GeForce ShadowPlay – nagrywanie rozgrywki wstecz dla posiadaczy kart Nvidii od 28 października
Firma Nvidia ogłosiła datę rozpoczęcia beta-testów nowej funkcji programu GeForce Experience. ShadowPlay pozwoli zarejestrować do kilkunastu ostatnich minut rozgrywki. Opcja ta będzie kompatybilna z kartami grafiki GeForce GTX 650 i nowszymi. Beta ruszy 28 października.

- Nowa opcja programu GeForce Experience kompatybilna z kartami GeForce 650 lub nowszymi
- Posiada 10-20 minutowy bufor rejestrujący rozgrywkę wstecz
- Dodatkowo umożliwi samodzielne nagrywanie gameplayów
- Niewielki spadek wydajności
- W przyszłości pozwoli na streamowanie rozgrywki na żywo
Wraz z aktualizacją 1.7 program GeForce Experience doczeka się ciekawej funkcji. ShadowPlay umożliwi zapisanie kilkunastu minut gameplaya z pominięciem programów trzecich (typu FRAPS, CamStudio czy Xfire). Dzięki koderowi H.264 wbudowanemu w karty GeForce z serii 600 i 700 (tylko z nimi kompatybilny będzie ShadowPlay), program będzie rejestrował ostatnie dziesięć do dwudziestu minut bieżącej rozgrywki w pliku tymczasowym. Jeśli akurat uda nam się zrobić coś niesamowitego, czym chcielibyśmy podzielić się ze światem, wystarczy, że wciśniemy kombinację Alt + F10, aby aktualną sesję zapisać na dysku jako wideo w formacie MP4. Beta ShadowPlay stanie się dostępna 28 października 2013 roku dla posiadaczy kart grafiki GeForce 650 lub nowszych modeli.
ShadowPlay obsłuży wszystkie gry wykorzystujące biblioteki DirectX 9 lub nowsze. Obraz zapisywany będzie w wysokich rozdzielczościach (nawet do 1920x1080 pikseli), w płynnych 60 klatkach na sekundę. Przy najwyższych ustawieniach jakości nagrywania (50 mbps), funkcja może obniżyć wydajność w grze o 5-10% - niewiele w porównaniu z popularnymi programami do nagrywania. Dodatkowo unikniemy gromadzenia na dysku wielu kilkugigabajtowych plików z nieudanych prób wykonania jakiejś spektakularnej akcji.
ShadowPlay pozwoli też rejestrować gameplaye manualnie. Wciskając Alt + F9 rozpoczniemy zapisywanie aktualnej rozgrywki bez ograniczeń czasowych. W przypadku systemów Windows 7 pliki te nie będą mogły ważyć więcej niż 4 GB, ale dla Windows 8 limitem będzie jedynie ilość wolnego miejsca na dysku.
Dotychczasowe funkcje programu GeForce Experience to aktualizowanie sterowników graficznych oraz zalecanie optymalnych ustawień graficznych w najnowszych grach. W przyszłości funkcja ShadowPlay poszerzy się o możliwość streamowania rozgrywki na Twitcha.
ShadowPlay zapowiada się niezwykle ciekawie. Dobrze wiemy, że najlepsze akcje to te, których świadkami byli tylko i wyłącznie sami grający – ile razy zrobiliśmy w grze coś, czego nie dałoby się powtórzyć, a naszym znajomym pozostawało tylko uwierzyć nam na słowo? Użytkownicy ShadowPlay nie będą już mieli tego problemu.
Więcej:NVIDIA App 11.0.5.266 z DLSS Override w Borderlands 4 i Dying Light: The Beast
Komentarze czytelników
kaszanka9 Legend

hinson [7]
Tyle, że te karty dedykowane wcale nie są drogie, wszystkie programy za to opierają swoje działanie o przechwytywanie klatek z karty, wydajność takiego programu nie zależy praktycznie od grafiki, a od procka i medium zapisu, po za tym jest co najmniej kilka, kilkanaście lepszych softów niż płatny fraps, fraps wcale nie potrzebuje dużych zasobów, tworzy gigantyczne pliki wyjściowe, ma własny kodek, mało kompresuje i dlatego wyróżnia się wydajnością, ale to tyle.
Po ci mi zapis tak dużych plików, jak np. yt i tak to mocno skompresuje.
zanonimizowany942483 Konsul
Sony i microshit niechiało kart nividy w konsolach, więc teraz owa firma szykuje oddwet i wyciąga asy z rękawa w stronę pecetowców
tybet2 Generał
Nic takiego; takie rzeczy są już dawno. Jeśli chcieliby zrobić coś kreatywnego to mogli dać te 120FPS, bo nikt tego na dłuższą metę teraz nie używa - a tak 'ot po prostu następna funkcjonalność w sterownikach do TYLKO NOWYCH KART, która teoretycznie nie będzie miała startu do systemów używanych obecnie'.
[9]
Po to, żeby wrzucać filmiki w wyższej jakości. Część ludzi wrzuca filmy w 60 klatkach i po swojej kompresji, dzięki której jakość jest super, a YT już tego nie ogarnia i ogólnie jest słaby jeśli chodzi o jakość obrazu (już kilka lat temu były lepsze strony). Popularniejszy i tyle. Nie znaczy to jednak, że człowiek musi wrzucać filmiki tylko tam.
zanonimizowany916771 Senator
Sony i microshit niechiało kart nividy w konsolach, więc teraz owa firma szykuje oddwet i wyciąga asy z rękawa w stronę pecetowców
A po co mieliby chciec ich karty ? X360 miał karte ATi a Ps3 Nvidii i wyszło na tym jak zabłocki na mydle. Poza tym Sony skłaniało się w strone zielonych pomimo faila z ps3, ale zielonym hajs się nie zgodził, a teraz zgadza się amd i wszyscy są zadowoleni bo już przed premierą jedna z konsol ma ponad milion preorderow.
Zieloni mają ból dupy i muszą teraz pchać hajs w takie pierdółki jak w temacie aby być na bieżąco.
zanonimizowany940327 Pretorianin
genialna funkcja! wielkie dzięki nvidia! do tej pory wszystkie warte zainteresowania programy do nagrywania rozgrywki są płatne - ktoś kto nie kradnie oprogramowania a chcę nagrywać ma więc duży problem - super, że mieszczę się w widełkach z moją kartą, na pewno będę korzystał z tej funkcji.