YouTube chwali się liczbą subskrypcji Premium i Music, ale coś tu nie gra

Google cieszy się wysokim wynikiem subskrybujących YouTube Premium oraz YouTube Music. Liczby wzbudzają jednak wątpliwości.

futurebeat.pl

Pingwin

YouTube chwali się liczbą subskrypcji Premium i Music, ale coś tu nie gra.
YouTube chwali się liczbą subskrypcji Premium i Music, ale coś tu nie gra.

YouTube poinformował na swoim blogu, że usługi Premium oraz Music razem osiągnęły 50 mln subskrybentów. Ostatni udostępniony raport wykazał, że w grudniu 2020 roku odnotowały one sumę 30 mln użytkowników. Oznacza to wzrost o 20 mln w kilka miesięcy. I choć takie osiągnięcie robi wrażenie, wątpliwości budzi podana liczba – nie wiemy, która z usług może pochwalić się większą liczbą abonentów. Co więcej, do tego na pozór sporego rezultatu wliczono również konta z wersją próbną. Dodatkowo we wrześniu 2020 roku, czyli kilka miesięcy wcześniej, zlikwidowano Google Play Music, co mogło wpłynąć na wybór konsumentów – w tamtym okresie YouTube Music oferowało aż 4 miesiące próbne (obecnie jedynie miesiąc).

YouTube Premium miało swoją premierę w Polsce w 2019 roku. Wtedy też pojawiło się YouTube Music, bezpośredni konkurent Spotify oraz Apple Music, oferujący za 19,99 zł miesięcznie brak reklam podczas słuchania oraz możliwość odtwarzania w tle i pobierania muzyki. Natomiast YouTube Premium w miesięcznej cenie 23,99 zł gwarantuje wszystko to, co YouTube Music, a także pobieranie filmów oraz YouTube Originals.

Czy najnowsza podana liczba oznacza, że działa kampania reklamowa, w dość nachalny sposób sugerująca użytkownikom wykupienie YouTube Premium? Niekoniecznie. Biorąc pod uwagę wersje „trial”, 50 mln może się okazać w dużej części chwilowym i bardzo niepewnym stanem rzeczy. Istotny udział w tym wyniku mogą mieć użytkownicy korzystający z darmowych okresów próbnych, dodawanych także do niektórych produktów (jak Samsung Galaxy) czy usług (Discord Nitro). Po ich upłynięciu nie wszyscy będą chcieli płacić.

Podawanie jedynie zagregowanych danych z obu usług łącznie z bezpłatnymi okresami próbnymi może sugerować, że rezultaty nie spełniają oczekiwań Google, które próbuje maksymalnie zwiększyć ostateczną liczbę użytkowników.

YouTube chwali się liczbą subskrypcji Premium i Music, ale coś tu nie gra - ilustracja #1

YouTube Premium i YouTube Music rosną w siłę. Źródło: unsplash.com

Porównajmy zatem dane. Wiemy już, że YouTube może pochwalić się 50 mln subskrybentów. Jeśli zaś chodzi o inne najpopularniejsze aplikacje streamingowe, rzecz przedstawia się następująco:

  • Spotify – około 165 milionów subskrybentów,
  • Apple Music – około 60 mln subskrybentów.

W takim zestawieniu YouTube plasowałby się na ostatnim miejscu i chociaż różnica między nim a Apple Music jest właściwie niewielka, nadal kwestią sporną pozostaje faktyczna liczba wykupionych subskrypcji oraz bezpłatnych wersji próbnych.

Podobało się?

20

Ekipa Friza coraz bliżej wydania pierwszej gry, a to dopiero początek

Następny
Ekipa Friza coraz bliżej wydania pierwszej gry, a to dopiero początek

Co obejrzeć na Netflix, HBO GO i Prime Video w weekend 3-5 września 2021 roku

Poprzedni
Co obejrzeć na Netflix, HBO GO i Prime Video w weekend 3-5 września 2021 roku

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl