Premiera Cyberpunka 2077 nie obyła się bez problemów. Gracze narzekają na stan techniczny – nie tylko na konsolach, ale również na PC „kuleje” optymalizacja. Fani postanowili wziąć sprawy w swoje ręce i poprawić wydajność w grze studia CD Projekt RED.
gry
Bartosz Woldański
14 grudnia 2020
Czytaj Więcej
Kogo tam Redzi zatrudniają? Moder naprawiający grę po takich, dużych studiach, bo tamci nie ogarniają. WSTYD!
Są jakieś sztuczki na poprawienie wydajności na PS4?
Sztuczka na PS4 ? Oddać grę lub czekać aż kiedyś może coś tam poprawia.
Kogo tam Redzi zatrudniają? Moder naprawiający grę po takich, dużych studiach, bo tamci nie ogarniają. WSTYD!
Ja rozumiem, że ludzie są wkurzeni, ale jak przypominam sobie reakcje na obsuwy, to wygląda to w mojej ocenie tak:
Gracze, kiedy twórcy przesuwają premierę:
Co tam, somsiedzie? Premierę przesunely? Prełordery ido, to tera przesuwajo. Data premiery w tytule, hehe.
Gracze, gdy gra wychodzi na rynek:
Ło kurła, jak można puszczać taki szajs i wołać piniendzy za to? Wstydu nie mata, nieroby! Trzeba było przesunąć do marca! Łoddejcie mnie piniondze!
;)
Prawdopodobnie nie było by takiego narzekania gdyby redzi realistycznie spojrzeli na sprawę i od początku ustalili premierę na listopad. Ja nie wiem w jaki sposób CDPR doszedł do wniosku, że uda im się wydać tę grę w kwietniu. Przez to dostaliśmy kilka obsów, a każda kolejna bardziej irytowała graczy i dłużej się tego ciągnąć nie dało. Gdyby CDPR od razu podał premierą na listopad i wtedy zrobił jedną obsuwę nawet na 2021 rok, to wydaje mi się, że nie byłoby takiego szumu.
Premiera byla zapowiedziana na 2014. Wierniejszym fanklubem to chyba tylko Jezus sie moze pochwalic...
No tak, przytaczasz faktyczne narzekania (niektórych) graczy. Ale nie wspomniałeś (lub pominąłeś), że nie zawsze Ci sami sarkający na przesunięcie premiery są tymi samymi ludźmi narzekającymi na stan gry po premierze. To mogą być zupełnie inni ludzie. Zawsze znajdą się ludzie, którzy będą z czegoś drwić (jak np. Ty sam teraz sarkasz sobie z drwienia innych ludzi na różne rzeczy - lekko bo z przymrużeniem oka, ale nie zmienia to faktu, że to wciąż drwienie). To jest powszechnie znany fakt. W żadnym względzie jednak żadne drwiny czy jakiekolwiek narzekania ludzi na jakikolwiek temat nie zmieniają faktu tego, jaka faktycznie jest gra, ani faktu, że premiera była kilka razy przesuwana, a mimo to jak jest, każdy z nas widzi (chyba, że mamy różowe klapki na oczach).
Owszem, trochę się nabijam. Nie po to jednak, by usprawiedliwiać redów, bo sam gram na X1S i graficznie jest dość mizernie, mimo że wiadomo, że to słabsze konsole i wodotrysków oczekiwać nie należy. Chciałem w ten sposób pokazać, że spiny o obsuwy są niepotrzebne, bo lepiej poczekać dłużej i grać w dopracowany tytuł niż jazgotać, że znowu obsuwa, a jak wyjdzie w końcu to krzyczeć, że coś nie działa. Już kilka razy o tym wspominałem na GOL, że ja o obsuwy się nie czepiam. Jak każdy gracz, który w miarę możliwości stara się wspierać swoich ulubionych twórców, też kupuję te gry za własne pieniądze, a więc zależy mi, by nie był to hajs wyrzucony w błoto. Kolega wyżej ma rację, że redzi pospieszyli się z ogłoszeniem daty premiery. No i oczywiście nie jestem głupi, żeby uogólniać. Moja szydera odnosiła się do jakiejś części graczy; wiadomo, że nie do wszystkich.
Wczoraj widziałem materiał Jordana. Pokazywał, że tekstury i modele na Pc doczytują się na naszych oczach. Bzdura a gram od premiery i nawet raz nie miałem takiej akcji, nawet 1 raz.
Tylko pewnie wpływ na to ma fakt, że mam grę na szybkim NVMe. Nawet szybka podróż to 3 sekundy.
Natomiast moje 9600k jest docenione na 70% - tu zgoda. Gpu to samo co w teście.
No niestety jak nie ma się bardzo mocnego sprzętu i szybkiego dysku, to te doczytywanie tekstur się zdarza. Najczęściej widać to na samochodach i czasami na NPC.
Potwierdzam, mam prawie 20h nabite a wszystkie tekstury mi się doczytują normalnie, jedynym wyjątkiem był ten montaż scenek po prologu z Jackie'm gdzie był ten samochód, on mi się doczytał na oczach, ale to raczej problem z grą, bo niezależnie od sprzętu wszędzie u każdego ten samochód się doczytuje, poza tym wszystko sie wczytuje, więc on chyba musiał to ogrywać na HDD, albo na umierającym SSD, bo u mnie na zwykłym SSD pod sata nie ma żadnych problemów z doczytywaniem sie tekstur nawet przy wysokich prędkościach jadąc motorem czy autem, a sprzętu też nie mam mocarnego bo o ile procek ma sporo mocy w zapasie, a mam i5 10400f, tak karta leci na 100%, bo niedawno robiłem upgrade z i5 6400 na 10400f, i uznałem że karta jeszcze z rok pociągnie, tym bardziej że i tak wszystkie są teraz nie dostępne, gram na średnich i po zastosowaniu tego fixa ze zmianą rozmiaru pamięci ram i karty mam w zamkniętych lokacjach 70-75fps, podczas jazdy 55-60, wcześniej było to o 5-10fps mniej
Zwykły SSD (Wyłączona jedna opcja w windows dla wydajności) i próbowałem wymusić tą sytuacje. Gra od razu mi wczytuje tekstury a w zalecanych jest ssd. Nie mam mocnego sprzętu. Jednak mam takie wrażenie, że LOD w grze jest dziwny. Niektóre elementy są upraszczane a niektóre pełne i dla tego może być problem z wydajnością. Tak samo zasięg renderowania wydaje się za niski niż powinien tak na prawdę. NPC dodają się na naszych oczach przy nas i wygląda to po prostu źle.
Poradnik jest nieczytelny. Najpierw piszecie o sposobie na amd, potem na intel, po czym dajecie link niby dla intela, a jest on dla amd. Poza tym hostowany przez was overhaul jest w starej wersji 0.2.1 i nie zawiera pliku konfiguracyjnego.
Najnowsza wersja to 0.5.2 dostępna u źródła: https://github.com/yamashi/PerformanceOverhaulCyberpunk/releases/tag/v0.5.2
Nie podajecie również co robi ten plik. Otóż wszystkie jego funkcje opisane są na githubie: https://github.com/yamashi/PerformanceOverhaulCyberpunk/wiki
Ogólnie to ten mod robi to, co ten user z reddita czyli podbija limity pamięci dla gpu i ramu. Robi to jednak w sposób nieznany i lepiej ustawić to ręcznie w pliku engine/config/memory_pool_budgets.csv
U mnie automatyczna modyfikacja poprzez dogranie dll do folderu z grą powoduje użycie 11GB ramu z 15GB wykrywanych przez program (a realnie mam 16 czyli 15.9GB) i 7GB vramu z 8GB realnie dostępnych (1070). Lepiej więc ustawić w excelu 8GB ramu i 8GB vramu ręcznie. Tylko, że wtedy chyba i tak jest to nadpisywane przez ten dll, który z kolei jest potrzebny do innych poprawek np. spectre fix.
O Intelu była jedynie wzmianka, że TAKŻE na PC wyposażonych w procesory Intela modyfikacja może pomóc (braliśmy pod uwagę listę zmian ze starszej wersji).
Usunęliśmy ją, żeby nie wprowadzać niepotrzebnego zamętu. W końcu największe zmiany odczują użytkownicy CPU od AMD (SMT patch można bez problemu wyłączyć, zmieniając wartość z "true" na "false" w pliku config.json w razie problemów na CPU Intela).
Był w treści odnośnik do nowszej wersji, ale racja - możecie już pobierać z naszych serwerów najnowszą wersję modyfikacji: 0.6.1 (na końcu jest link do strony projektu w razie zdeaktualizowania, chociaż możecie spodziewać się, że u nas także będzie aktualizowany).
Najważniejsze zmiany zostały poruszone - wątek dotyczy wydajności, więc nie ma sensu odnosić się np. do wysypywania gry w związku z AVX, tym bardziej że domyślnie jest to wyłączone i nieznaczące z punktu widzenia czytelnika poszukującego tricków na poprawę wydajności (w razie czego jest odnośnik do pełnej listy zmian).
Dlaczego sądzisz, że lepiej? Na jakiej podstawie? Nie ma to większego znaczenia, więc nie ma potrzeby ręcznie niczego ustawiać. Modyfikacja robi to za nas. I to chodzi jedynie o przydzielenie, a nie użycie. U mnie bez problemu wykrywa praktycznie maksimum pamięci karty graficznej bez jakichkolwiek ręcznych modyfikacji (sprawdzałem). Zresztą nawet jeśli gra alokuje większą ilość pamięci graficznej, to nie znaczy, że faktycznie tyle wykorzystuje. Przeprowadziłem testy i żadnych korzyści to nie przyniosło, niezależnie od tego, czy zmiany wprowadziłem ręcznie, czy posłużyłem się modyfikacją.
No zakładam że skoro rzekome spadki fps wynikają z przydzielenia za mało zasobów to im przydzielimy ich więcej tym lepiej. A u mnie przydzielono za dużo ramu a za mało vram.
U mnie też te fixy nic nie dają. Podejrzewam, że to pomaga tylko na high end albo zależy od systemu/ustawień graficznych. Trochę jak to mityczne ustawianie wszystkich rdzeni przy starcie systemu przez msconfig, pomimo tego, że windows i tak automatycznie używa wszystkich.
No własnie niekoniecznie. Gra może alokować znacznie więcej VRAM-u niż faktycznie potrzebuje, więc nie ma to żadnego znaczenia na wydajność.
Mnie pomogła tylko łatka AMD SMT, która sprawia, że rozgrywka jest bardziej komfortowa na moim Ryzenie, ale różnice są zależne przede wszystkim od posiadanego sprzętu, choć tak, od ustawień też (np. rozdzielczości - w niższej wydajność jest w większym stopniu zależna od procesora).
Sprawdzić mimo wszystko nie zaszkodzi.
Są jakieś sztuczki na poprawienie wydajności na PS4? Trzeba wierzyc, ze prezes ma zawsze racje i gra bedzie dzialac wspaniale na XOne i ps4.
1. Otwórz okno
2. Wywal Playstation
3. Kup komputer
4. Ciesz się z gry z mniejszą ilością błędów i z lepszą jakością grafiki
;)
Niech tego nie patchują. Polecam każdemu w zły dzień wejsć na reddit 'cyberpunkgame' i to jest bardziej rozweselające niż śmieszne kotki. I tylko z jednego video na drugie, i kolejne. Moja ulubiona premiera gry, naprawdę, nie kłamię!
Zerknąłem z ciekawości i faktycznie niektóre błędy lub testy graczy są zabawne, ale też ukazują jak mocno CDPR sknocił sprawę jeżeli chodzi o symulacje miasta. Nie rozumiem jak można było stworzyć tak świetne i kilmatyczne miasto, ale tak słabo ogarnąć jego symulacje. Jeśli CDPR tego nie naprawi to mam nadzieje, że znajdą się jacyś zdolni moderzy, którzy to poprawią, bo naprawdę słabo jest.
jedyną poprawą wizerunku jest wydanie SDK dla cyberpunka, moderzy odratują co się da i stworzą coś nowego, ale pewnie cdpr się będzie obawiać, że moderzy odwalą lepszą robotę niż ich pracownicy
Redzi już pracują nad kolejnym tytułem. Pewnie w niedalekiej przyszłości go ujawnią i notowania na giełdzie, będą pnąc do góry.
"Oczywiście w tym momencie nie mogę zdradzić żadnego tytułu. Proszę jednak pamiętać, że największa część zespołu pracowała nad Cyberpunkiem i teraz zasługują na urlop. To, co mogę powiedzieć, to, że jeden z pierwszych teamów, który zaczyna pracę koncepcyjną, czyli osoby od tworzenia fabuły, już intensywnie myślą nad czymś nowym. Słowem, rzucamy się już na inne tematy, zasuwamy dalej i pary nam na pewno nie zabraknie. Pomysłów na nowe gry mamy znacznie więcej niż możliwości ich zrealizowania. W przyszłość patrzę z dużym optymizmem"
Mam nadzieje, że to kolejny Wiedźmin, a nawet jeśli to coś innego, to niech CDPR tym razem się trochę mocniej przyłoży, bo Cyberpunk to dobra gra, ale do wybitności jej daleko.
Największym zmartwieniem dużych gier/sandbox, jest dla mnie ogromna, niewygospodarowana mapa. Mam nadzieję, że np.. mapa kolejnej gry z uniwersum Wiedźmina, nie będzie większa niż ta z W3. Dzięki temu, być może będzie istniała nadzieja, na dopracowanie tego świata, po przez dodanie do niego ciekawego contentu.
sam otwarty świat to teraz za mało, nie się skupią na technicznych aspektach, więcej mechanik i reakcji ze światem, wtedy zadania nie będą ograniczone do: przynieś to, przynieś tamto, pogadaj z tamtym tylko już wtedy będzie można różne ich wariacje zastosować
a o jakich mechanikach mówię ? chociaż np. dopracowane otwieranie zamków wytrychem a nie zwykle klikanie, alchemia z mieszaniem faktycznych składników w odpowiednich proporcjach, podgrzewanie je itp, obdzieranie skóry ze zwierząt w formie minigierki, w której musimy kursorem przejść "linię" by futro ładnie oddzieliło się od skóry, im częśćiej wystawać będziemy za linię tym gorszej jakości futro, w miarę postępów "linia" będzie się robiła grubsza co znacznie łatwiej będzie kursorem po niej przejechać.
lepiej skupić się na czymś nowym, dopracować a potem tworzyć zadania, bo narazie twórcy mogą mieć multum pomysłów na zadania ale ogranicza ich to, że brak mechanik by to urozmaicić
Zresztą o czym my tu mówimy jak w takim Kingdom Come Deliverence graczy irytowała nawet animacja zrywania roślin i została ona nawet usunięta przy pomocy moda.
Kiedy gra robi się zbyt symulacyjna, to zaczyna ona męczyć, a większość graczy szuka raczej w grach relaksu, a nie drugiej pracy. Żeby nie było ja też jestem za rozwijaniem niektórych mechanik w grach i nie lubię zbyt dużych uproszczeń, ale kierunek w stronę np. symulacyjnej gry RPG jakoś też mi się średnio podoba.
może i by irytowałoby to, gdy można było łowić zwięrzęta szybko i łatwo, ale w moim pomyśle, polowanie było by znacznie trudniejsze a sama skóra kosztowała konkretne pieniądze, zatem widzielibyśmy tą minigierkę w miarę rzadko chyba, że bylibyśmy prawdziwymi myśliwymi wtedy może nawet by się rozwinęła, z roślinami myślę, że trzeba byłoby odczekać swoje i czekać na odpowiednią pogodę/warunki atmosferyczne by dane zioło zebrać jak najwartościowsze i samo zebrane zioło również należałoby odpowiednio zebrać albo jak się rozwinie postać, że wie jak zrywać to wtedy można użyć klawisza "szybko zerwij" :D
ogólnie mam całkiem sporo pomysłów na takie mechaniki (część spisywałem dosyć dokładnie jak ma to działać na kartkach w trakcie nudnych praktyk :) ) najważniejszy jednak to balans
samo strzelanie z łuku by się zmieniało w trakcie rozwijania tej umiejętności, odpowiedni nauczyciel podpowie jak trzymać lepiej łuk by celniej strzelać lub jak używać łuku inaczej niż do strzelania, powiedzmy dosięgnąć czegoś z drzewa lub szczeliny, można sobie wyobrazić
Jak ja lubię takie newsy prezentujące zależności ustawień w rozbudowanych produkcjach. Od razu ma się co czytać i niezwykle miło jest się zagłębić w złożoności współgrania danego poziomu ustawień graficznych z możliwościami poszczególnych PC-tów.
Ogólnie mogę potwierdzić że przy Ryzen 7 3700x i RTX3070 - wreszcie z cały czas skaczącego klatkarzu gra zrobiła się płynna i przyjemna.
Haha ale beka :D
witajcie w erze gamingu 2021 ,kupcie se gre,i sobie ją potem sobie naprawicie :lol: a my mamy kase z preorderow i co nam zrobicie ?
Akurat na kartach AMD opcja FX CAS jest świetna. Na rozdzielczości 3440x1440 trudno mi utrzymać 60 klatek a ustawiając tą opcję na 85-100% mogę spokojnie utrzymać w okolicach 60 klatek przy praktycznie niezauważalnym spadku jakości przy tej rozdzielczości. Świetna opcja.
Sztuczka na PS4: Wyłączyć ziarno filmowe, motion blurr i aberracje chromatyczną.
Ja gram na PS4 Slim i gra prezentuje się jak dla mnie zadawalająco.
Sekiro i Nioh też potrafią losowo sypać się do pulpitu, a far cry 4 na win 10 to tragedia.
Musze przetestowac te ustawienia dla gpu bo szalu z iloscia fps nie mam. Za to tlumy sa faktycznie imponujace i wynika z tego ze przy dobrym cpu intela nie ma potrzeby zmniejszac. W mojej konfiguracji autem raczej nie poszaleje ale za to kobiet do liczenia "oczek"w rajtuzach nie brakuje :D
Tyle placzu i pomostowania, a tak naprawde ta gra BEZ RT, chodzi lepiej na maksymalnych ustawieniach niz takie RDR2 czy inna Valhalla ktore RT nie maja.
U mnie np RDR2 ze wszystkim na ultra bez msaa robi w fullHd jakies 45-60fps.
W Valhalli 60-75fps ze wszystkim na max (srednia w benchmarku 66fps)
CP77 wszystko na max z wylaczonym DLSS (rdr2 go nie ma) w fullHD 55-75fps w centrum (tlumy i korki) miasta w nocy (oswietlenie i odbicia zra najwiecej wydajnosci). Wlaczenie DLSS na jakosc skutkuje skokiem do 100-110fps. Jak to jest skopana optymalizacja, to soooorrrryyyy....
