
Data wydania: 11 października 2024
Bokserska gra sportowa, opracowana przez studio Steel City Interactive. Undisputed pozwala na zabawę w pojedynkę (i przeżycie bokserskiej przygody od zera do bohatera) oraz na multiplayerową rozgrywkę (z oficjalnymi turniejami i innymi wydarzeniami).
Gracze
OpenCritic
Undisputed (które powstawało pod kodową nazwą eSports Boxing Club) jest grą sportową poświęconą boksowi. Produkcja została stworzona przez niezależne studio Steel City Interactive, a opracowano ją pod okiem specjalistów ze świata boksu.
W Undisputed wcielamy się w rolę samodzielnie wykreowanego boksera, który stopniowo wspina się po szczeblach sportowej kariery. Przygodę rozpoczynamy wśród amatorów, a po trafieniu do grona zawodowców możemy spróbować swoich sił w walce o Pas Lonsdale. Dalej nie pozostaje nam nic innego, jak zacząć walczyć na szczeblu międzynarodowym, zdobywając oficjalne tytuły z całego świata.
Walka na ringu jest tutaj głównym elementem rozgrywki, toteż twórcy dołożyli starań, by uczynić ją możliwie najbardziej realistyczną. Sporo uwagi poświęcono przede wszystkim systemowi pracy nóg, który został stworzony pod okiem profesjonalnych bokserów. Podczas starć musimy zwracać uwagę nie tylko na pasek życia naszego zawodnika, lecz także na pasek jego wytrzymałości. Jako że ich długość jest ze sobą skorelowana, im więcej ciosów przyjmujemy, tym mniejszą wytrzymałością dysponujemy, a co za tym idzie – tym mniejsze stają się nasze możliwości ofensywne.
Oprócz wyprowadzania celnych ciosów i skutecznego bronienia się przed atakami przeciwnika, na ringu ważną rolę odgrywa także korzystanie z różnorodnych zwodów; skuteczne zbijanie oponenta z tropu może bowiem mieć znaczący wpływ na przebieg i wynik starcia. W miarę postępów odblokowujemy nowe ruchy oraz cechy, dzięki czemu z czasem możemy mierzyć się z coraz trudniejszymi do pokonania przeciwnikami.
Niemniej, nie samą walką bokser żyje. Pomiędzy pojedynkami powinniśmy dać naszemu zawodnikowi nieco czasu na odpoczynek i dojście do siebie. Ponadto ważną rolę odgrywa tu zarządzanie zespołem (składającym się między innymi z trenerów, dietetyków i promotorów) oraz dbanie o formę (ćwiczymy na oficjalnych siłowniach bokserskich) i wagę naszego boksera. Poza tym wraz z kolejnymi zwycięstwami rośnie zasobność naszego portfela, co pozwala nam nie tylko zatrudniać coraz lepszych specjalistów, lecz także zaopatrywać się w coraz lepszy sprzęt bokserski (obecne w grze rękawice, spodenki i buty są w pełni licencjonowane).
Undisputed pozwala zarówno na zabawę w pojedynkę, jak i na rozgrywkę w trybie multiplayer. W ramach tego ostatniego organizowane są różnorodne wydarzenia i turnieje.
Modele zawodników zostały stworzone na podstawie skanów wykonanych przez firmę Ten24. Ponadto walkom na ringu towarzyszy profesjonalny komentarz takich osobistości jak Paul Dempsey z grupy BT Sports, Johnny Nelson z kanału Sky Sports oraz Todd Grisham z platformy DAZN.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC Windows 11 października 2024Polskie napisy
PlayStation 5 11 października 2024Polskie napisy
Xbox One AnulowanaAngielskie napisy i dialogi
Xbox Series X/S 11 października 2024Polskie napisy
PlayStation 4 AnulowanaAngielskie napisy i dialogi
Wymagania sprzętowe gry Undisputed:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-7500 3.4 GHz / AMD Ryzen 5 1600 3.2, 8 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1660 / 8 GB Radeon RX 590 lub lepsza, 40 GB HDD, Windows 8 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-9700K 3.7 GHz / AMD Ryzen 5 3600 4.2 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce RTX 2070 / Radeon RX 5700 XT lub lepsza, 40 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 17 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
gebels1818
Gracz
2024.10.20
