mam nadzieję, że ten Ray Tracing będzie odpowiednio stonowany bo często podłogi wyglądają jakby je godzinami polerowali.
Może cię to zdziwi ale mokre ulice dużych miast z ogromem neonów tak właśnie wyglądają... tak, PCV w korytarzu też potrafi odbić światło.
Zaskoczę Cię ale wiem jak wyglądają mokre ulice, więc luz. Ale nie rzuca Ci się w oczy np. bar z 0:19? Dlatego piszę o stonowaniu.
Zgadzam się całkowicie z Dzienciou. Ten cały Ray Tracing wygląda bardzo sztucznie. Powierzchnie wyglądają jakby się odbijały w lustrze a w rzeczywistości wcale tak nie jest. Odbicia zawsze są troche zniekształcone i w pionowej lini widać od źródła światła taką "poświate" czego tu wcale niema. Niektóre gry z włączonym RT wyglądają wręcz śmiesznie i wydaje się jakbym weszedł do pokoju luster w lunaparku. Ze wzgledu na ray tracing nie opłaca zmieniać sie karty z GTX na RTX. Jedyny plus to więcej klatek dzieki DLSS. Pozdrawiam!
Co w tej grze będzie miało większy wpływ na super grafikę procesor czy kara graficzna ?
Już za niecałe trzy miesiące jak bozia da to się dowiesz.
Kwestia optymalizacji.
Procesor robi tylko i wyłącznie rzeczy które nie mają nic wspólnego z grafiką, np. AI, a z racji tego że Night City to prawie samo miasto więc będzie dużo wałęsających się NPC więc siłą rzeczy narzut na procka jak i GPU będzie równomierny, tzn. powinien być, a jak będzie to się zobaczy.
Procesor robi tylko i wyłącznie rzeczy które nie mają nic wspólnego z grafiką
Prawda co do Cyberpunk, choć nie zawsze jest tak co do wielu gier. CPU potrafi wszystko, jeśli ma odpowiednie informacji i chipy, ale to też zależy od ilość mocy obliczeniowe i ilość rdzeni/wątki, a również silniku gry i decyzji twórcy gier co do wykorzystanie możliwości procesory. Zaawansowany 3D po prostu pożera za dużo mocy i dlatego podstawowy CPU nie nadąży za tym. Po to jest GPU jako dodatkowy CPU bardziej wyspecjalizowany na grafiki z mnóstwo wspomagające chipy i skrypty (np. PhysX, DirectX, info o kolorów i kształty itd.). Tak jak z Amiga i odmieniony CPU plus wspomagające chipy, gdzie lepiej radzi się z grafika 2D (więcej i ładniejsze kolory), ale gorzej z 3D (płynność i rozdzielczość). Po prostu programiści często nie wykorzystują CPU do grafiki, bo to nie opłaca się i wiąże to z pewne niedogodności techniczne, dlatego GPU jest doskonały pomocnik. Mylę się?
Zbędny, zasobożerny bajer na który i tak podczas gry nikt nie zwraca uwagi.
Nikt nie zwraca xD pamiętam jak przed era jeszcze tego RT zachwycałem się znakomicie wykonanymi odbiciami światła od aut w GTA 5. Także dokładnie, mów za siebie.
RT oddaje rzeczywiste odbicia i światłocień / jak wam się nie podoba to wyłączcie sobie RT w oczach ;) wszystkie efekty siatki światłocienia były przed RT sztucznie wykonywane / mając RT masz rzeczywisty przebieg i rozkład odbić i cieniowania. Pisanie więc że coś się odbija od czegoś wynika z tego że właśnie tak naprawdę jest / proponuje spojrzeć dokoła siebie zamiast pisać głupie komentarze.
Potato Mode Here I Come !!!!!