Polscy weterani Wiedźmina i Cyberpunka założyli nowe studio, tworzą grę postapo
Czołowi twórcy Wiedźmina 3 i Cyberpunka 2077 założyli własne studio gier o nazwie Blank. Pierwszym projektem doświadczonych deweloperów będzie produkcja osadzona w uniwersum postapo.

Byli pracownicy CD Projekt Red, którzy do niedawna współtworzyli takie tytuły jak Cyberpunk 2077 czy Wiedźmin 3: Dziki Gon, ogłosili dzisiaj utworzenie nowego studia gier – Blank.
Inicjatorami projektu Blank są Mateusz Kanik, projektant Cyberpunka 2077 i współreżyser trzeciej odsłony Wiedźmina, a także Jędrzej Mróz i Marcin Jefimow, producenci wykonawczy trzeciej części przygód o Geralcie, oraz Mikołaj Marchewka, jeden z twórców studia Rookiez from Warsaw S.A.
Oprócz wyżej wspomnianych deweloperów, do drużyny Blank dołączyli także: Michał Dobrowolski (wcześniej CD Projekt Red), Artur Ganszyniec (CD Projekt Red, 11 bit studios) oraz Grzegorz Przybysz (Division 48 Studio, Artificer).
Przy okazji ujawnienia studia twórcy zdradzili, że ich pierwszym dziełem będzie gra osadzona w uniwersum postapokaliptycznym. Produkcja doczekała się grafiki koncepcyjnej (poniżej), która jednak nie zdradza zbyt wiele.

Studio Blank stawia na równowagę
Nowe studio jest ulokowane w Warszawie i ma rozpocząć działanie jako średniej wielkości zespół. Planowo Blank ma zasilić 60 deweloperów, którzy będą współtworzyć pierwszy projekt.
Jak jasno wynika z komunikatu Mateusza Kanika, studio w pierwszej kolejności postawi na higienę pracy, czyli tzw. work-life balance. Z kolei gry dewelopera ma charakteryzować przede wszystkim głębia fabularna.
Po latach pracy w coraz bardziej konserwatywnej branży jesteśmy gotowi do tworzenia odważnych, wpływowych projektów, które podzielają naszą wyjątkową kreatywność i wartości. Tam, gdzie branża opowiada się za dyktaturą kreatywnych jednostek, my chcemy przekazać własność zespołowi. Tam, gdzie branża opiera się na kulturze crunchu, my preferujemy równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. Tam, gdzie branża mówi, że większe znaczy lepsze, my skupiamy się na dopracowanych grach z naciskiem na emocje, fabułę i kunszt.
Komentarze czytelników
SpoconaZofia Legend

Z drugiej strony dobrze, że uciekli od firmy, która kiedyś coś znaczyła. I próbują samemu, stworzyć własne dzieło. Bez korporacyjnego buta nad głową.
Matioza1234 Pretorianin

Afterfall: InSanity to było totalne dziadostwo, zarówno pod względem koncepcyjnym, jak i pod względem jakości wykonania. Do tej pory mam uczucie żenady, jak przypomnę sobie te egzoszkielety ze skrzydłami husarskimi
Lookinowt Generał
Podobno planują wyrobić się przed premierą Dziejów Khorins.
zanonimizowany1365918 Pretorianin
Ile takich szumnych zapowiedzi już było, a potem kończyło się w najlepszym wypadku niespełnionymi obietnicami... Gdzie jest wielki konkurent GTA, który tak szumnie zapowiadał jeszcze parę lat temu Leslie Benzies? To co odwalają byli twórcy blizzarda i riot games też raczej nie wygląda jakoś przełomowo... Więc uwierzę jak zobaczę bo w ostatnich latach to dużo gadania, a potem wyszło jak zawsze...
deTorquemada Generał

Po latach pracy w coraz bardziej konserwatywnej branży jesteśmy gotowi do tworzenia odważnych, wpływowych projektów, które podzielają naszą wyjątkową kreatywność i wartości. Tam, gdzie branża opowiada się za dyktaturą kreatywnych jednostek, my chcemy przekazać własność zespołowi. Tam, gdzie branża opiera się na kulturze crunchu, my preferujemy równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. Tam, gdzie branża mówi, że większe znaczy lepsze, my skupiamy się na dopracowanych grach z naciskiem na emocje, fabułę i kunszt.
Brzmi pięknie. Powodzenia.