Gra strasznie słaba. Poziom trudności skopany totalnie.Na najwyższym poziomie gra oszukuje. Przykładowo, przeciwnik (CPU) dostaje od nas 5 mocnych bomb sierpowych pod rząd (tych ciosów ze wzmocnieniem), zamroczy go, jest oszołomiony, następnie walimy typa 5 razy znowu bombami aż się odgina i typ dalej stoi mimo że po 5 takich ciosach powinien od razu leżeć na dechach. Taka sama sytuacja odwrotna, my dostaniemy 3 ciosy, zamracza nas, przeciwnik trafi nas 2-3 razy jak jesteśmy zamroczeni i padamy na deski po 2-3 ciosach. Masakra.Druga sprawa. Przeciwnik macha cały czas łapami a stamina mu nie spada prawie wcale. Ma zawsze wyższy pasek staminy od nas.My machniemy 3-4 szybkie ciosy i pasek staminy leci nam w dół. Tak naprawdę tym się różni poziom trudności w tej grze że na najwyższym mega ciężko posłać typa na deski i przeciwnicy szybciej wstają nawet po ciężkich knockdownach. Poza tym poziomy trudności niczym się od siebie nie różnią. Na wyższych przeciwnicy dysponują taką samą techniką, tak samo zadają ciosy, te same kombinacje. Poza tym skopany jest ten efekt oszołomienia, że jak nasz przeciwnik jest oszołomiony to my nie możemy do niego podejść bo jakaś niewidzialna siła jakby nas od niego odpycha. Jakby magnes nas odpychał. Nie możemy trafić przeciwnika i wyprowadzić ciosu. Strasznie dziwny efekt. W sytuacji odwrotnej przeciwnik bez problemu do nas dochodzi. Poza tym zadawanie ciosów wg mnie jest jakieś takie dziwne w tej grze. Ciosy są jakieś takie jakby urwane, niewyprowadzane do końca. Wyprowadzane są po jakiejś dziwnej linii. W realnym boksie w wyprowadzanych ciosach czuć tą ekspresję, siłę i intencję.Tutaj przeciwnicy zadają ciosy jakby mieli przykurcze w rękach. Dziwne wrażenie.Raz też miałem efekt że ręce naszego zawodnika jakby zawinęły się wokół tułowia, jakiś glicz graficzny. Masakra.Poza tym w grze jest mega skopany lewy prosty. Jest też jakby niewyprowadzany do końca. Praca nóg bokserów jest zrypana totalnie. Ciosy z krokiem to fikcja w tej grze. Przeciwnik męczy się po 2-3 ciosach.Mam porównanie do Fight Night Champion, która zdecydowanie ma lepszy gameplay.Tam można było zrobić szybkie dojście do przeciwnika z zejściami i wyprowadzić szybki atak. Liczył się skill i umiejętności wyprowadzania kombinacji. Tutaj to niewykonalne.
Ocena OpenCritic
51% rekomendacji (33)
IGN
Andrew McMahon
Xbox Achievements
Richard Walker
SteamDeckHQ
Oliver Stogden
ZTGD
Terrence Johnson
Thumb Culture
sebastianw2581114 Junior
Gra to wielkie gówno nie da się grać na necie brak kliczu
gebels1818 Pretorianin
Gra strasznie słaba. Poziom trudności skopany totalnie.
Na najwyższym poziomie gra oszukuje.
Przykładowo, przeciwnik (CPU) dostaje od nas 5 mocnych bomb sierpowych pod rząd (tych ciosów ze wzmocnieniem), zamroczy go, jest oszołomiony, następnie walimy typa 5 razy znowu bombami aż się odgina i typ dalej stoi mimo że po 5 takich ciosach powinien od razu leżeć na dechach.
Taka sama sytuacja odwrotna, my dostaniemy 3 ciosy, zamracza nas, przeciwnik trafi nas 2-3 razy jak jesteśmy zamroczeni i padamy na deski po 2-3 ciosach. Masakra.
Druga sprawa. Przeciwnik macha cały czas łapami a stamina mu nie spada prawie wcale. Ma zawsze wyższy pasek staminy od nas.
My machniemy 3-4 szybkie ciosy i pasek staminy leci nam w dół.
Tak naprawdę tym się różni poziom trudności w tej grze że na najwyższym mega ciężko posłać typa na deski i przeciwnicy szybciej wstają nawet po ciężkich knockdownach.
Poza tym poziomy trudności niczym się od siebie nie różnią. Na wyższych przeciwnicy dysponują taką samą techniką, tak samo zadają ciosy, te same kombinacje.
Poza tym skopany jest ten efekt oszołomienia, że jak nasz przeciwnik jest oszołomiony to my nie możemy do niego podejść bo jakaś niewidzialna siła jakby nas od niego odpycha. Jakby magnes nas odpychał. Nie możemy trafić przeciwnika i wyprowadzić ciosu.
Strasznie dziwny efekt. W sytuacji odwrotnej przeciwnik bez problemu do nas dochodzi.
Poza tym zadawanie ciosów wg mnie jest jakieś takie dziwne w tej grze. Ciosy są jakieś takie jakby urwane, niewyprowadzane do końca. Wyprowadzane są po jakiejś dziwnej linii. W realnym boksie w wyprowadzanych ciosach czuć tą ekspresję, siłę i intencję.
Tutaj przeciwnicy zadają ciosy jakby mieli przykurcze w rękach. Dziwne wrażenie.
Raz też miałem efekt że ręce naszego zawodnika jakby zawinęły się wokół tułowia, jakiś glicz graficzny. Masakra.
Poza tym w grze jest mega skopany lewy prosty. Jest też jakby niewyprowadzany do końca. Praca nóg bokserów jest zrypana totalnie. Ciosy z krokiem to fikcja w tej grze. Przeciwnik męczy się po 2-3 ciosach.
Mam porównanie do Fight Night Champion, która zdecydowanie ma lepszy gameplay.
Tam można było zrobić szybkie dojście do przeciwnika z zejściami i wyprowadzić szybki atak. Liczył się skill i umiejętności wyprowadzania kombinacji. Tutaj to niewykonalne.
Patryhinio Konsul
fajny box ale kurde zapomnieli o jednym z najważniejszych pięściarzy gdzie jest Lenox Lewis do diaska