Niech napisza tu ci, ktorzy nie maja kart RTX, jak to u nich wyglada w porownaniu z RDR2 czy Valhalla przy maksymalnych mozliwych ustawieniach.
Potwierdzam że odblokowanie SMT robi dużą różnice. Miałem grę ustawioną by oscylowała między 35-40 fps z RTX. Rzeczywiście wykorzystywała tylko rdzenie fizyczne, po odblokowaniu logicznych wzrosło do 40-45 fps. (Wersja GOG mierzona po wyjściu z megabloku startowego ok godz. 22 w grze)
Mój rig :
Ryzen 1700, 32GB RAM@2667, RTX2070, NVMe, 3440x1440px
Sorry, ale z tym plikiem memory_pool_budgets.csv to są jakirś bzdury i placebo, ram dla cpu, co to w ogóle ma znaczyć... równie dobrze można go usunąć i działa, tyle on używany przez grę xD
Potwierdzam ten Patch zdziałał cuda na moim Laptopie.
Procesor wcześniej pracował od 30% do 50%. Po wgraniu fan patch 60-90%.
Ścinki przy ruszaniu kamerą jadąc samochodem ustały, jak również te przy celowaniu : )
Gram na średnich detalach 1920x1080
Jadąc samochodem po centrum wcześniej
14-30 fps teraz 30-48fps :D
W zamkniętych lokacjach płynne 50-65fps
Mój lapek to ASUS TUF FX505DT
AMD R5 3550h 2.1-3.7GHz, 16GB dual Channel 2400MHz, GTX 1650 4GB OC 175MHz Core/500 MHz memory
Pozdrawiam :D
Jedno co trzeba przyznać ekipie GRYOnline to to że konsekwencji im nie brakuje. Przed "wypuszczeniem" CP2077 strona główna pełna o nim wiadomości. Po "wypuszczeniu" też. :-D
"nie wykorzystując wielowątkowości"
:-O toż to tragedia!
"Plugin automatycznie zmienia te wartości"
Brawa dla autora "grzebaka"! Chyba że to tylko placebo dlatego u niektórych nie widać wzrostu wydajności ;-D hi hi hi
Będę grał (starał się zagrać) w 1920x1080. Cudów się nie spodziewam i domyślam się że trzeba będzie "polecieć po suwakach" może i nawet po rozdziałce. Chyba że wystarczy mi cierpliwości i odpalę na nowym sprzęcie który to nawet nie jest jeszcze w planach. :-P
Aha czyli moderzy po tygodniu doszli do czegos, co redzi przez 8 lat nie wykminili ? Nie no seems legit.
Niestety mimo mojego szacunku do zespołu zostaliśmy oszukani. Ja mam kartę graficzną GTX 1060 6 GB czyli "rekomendowaną" jak napisane w wymaganiach a nie mogę grać na najniższych ustawianiach w 60 klatkach w rozdzielczości FullHD. To jakieś żarty są ponieważ rozumiem że musieli zmodyfikować cały silnik i ogólnie gra ma zupełnie inną konstrukcję niż Wiedźmin ale przez 8 lat to oni powinni wypuścić produkt który byłby w stanie działać na starszych kartach bez problemu. Inne studia potrafią zrobić grę od zera przy znacznie mniejszym przedziale czasowym i działać. Jestem zawiedziony bardzo i to jedyna gra która nie działa poprawnie na moim komputerze gdzie we wszystkie gram praktycznie na ultra...
Jestem zachwycona. Dzięki modyfikacji gra przestała się wypłaszczać i śmiga jak złoto. Dzięki! :)
U mnie +5 fps tak około na 3700X. Zysk dość zauważalny, bo spadki w trakcie jazdy samochodem już trzymają 40 fps przez większość czasu (w najgęstszych miejscach dalej potrafię mieć około 35-37).
Grunt, że na nogach gra trzyma się dobrze ;P
Niestety gram na 3440 na 1440 i nie potrafię się przestawić na FHD, bo tam trzymało mi stałe 60fps. Może dzisiaj sprawdzę jeszcze 2560 na 1080.
Na 5900X i 2070S w 3440x1440 (z DLSS Quality) niestety nie zrobiło różnicy.
A powinno Ci robić na tak mocarnym sprzęcie?
Myślę, że ten Patch jest pod słabsze konfigurację które nie potrafią utrzymać płynnych 30fps
Pozdrawiam
W moim przypadku uważam że gra działa ok z jednym "ale".
Na laptopie z i7-9750h, GTX 1660 TI, 16gb ram, dysk oczywiście SSD.
Gram w 1080p. Na detalach wysokich z podbiciem opcji szczegółów utrzymuje stabilne 45 FPS. Ultra utrzymuje 35FPS i mimo że gram też dużo na konsoli w 30 FPS (XOX) to jednak to jest zbyt niska wartość do tej gry wg mnie. Na średnich 57 FPS. Ogólnie byłbym bardzo zadowolony z jakości graficznej ale jest to ale...
Gra ma albo skopany dystans renderowania wysokiej jakości tekstur albo coś jest u mnie nie tak.
Hmm jakby to określić... Gra podczas szybkiej jazdy samochodem podmnienia tekstury ze średniej na wysoką jakość stanowczo zbyt późno i przez to cały efekt świetnej grafiki trafia szlak bo rzuca się to w oczy. Efekt ten jest niezależny od ustawionych detali (wręcz mam wrażenie że na ultra jest to mniej zauważalne). Komputer jest po formacie i ma szybki dysk SSD M2 więc to chyba nie powinno być przyczyną. Jakby ktoś wiedział co można z tym zrobić to proszę o wypowiedź :)
Ja mam R5 2600, RX590 8GB, 16GB ramu i SSD (nota bene specjalnie pod tego "buga" kupiony...)
Gram na ustawieniach wysokie/ultra 1080p. Chciałem jarać się tą grafiką, wiec te 35fps jakoś przecierpię. Ale mam ten sam problem tekstury ładują się stanowczo za późno. Myślę, że to kwestia samego silnika i ustawieniami nie da się tego polepszyć.
Może któraś łatka to zmieni. Choć zamiast tego wolałbym nie respiące się przed oczami auta czy npc. Bo to jest porażka.
No u mnie nie widać takich totalnie niedoczytanych modeli tak jak piszesz, po prostu zbyt późna zamiana tekstur, które już są dobrej jakości na inne, przypuszczam że gdyby się wcale nie zmieniły to nic by się nie stało. Muszę jeszcze sprawdzić jak sytuacja się przedstawi po zmianie tekstur na średnie w menu głównym gry, bo opcję tą przeoczylem.
Obawiam się że szybko sensownych patchy na PC nie wypuszczą, muszą w pierwszej kolejności ratować konsole. A my sobie poczekamy 2 miesiące albo lepiej. Naprawdę szkoda, już nawet nie żałuję kasy wydanej na grę ale to że teraz mam więcej czasu na granie. A tak to pozostaje mi klepać od czasu do czasu nudnego AC Valhalla.
Sztuczka na PS4 i Xbox One:
strzelanie z broni w zatłoczonym obszarze zmusi NPC do ucieczki
wystarczy odwrócić wzrok od spanikowanych NPC, aby całkowicie zniknęli, co zwiększa liczbę klatek na sekundę do 30
https://ithardware.pl/aktualnosci/nietypowa_sztuczka_poprawia_plynnosc_cyberpunk_2077_na_ps4_i_xbox_one-14379.html
Shan Rivel. Mam Intel i7-8750H 4.2 GHz, 6 rdzeniowy więc nie jest stary ani słaby
Sam mam 3080 i 10700k od października, jak narazie w porównaniu do valhali oraz watchdogs legion to raytraycing-niewiarygodne na ultra 1440p działa najlepiej, stabilne 75-80fps,