
Data wydania: 6 czerwca 2013
Niekonwencjonalna platformówka 2D z rodzaju run&gun, autorstwa niezależnego studia Cecly. Odległa planeta zmaga się z inwazją mackowatych przybyszów z kosmosu. Jedyną nadzieją mieszkańców na ocalenie jest samotny bohater i jego wierne repliki. Pod kontrolą gracza często znajduje się nawet kilkadziesiąt postaci, a system sterowania ogranicza się do jednego przycisku.
Too many me jest debiutanckim dziełem niezależnego studia Cecly (dawniej Chmyke). Ambicją deweloperów było stworzenie platformówki 2D, która wykraczałaby poza utarte schematy gatunku.
Akcja tytułu rozgrywka się na odległej planecie, która zaatakowana została przez przybyszów z kosmosu. Ostatnią szansą mieszkańców okazuje się bohater, który potrafi wykorzystać technologię replikacji i wraz ze swoimi klonami może stawić czoła najeźdźcom oraz rozlicznym pułapkom na swojej drodze.
Gra oferuje 50 poziomów o zróżnicowanym stopniu trudności. Celem gracza jest przeprowadzenie bohatera i towarzyszących mu klonów do błękitnego portalu na końcu każdej planszy. Zadanie komplikują liczne przeszkody, pułapki i wrogowie. Osiągnięty wynik punktowy zależy od zużytego czasu, ilości zebranych po drodze gwiazdek oraz liczby ocalałych replikantów.
Too many me wyróżnia się nietypowym rozwiązaniem, jakim jest możliwość klonowania postaci przy przejściu przez specjalne portale. W efekcie gracz często kontroluje jednocześnie nawet kilkadziesiąt postaci. System sterowania ogranicza się jedynie do przycisku „skacz”. Nierzadko skutkuje to koniecznością wyboru pomiędzy zdobyciem kolejnej gwiazdki lub utratą części podkomendnych.
Oprawa wizualna Too many me ma wręcz minimalistyczny charakter. Lokacje odznaczają się niewielką mocno ograniczoną barw. Intensywne kolory tła wyraźnie kontrastują z czarnymi elementami plansz. Od strony technicznej gra bazuje na możliwościach popularnego silnika Unity.
Autor opisu gry: Aleksander Kaczmarek
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Gry podobne: