Data wydania: 25 stycznia 2012
SOL: Exodus to wyprodukowana przez firmę Seamless Entertainment gra akcji, której fabuła osadzona w dalekiej przyszłości. Naukowcy odkrywają, że z trudem skolonizowany układ słoneczny ulegnie zagładzie. Wybucha wojna pomiędzy tymi, którzy chcą znaleźć sposób na przetrwanie i głoszącymi kres ludzkości. Gracze mają okazję zasiąść za sterami gwiezdnych myśliwców i toczyć bitwy ze statkami wrogiej frakcji.
Gracze
Steam
SOL: Exodus to kosmiczna gra akcji wzbogacona elementami symulacyjnymi. Jest to dzieło niezależnego zespołu Seamless Entertainment, w skład którego wchodzi m.in. wieloletni pracownik studia Firaxis Dan Magaha oraz główny projektant pierwszego Saints Row - Chris Stockman.
Akcja gry osadzona jest w przyszłości, w czasach gdy rasa ludzka zdołała skolonizować cały układ słoneczny. Niestety naukowcy odkrywają, że cały ten układ planetarny w ciągu kilku dekad czeka zagłada. Rozpoczyna się wyścig z czasem, w którym stawką jest przetrwanie naszej rasy. Nie wszyscy jednak chcą, aby nam się powiodło. Coraz większą popularność zaczyna zdobywać kult uważający, że gatunek ludzki powinien wyginąć. Konflikt między tą radykalną frakcją a resztą społeczeństwa szybko przeradza się w otwartą wojnę.
SOL: Exodus to kosmiczna strzelanka wzbogacona elementami symulacyjnymi. Celem autorów było odtworzenie stylu zabawy, jaki oferowały serie takie jak Wing Commander, Freespace czy X-Wing/Tie-Fighter. W grze zasiadamy ze sterami nowoczesnego i solidnie uzbrojonego myśliwca gwiezdnego. Zabawa polega głównie na toczeniu starć z innymi statkami, zarówno niewielkimi myśliwcami, jak i olbrzymimi krążownikami. Nie ma tutaj żadnego wątku ekonomicznego, czy otwartego świata. Zamiast tego liczy się jedynie wypełnianie misji o charakterze militarnym. Co ciekawe wszystkie bitwy rozgrywają się wewnątrz naszego układu słonecznego. Skala potyczek jest bardzo duża i znacznie przewyższa to, co do tej pory oferowały produkcje tego typu.
Gra powstała w oparciu o technologię Unreal Engine 3. Jej zastosowanie umożliwiło twórcom stworzenie pięknego i pełnego detali wirtualnego kosmosu. Ponadto, wydajność tego silnika pozwoliła na dostarczenie nam olbrzymich bitew gwiezdnych.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows
Producent: Bit Planet Games / Seamless Entertainment
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Na targach PAX przedstawiono grywalną wersję nadchodzącej kosmicznej strzelanki, która być może wskrzesi niemal wymarły gatunek gier typu space combat. Od czasu lipcowej zapowiedzi gry producenci podzielili się również kilkoma szczegółami na temat SOL: Exodus.
gry
Krzysztof Mysiak
29 sierpnia 2011
Mamy dobre wieści dla miłośników kosmicznych strzelanek. Skupiające weteranów branży niezależne studio Seamless Entertainment ujawniło swój najnowszy projekt. Okazała się nim inspirowana seriami Wing Commander oraz Freespace gra SOL: Exodus.
gry
Adrian Werner
21 lipca 2011
Wymagania sprzętowe gry SOL: Exodus:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Quad Core i5 2.7 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 512 MB (GeForce GTX 260 lub lepsza), 4 GB HDD, Windows XP/Vista/7.
Średnie Oceny:
Średnia z 22 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 60 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
xao Pretorianin
Wiele sobie obiecywalem na temat tej gry zwlaszcza ze liczylem na podobienstwa do Freelancera, i tak bylo..
Jednak sama gra zawodzi.. bieda, 40 min (2-3 misje) i mialem ochote ponownie wrocic do Freelancera. Moze graficznie bym ja przelknal, ale nieciekawe dzwieki, uproszcony system (nudny) walki i splycony symulator w ogole - rozwoj statku to zaledwie 3 paski po 5 pkt kazdy: pancerz, naped, bron i nic wiecej! Do handlu nie doszedlem znudzony ta gra. Fabula slabo wciaga.. troche zawod, gra na poziomie sprzed 2003 roku jezeli chodzi o koncepcje rozrywki... Lepszy od SOL bedzie procz Freelancera, Star Wolves, Starlancer, Freespace 2.
POINTA: po rozwinieciu statku na maxa, po kolejnych misjach w uk. slonecznym od planety do planety gdzie zobaczylem ze te wrogie statki pojawiaja sie w podobny sposob jak poprzednio, najbardziej boli NUDNY system walki (namierzony przeciwnik moja rakieta pokladowa zawsze ginal no chyba ze fuksem zostalo mu kilka hp statku jednak w grze w ogole nie zauwazylem tzw. wabikow mylacych rakiet) ma sie dosc. Walka nie daje satysfakcji, bardzo przypomina ta z freelancera, ale nie wciagnie na dluzej. Nowoscia sa misje hackowania wrogich, wielkich statkow w celu wylaczenia silnikow, przejecia ich dzialek badz rakiet na swoja strone.
Mysle ze ta GRA za wczesnie wyszla, mozna by bylo nieco jeszcze dopracowac..
xao Pretorianin
Sprobuje znow ja zainstalowac by przejsc moze nieco wiecej misji niz pierwsze 2-3, ale jest ciezko..