PS5 przyspieszy niektóre gry z PS4 i PSVR
Zaktualizowane informacje na oficjalnej stronie PlayStation 5 mówią, że nowa konsola Sony poprawi płynność działania niektórych gier na PS4 i PSVR.


Na zaktualizowanej stronie konsoli PlayStation 5 pojawiła się informacja mówiąca, że „wybrane gry na PS4 oraz PSVR” będą działały płynniej na sprzęcie dziewiątej generacji. Niestety na razie nie wiemy, o jakie tytuły chodzi. Nie wiadomo też, czy gracze będą mogli liczyć na poprawioną oprawę graficzną, jak będzie to miało miejsce w przypadku Xboksa Series X.
Co ciekawe, by korzystać z hełmu PlayStation VR na PS5, gracze będą musieli posiadać specjalną przejściówkę do kamery PlayStation współpracującej z goglami. Ma ona zostać udostępniona za darmo, ale na razie nie sprecyzowano, jakie kroki trzeba będzie podjąć, by ją odebrać i gdzie będzie można to zrobić. Informacje na ten temat mają zostać podane na stronie PS5.
- PlayStation VR
- emulacja / wsteczna kompatybilność
- dziewiąta generacja
- Sony Interactive Entertainment
- PS5 / PlayStation 5
- PlayStation
- PS4
- PS5
Komentarze czytelników
Alherd Konsul
Coś może kiedyś, ale znowu zero konkretów... Komunikacja ze strony Sony to jakaś porażka ostatnio.
Brimstone Pretorianin
Microsoft: WSZYSTKIE gry z POPRZEDNICH generacji będą miały podwojoną liczbę klatek na sekundę i ulepszoną grafikę
Sony: NIEKTÓRE gry z POPRZEDNIEJ generacji będą szybciej chodzić
Metaverse Senator

Wlasnie na to licze ze eksy Sony beda mialy lepsza plynnosc a ps5 to bedzie taki prosiak na sterydach. Inaczej bym tej konsoli nie kupowal na premiere dla samego DS
ReznoR666 Generał

"Enjoy faster and smoother frame rates in select PS4 and PS VR games."
"Ciesz się szybszym i bardziej płynnym wyświetlaniem klatek w wybranych grach na PS4 i PS VR."
To zwykły termin ogólny na potrzeby marketingu. Daje ogromne pole do manewru i nic konkretnego nie obiecuje. Może oznaczać wszystko począwszy od tego, że gra z PS4 uruchomiona na PS5 będzie działać +1 fps szybciej oraz że w momentach gdzie miała spadki do 20fps teraz te spadki będą mniejsze lub nie będzie ich.
Może też oznaczać podwojenie klatek, owszem. Choć biorąc pod uwagę, że to trudniejsze niż może się wydawać, jeśli już się pojawi to będzie to dotyczyć tylko gier, które nie mają problemu z działaniem w wyższym fps niż je zaprojektowano.
Wilk1999 Generał

Mi przyśpieszenie gier z PS4 i PSVR wystarczy jedynie w skróceniu ekranów ładowania (rzecz jasna w tych produkcjach, gdzie ekrany ładowania nie zostały wykorzystane przez twórców gry do przedstawienia niedostępnej nigdzie indziej części historii świata gry, nie zaopatrywują w inne ciekawe informacje czy jak w serii Assassin's Creed potrafią być ciekawą rozrywką) a o więcej FPS w grach to nie chcę nawet prosić, bo mi tam zdecydowanie wystarczy odgórnie ustalony komfort 30 lub 60 FPS w zależności od tego jaki został zastosowany przez twórców.