
Każda kolejna gra Ubisoftu to klon, a Redzi mimo, że stworzyli trylogię Wiedźmin to każda z części różniła się sporo od siebie i posiadała inny gameplay.
Gdzie ty masz takie zmiany w grach Ubisoftu między poszczególnymi częściami Assassin's creed czy Far Cry ?
Nawet trylogia Prince of Persia 2003-2005 to była wręcz identyczna gra.
Co ciekawe, też wieszałem psy na FC5, ale całość oceniam na 7+/10. Mw poziom trójki. Największe atuty gry to feeling broni i jakość grafiki. Tutaj niestety nie mogę odmówić swojej znienawidzonej w ostatnich czasach firmie konkretnego przyłożenia się do tematu. Feeling broni na prawdę jest przyjemny, a grafika na ULTRA robi mocne wrażenie. Zwłaszcza, jak ktoś ma TV/projektor z porządnym HDR'em. Niestety, podobnie jak w innych produkcjach, tak tutaj zwyczajnie czuć ich skok na kasę. Niemniej tutaj jako tako można nawet polecić tą grę innym.
@Kaczmarek35 - Warrior Within różnił się od dwóch części zbyt dużym nasileniem backtrackingu i mroczną oprawą, oraz oczywiście muzyką.
Z pewnością Redzi pracują z miłości do ludzi, dla ludzi i ku pokrzepieniu serc :D.
Hydro no to ja grałem w inną grę chyba :p bo akurat grafika była jedynie niezła - oświetlenie to największy plus, a postacie to największy minus. Ogólnie Horizon był dużo ładniejszy, ACO tez.
Feeling strzelania też wypada blado w porównaniu do Dooma czy Wolfensteina 2
Nie mniej FC5 też mnie bardzo wciągnęło mimo wielu minusów.
Fajny świat który chce się zwiedzać, nawet nieźle misje i ścieżka dźwiękowa to największe plusy.
Hydro2
Ja oceniam podobnie FC5 też na 7/10.
Trójka jest zdecydowanie lepsza, bo to była nowa jakość,
a czwórka i piątka to tylko odgrzewany kotlet polany gorszym sosem. FC3 -8,5...FC4-7,5....FC5-7
Przy każdej grze mimo ich schematyczności można się bawić, ale co z tego skoro zawodzą w ważnych aspektach.
To gry typu przejdź jak najszybciej, zapomnij i nigdy nie wracaj do nich, bo nie warto. FC5 miał słabszą fabułę od FC3. Główny antagonista dużo mniej charyzmatyczny niż Vaas z FC3 czy Pagan Min z FC 4. Najbardziej irytowały podczas fabuły głównej te wizje narkotyczne. Było tego stanowczo za dużo. W poprzednich częściach były znacznie rzadziej.
Poza tym tyle razy mieli naszego bohatera schwytanego i dali mu tyle razy uciec. Gra napisana na kolanie przez mało kompetentnych ludzi., którzy tworzą odmóżdżacze :)
Co do oprawy wizualnej to FC4, który miał premierę ponad 3 lata przed FC5 wygląda prawie identycznie więc oprawa FC5 jest przestarzała. Gra stąd ma malutkie wymagania jak na 2018 rok.. Co do świata to rzeczywiście fajnie się zwiedza.
Długo królami pod tym względem była tylko PIranha bytes tworząc światy dla Gothic 1, Gothic 2, Gothic 3, Risen 1, Risen 2, Risen 3, Elex. Ale ostatnio dorównuje im pod tym względem konkurencja Wiedźmin 3, far cry 3, Far cry 4, Ac Origins, Far Cry 5. Bethesda robiła postępy pod tym względem, ale nawet Skyrim ma gorzej wykonany świat.
Gry ubisoftu są przede wszystkim płytkie, i zbyt wielkie
CD Projekt stawia na jakość przede wszystkim
@Kaczmarek Fabuła FC5 jest po prostu glupia
Zalosne... CDPR go home. Nienawidze was. Skreslam Cybershita z listy moich najbardziej oczekiwanych gier. Oszukanie graczy poziom 100.
Oni też cię nienawidzą ! .... a nie właściwie to mają cie w d.... i nie wiedzą że istniejesz
Ehh to tak teraz nazywa się odmienne opinie i nie zgadzanie się w jakiejś kwestii "ból dupy" "trollowanie"- to nie stawia w najlepszym świetle osoby która to nadużywa (powiedziałbym, że ten ktoś porusza się w wąskich ramach i ma ubogi zasób słownictwa, jeszcze brak argumentów merytorycznych próbuje zastąpić 'obrażaniem osoby")
teraz wracając do newsu. Pamiętam jak zapowiadano Cyberpunk to mówiono, że gra będzie posiadać dwa tryby, pierwszo i trzecioosobowy- więc część na wieść, że to będzie tylko tryb FPP, nie przyjęła tego z entuzjazmem, bo coś innego zapowiadali. To że wyrażamy swoje głosy niezadowolenia (traktowane tu jest jak coś co należy piętnować, "ból dupy" narzekanie itp). słowem pokazuje płytkość i brak zrozumienia dla drugiej strony.
Okej skoro ja mam "ból dupy- bo z czymś się nie zgadzam"
to jak nazwać osoby które przymykają oko na zagrywki developera, albo biorą to co dają- niewymagający? rzucający się na ochłapy?
wiecie gra jeszcze nie wyszła, części się podoba, a część liczy na zapowiedziane wcześniej zmiany. W tym medium my gracze mamy siłę przebicia, jeżeli nie podobają mi się dane zabiegi, to będę o tym głośno mówił, a nuż może ktoś z REDów przemyśli sprawę i dodadzą dany tryb. bo nie będą chcieli stracić konsumentów, 1 osoba- to mało 5- też, ale 100 tys to 6 mln$
Co wam szkodzi, wy właściwie nic nie tracicie
poniżej najbardziej mi znane przykłady gdzie twórcy ugięli się pod naporem graczy
Assassin's Creed III - tu chodziło o zdjęty kaptur Connora- za sprawą fanów przywrócono zakapturzonego asasyna
Assassin's Creed Syndicate- tu chodziło o mechanikę skradania i przypisane zakładanie ikonicznego kaptura- po petycji w Origins dali opcję gdzie to gracz decydował czy ma być zdjęty czy założony kaptur.
Wiedźmin i pochwy n a miecze, redzi mieli problem z przenikaniem tekstur więc je usunęli, jednak na screenach gracze zauważyli (jest nawet mod dodający je do pierwszej cześci) Po tym zgłoszeniu, pochwy na miecze pojawiły się w Drugiej części
Ghost Recon Wildlands- sprawa dotyczyła potraktowania po macoszemu trybu noktowizji, fani drążyli ten temat i w ostatniej aktualizacji to naprawiono
Kingdom Come: Deliverance: Nieszczęsne sznapsy- z patchem dali możliwość zapisu gry
Ja wiem że to pierdoły przy zrobieniu widoku TTP, ale pokazuje, że gracze mają wpływ na grę. Poza tym tworzymy postać, pojawia się ona w cut scenkach i może nawet dialogach, także przesunięcie kamery za plecy gracza, albo ramię (bo to ma być fps)- nie wydaje się niemożliwe do wykonania, może animacje nie będą najlepsze- "ale z braku laku" :P
nie odbierajcie głosu innym
Ja myślę, że to spóźniony żart primaaprilisowy. FPS położyłby Redsów na łopatki.