63% Gen Z woli grać niż oglądać filmy, a Gen Alpha przyniesie nam największą ilość grających kobiet w historii

Ostatnie dekady były rewolucyjne dla przemysłu gier. Stowarzyszenie ESA opublikowało wyniki najnowszego raportu.

cooldown.pl

Aleksandra Sokół

63% Gen Z woli grać niż oglądać filmy, a Gen Alpha przyniesie nam największą ilość grających kobiet w historii, źródło grafiki: Avalanche Software.
63% Gen Z woli grać niż oglądać filmy, a Gen Alpha przyniesie nam największą ilość grających kobiet w historii Źródło: Avalanche Software.

Jeszcze kilkanaście lat temu gry były powszechnie uważane przez dorosłych za „stratę czasu” o negatywnym wpływie na rozwój człowieka – dziś zaś są jednym z najpopularniejszych źródeł rozrywki. Podejście ludzi do produkcji na komputery czy konsole cały czas się zmienia, przy czym niektórzy już teraz zastępują nimi inne media.

Amerykańskie stowarzyszenie Entertainment Software Association (ESA), zgodnie ze swoją misją, podzieliło się tegorocznym zestawieniem faktów na temat przemysłu gier.

Gry edukują i jednoczą rodziny

Zgodnie z zestawieniem, 61 procent populacji Stanów spędza na graniu przynajmniej godzinę tygodniowo, przy czym łączna suma graczy wynosi 190,6 milionów Amerykanów. 29 procent z nich to osoby powyżej 50. roku życia – mamy tu do czynienia ze wzrostem o 12 punktów procentowych w porównaniu z rokiem 2004. Co za tym idzie, średni wiek gracza wzrósł z 29 do 36 lat; nie mówimy tu zatem o hobby „wyłącznie dla dzieci”.

Źródło: ESA - 63% Gen Z woli grać niż oglądać filmy, a Gen Alpha przyniesie nam największą ilość grających kobiet w historii - wiadomość - 2024-09-17
Źródło: ESA

Wczorajsi oldschoolowi gracze są dziś rodzicami i dziadkami następnego pokolenia graczy – jednak to, że dorośli nie oznacza, że przestali grać. W rzeczywistości jest wręcz przeciwnie (...). Ci wieloletni gracze częściej niż kiedykolwiek wcześniej zaczynają grać ze swoimi dziećmi – 83 procent ankietowanych (...) stawia czoła przygodom, wyzwaniom i radości z pociechami.

- Stanley Pierre-Louis

W raporcie możemy zauważyć wypowiedzi anonimowych graczy, którzy sami przyznają, że gry to dla nich nie tylko źródło radości, ale także pozytywnych wspomnień.

Dorastałam grając w gry planszowe, a kiedy dorosłam i kupiłam telefon komórkowy, mogłam grać w mobilne wersje moich ulubionych tytułów. Grając w nie czuję silną nostalgię.

- Kobieta, 35 lat

Gram [z moim synem], ponieważ dzięki czemuś, co mu się podoba nawiązujemy głębszą więź. To o wiele bardziej efektywne niż pytanie „Jak minął twój dzień?”.

- Mężczyzna, 44 lata

Filmy? Seriale? Dzięki, mamy gry

Zgodnie z oficjalnymi damymi ESA, gry powoli przebijają swoją popularnością inne źródła rozrywki – takie jak chociażby filmy. Wśród pokolenia Z, urodzonego w latach 1995-2012, 63 procent ankietowanych preferuje granie od seansu na srebrnym ekranie. 71 procent tej samej grupy wiekowej wierzy, że jest to także idealny sposób na spędzanie czasu ze znajomymi.

Źródło: ESA - 63% Gen Z woli grać niż oglądać filmy, a Gen Alpha przyniesie nam największą ilość grających kobiet w historii - wiadomość - 2024-09-17
Źródło: ESA

Pośród najczęściej wymienianych przyczyn popularności gier znajdują się między innymi stymulacja mentalna, rozwijanie umiejętności kognitywnych, a także odstresowanie.

Gry poprawiają moje umiejętności krytycznego myślenia, dając mi szansę na rozwiązywanie złożonych problemów.

- Kobieta, 37 lat

Coraz więcej kobiet gra w gry

Jeszcze jednym ciekawym spostrzeżeniem jest zmniejszająca się różnica między mężczyznami a kobietami, jeżeli chodzi o popularność gier. W tegorocznym raporcie 46 procent graczy identyfikuje się jako płeć piękna. Pokolenie Alfa to generacja, która nie tylko powszechnie angażuje się w gaming, ale też w której występuje mniejsza różnica między płciami pod względem grania w gry niż w przypadku Gen Z i Millenialsów.

Źródło: ESA
Źródło: ESA

To mi przypomina, jako środkowemu milenialsowi, ile się nasłuchałem od starszych pokoleń, że gry są głupie i marnuję tylko czas, podczas gdy sami nie mieli problemu ze spędzaniem godzin przed telewizorem na pasywnym oglądaniu bez jakichkolwiek interakcji.

- BenSolace

To oznacza, że jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia największej ilości grających kobiet w historii, jeżeli chodzi o pokolenie urodzone między rokiem 2015 a latami dwudziestymi obecnego wieku. Jak zapatrujecie się na te wyniki? Wciągacie swoje rodziny w ulubione tytuły?

  • Różności
Podobało się?

0

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Wkrótce zagramy w prolog fanowskiego Half-Life 2: Episode Three na silniku Unreal

Następny
Wkrótce zagramy w prolog fanowskiego Half-Life 2: Episode Three na silniku Unreal

Civilization 7 sprawi, że każda decyzja będzie interesująca. Nowy system epok był „najstraszniejszą zmianą” dla twórców serii

Poprzedni
Civilization 7 sprawi, że każda decyzja będzie interesująca. Nowy system epok był „najstraszniejszą zmianą” dla twórców serii

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl