futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 28 listopada 2017, 10:09

autor: Adrian Werner

W minionym kwartale sprzedaż urządzeń VR przekroczyła milion egzemplarzy

Urządzenia VR radzą sobie coraz lepiej na rynku. W ubiegłym kwartale ich sprzedaż po raz pierwszy przekroczyła milion egzemplarzy. Najlepiej poradziło sobie PlayStation VR.

Spadki cen napędzają wzrost sprzedaży urządzeń VR. - W minionym kwartale sprzedaż urządzeń VR po raz pierwszy przekroczyła milion egzemplarzy - wiadomość - 2017-11-28
Spadki cen napędzają wzrost sprzedaży urządzeń VR.

Wirtualna rzeczywistość nie odniosła spodziewanego sukcesu, ale sytuacja tego rynku wydaje się powoli poprawiać. Grupa analityczna Canalys właśnie opublikowała raport, według którego w minionym kwartale sprzedano ponad milion urządzeń VR. To rekord w tej kategorii sprzętu, a analitycy przewidują, że ostatnie trzy miesiące tego roku będą jeszcze lepsze.

Głównym powodem tego sukcesu jest fakt, że technologie potrzebne do zabawy w wirtualnej rzeczywistości stają się coraz tańsze. Z miliona sprzedanych urządzeń 49% przypadło na PlayStation VR. Na pierwszy rzut oka cena tego gadżetu wcale nie spadła, ale w rzeczywistości firma Sony zaczęła dołączać do niego kamerę, która jest wymagana do zabawy, a wcześniej trzeba było ją kupić oddzielnie.

Źródło: Canalys.

21% sprzedaży przypadło na Oculus Rift (którego cena spadła z 599 do 399 dolarów), a 16% na HTC Vive (w tym wypadku nastąpiła obniżka ceny z 799 do 599 dolarów). Inni producenci musieli się zadowolić pozostałymi 14 procentami.

Analitycy Canalys są nastawieni optymistycznie względem przyszłości rynku. Tegoroczny okres świąteczny powinien przynieść rekordową sprzedaż w tej kategorii, a do tego sporo dużych firm technologicznych, w tym Lenovo, Acer, Dell czy Asus, ma w planach własne urządzenia wirtualnej rzeczywistości, co powinno pomóc w popularyzacji VR.

Ponadto analitycy podkreślają, że w promowaniu wirtualnej rzeczywistości kluczową rolę odgrywa umożliwienie jej przetestowania przez potencjalnych nabywców. Nie chodzi tu tylko o stanowiska w sklepach, ale również całe sale VR. Zwłaszcza skuteczne okazało się to w Japonii, gdzie sekcje tego typu pojawiły się w lokalnych salonach z automatami, co znacząco przysłużyło się popularności tej technologii w Kraju Kwitnącej Wiśni. Warto dodać, że na tym rynku PlayStation VR stanowi 80% sprzedawanych urządzeń.

  1. Oficjalna strona grupy Canalys

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej