Steam Deck daje radę; Valve nie znalazło gry, z którą konsola by sobie nie poradziła

Przedstawiciele Valve w ostatnim wywiadzie rozmawiali na temat zapowiedzianej konsoli Steam Deck. Według ich słów, konsola bez problemu uruchomi każdą grę najnowszej generacji.

futurebeat.pl

Michał Ciężadlik

Steam Deck daje radę; Valve nie znalazło gry, z którą konsola by sobie nie poradziła.
Steam Deck daje radę; Valve nie znalazło gry, z którą konsola by sobie nie poradziła.

W niedawno opublikowanym przez serwis IGN wywiadzie mogliśmy posłuchać nieco o technologicznych możliwościach Steam Decka - nowej konsoli od Valve. Deweloperzy opowiadali m.in. o tym, jak konsola ma godzić przystępną cenę z wysoką jakością i poczuciem obcowania z urządzeniem premium, którym Steam Deck ma być. Przy okazji rozmowy na tematy techniczne deweloper Pierre-Loup Griffais przytoczył, jak konsola stawała się tym, czym obecnie jest i na co może sobie pozwolić:

Przyglądaliśmy się różnym grom z ostatnich kilku lat, ale prawdziwym testem dla nas były gry, które wychodziły w zeszłym roku. One po prostu nie mogły działać bardzo dobrze na poprzednich prototypach, które testowaliśmy.

Teraz po raz pierwszy udało nam się osiągnąć poziom wydajności, który jest wymagany do naprawdę bezproblemowego uruchamiania gier najnowszej generacji. Chcieliśmy, żeby na tej konsoli grywalna była każda gra z biblioteki Steam. Tak naprawdę nie znaleźliśmy niczego, z czym to urządzenie nie mogłoby sobie poradzić.

Dodatkowo deweloperzy przyznali, że w obecnej sytuacji na rynku, gdzie gry celują w wysoką wydajność przy dobrej rozdzielczości, będzie to działać wyłącznie na korzyść Steam Decka, ponieważ gry będą się skalować do ekranu wyświetlającego obraz w rozdzielczości 800p.

Pracownicy Valve są przekonani, że Steam Deck pozwoli uruchomić każdą, nawet najbardziej wymagającą grę z katalogu Steam. W trakcie wywiadu deweloperzy rzucili trochę więcej światła na szczegóły techniczne CPU, GPU, a także używanej pamięci w urządzeniu. Konkluzja jest taka, że Steam Deck ma po prostu dawać radę jako alternatywa dla istniejących na rynku platform. Czas pokaże, czy faktycznie tak się stanie.

Podobało się?

82

Michał Ciężadlik

Autor: Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2021-07-23
18:42

BIGPSFANBOY Generał

BIGPSFANBOY

Każda gra działa, nawet zakładając że używają Windowsa to taki MFS to raczej 30 FPS nie osiąga.

Tak pozatym jak każda gra działa, grałem na Linuxie i wiem jak to tam wygląda, dużo gier się nawet nie uruchamia albo się crashuje zaraz po uruchomieniu, jak ktoś twierdzi że jestem ekspert z internetu i gadam o czymś o czym gnwo wiem to zapraszam na protondb.com.

Gry ze statusem Bronze albo Silver są prawie niegrywalne a gry ze statusem Borked nie działają.

Komentarz: BIGPSFANBOY
2021-07-23
23:34

animatiV Generał

animatiV

Jestem ultra zainteresowany, przenośna konsola na której można ograć wszystkie tytuły z pc. Do tego możliwość modowania gier WOW. Jestem ciekawy jak będą dawać sobie radę emulatory. To może być bomba. Ale no właśnie, jak to będzie faktycznie działać, jak będzie z awaryjnością. Warto poczekać na premierę, testy wydajności, porównania i recenzje. Nigdy nie kupię kota w worku, tym bardziej drogiego sprzętu przed premierą.

Komentarz: animatiV
2021-07-24
10:09

marcing805 Legend

marcing805

Jestem wstępnie zainteresowany tym sprzętem ale na pewno nie kupiłbym tego od razu ale po jakimś czasie. Pół roku po premierze lub ciut więcej, niech wszystkie bolączki systemu i sprzętu wyjadą na jaw i wtedy się zobaczy. A co do mocy urządzenia, to w 720p na pewno to daje sobie radę w obecnych grach na średnio wysokich. Pytanie, jak będzie w tych nowych grach pisanych tylko pod nowe konsole? Nowe gierki pisane tylko pod SSD, mogą już nie działać wcale na kartach pamięci SD włożonych do SteamDecka. Ewentualnie będzie potrzebna dodatkowa optymalizacja pod ten konkretny sprzęt, co znowu zmusi twórców do dodatkowej pracy i okiełznania w sumie nowego urządzenia.

Komentarz: marcing805
2021-07-24
21:21

byczoj Chorąży

1,6TF w architekturze RDNA2 to jakiś ekwiwalent 2,4TF w starej architekturze GCN. To daje konsolce moc o jakieś 30% wyższą od PS4. Dodają do tego rozdzielczość HD mamy totalny kombajn. Inna sprawa że ten tryb najwyższej wydajności (15W) będzie żarł baterie jak wściekły. Chłodno i cicho raczej też nie będzie.

Komentarz: byczoj
2021-07-24
23:14

MightyBlur Centurion

MightyBlur

Nic w tym interesującego dla mnie nie ma. Switch ma to do siebie, że gry tworzone na niego są do niego dostosowane (nie grywam praktycznie w żadne konwersje jak Doom czy Wiedźmak) i gra się w nie bardzo dobrze. Nie wyobrażam sobie grać w topowe hity z PCta czy "dużej" konsoli na handheldzie w jakichś parszywych detalach - nie jestem uzależniony od gier aby koniecznie mieć je zawsze przy sobie. Jak nie mam czasu to nie gram - albo biorę switcha i odpalam kolejną kolorową gierkę na kilka minut. Zawsze w przenośnych konsolach ceniłem tylko exclusive'y.

Komentarz: MightyBlur

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl