
Data wydania: 4 sierpnia 2025
Taktyczne RPG, w którym rozgrywane na heksagonalnych mapach szybkie turowe walki pozbawione są losowości, jako że każdy atak zawsze trafia. W osadzonym w uniwersum fantasy Valiant Tactics kierujemy niewielką grupą postaci resetujących się między rozgrywkami.
Steam
Valiant Tactics stanowi debiutancki projekt trzyosobowego gruzińskiego studia indie Felid Entertainment. Osadzone w quasi-średniowiecznym uniwersum fantasy taktyczne RPG charakteryzuje się turowymi walkami pozbawionymi losowości, w tym RNG.
Kierując pięciorgiem bohaterów (z trojgiem „rezerwowych”) prowadzimy kampanię typu roguelite, biorąc udział w kolejnych krótkich bitwach na heksagonalnych planszach. Dzięki brakowi rzutów na celność tudzież innych elementów losowych przebieg walk jest przewidywalny. Zamiary wroga są sygnalizowane, a każde uderzenie zadaje określoną ilość obrażeń. Sprawia to, że po wykonaniu ruchu wiemy już, jakie obrażenia poniesie nasza strona w następnej turze, a sukces zależy od sekwencji umiejętności, które osłabiają lub przekierowują tę nieuniknioną stratę. Niektóre kafelki mają efekty statusowe, takie jak chmury trucizny, spowalniające błoto i tymczasowe wzmocnienia, ale nawet one podlegają deterministycznym zasadom, które wyświetla interfejs.
Mapa łącząca potyczki zmienia się przy każdym podejściu. Węzły reprezentujące bitwy, losowe wydarzenia, kupców, miejsca odpoczynku losowane są z wyselekcjonowanej puli i tworzą rozgałęzioną trasę. Ponieważ zdrowie czy przedmioty konsumpcyjne przenoszą się z węzła do węzła, rozgrywka w Valiant Tactics staje się swoistym ćwiczeniem z kalkulacji zysków i strat. Pomiędzy bitwami możemy zamieniać bohaterów rezerwowych, rozdzielać nowo zdobyty ekwipunek, modyfikować punkty talentów i przeglądać postępy w odblokowywaniu. Nic jednak nie oznacza trwałego wzrostu mocy; poszczególni bohaterowie są resetowani między rozgrywkami, a jedyne trwałe korzyści to dodatkowe klasy, artefakty i kosmetyczne odznaki.
Klasy postaci odblokowują się po spełnieniu określonych warunków, a każda z nich ma stały zestaw podstawowy oraz małe drzewko umiejętności. Bohater spełniający ogólny próg atrybutów jest w stanie używać dowolnej broni, co pozwala na nietypowe połączenia.
Po zakończeniu rozgrywki otrzymujemy szczegółowe podsumowanie naszych poczynań. Gra pokazuje nam turę, w której pozycja drużyny stała się nie do uratowania, oraz wymienia przeoczone synergie, np. efektu broni z umiejętnością. Jako iż każda liczba w walce jest ustalona od początku, podsumowanie wskazuje konkretne wybory, a nie abstrakcyjne prawdopodobieństwa. Porażki w Valiant Tactics przynoszą namacalny zysk; stajemy się silniejsi w kolejnych podejściach, ale nie poprzez zdobywanie następnych poziomów tej samej postaci.
Po zamordowaniu prawowitego monarchy uzurpator pogrążył królestwo w chaosie i pozostawił miasta, drogi i cmentarze bez ochrony. Bandyci walczą o łupy, nekromanci tworzą armie trupów, a dzikie bestie wędrują daleko poza swoje zwyczajowe terytoria. Sterowana przez gracza Valiant Tactics grupa wojowników wyrusza do stolicy, by przywrócić porządek.
Valiant Tactics pracuje na silniku Unity.
Autor opisu gry: Michał Waligóra
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy
Producent: Felid Entertainment
Wydawca: indie.io / Freedom Games
Ograniczenia wiekowe: 16+
Wymagania sprzętowe gry Valiant Tactics:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
CPU 1.2 GHz, 1 GB RAM, karta graficzna 512 MB, 1 GB HDD, Windows XP/Vista/7/8/10/11.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
CPU 2.0 GHz, 2 GB RAM, karta graficzna 1 GB, 1 GB HDD, Windows 7/8/10/11.
Średnie Oceny:
"W większości pozytywne"
Średnia z 25 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Ocena STEAM
W większości pozytywne (25)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,