
Data wydania: 13 maja 2013
Strategia z rodzaju „tower defense” z elementami gry muzycznej. Akcja toczy się na planszy przypominającej ekran equalizera, a zadaniem gracza jest unieszkodliwić nacierających falami przeciwników przy pomocy „muzycznych” wieżyczek obronnych. Tytuł wyprodukowany został przez niezależnego twórcę – Matthew Browna.
Sentinel to gra powstała jako efekt trwających blisko 16 miesięcy eksperymentów Matthew Browna z sekwencerem muzycznym silnika Unity. Produkcja stanowi próbę połączenia strategii typu tower defence z grą muzyczną. Inspiracją dla twórcy stały się takie tytuły jak Rez, Lumines i Soundshapes.
Gra nie posiada fabuły. Zadanie gracza polega na tym, by powstrzymać kolejne fale nacierających przeciwników poprzez odpowiednie ustawienie wieżyczek obronnych wokół ich trasy przemarszu. Nagrodą za zniszczenie wrogiej jednostki są surowce, za które można kupować nowe formacje obronne.
Rozgrywka w Sentinel różni się kilkoma elementami od klasycznych strategii tower defense. Przede wszystkim przeciwnicy nacierają z dwóch stron, co wymaga od gracza zwiększonej uwagi i sprawnego reagowania na wydarzenia w grze. Ponadto osadzenie kolejnych wieżyczek obronnych różnych typów wpływa bezpośrednio na podkład muzyczny towarzyszący zabawie.
Sentinel zwraca uwagę estetycznie wykonaną oprawą wizualną 2D. Projektant przygotował łącznie 12 „neonowych” plansz, które wyglądem przypominają ekran equalizera.
Autor opisu gry: Aleksander Kaczmarek
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Matthew Brown
Wydawca: Matthew Brown
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Wymagania sprzętowe gry Sentinel (2013):
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.0 GHz, 1.5 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 8600 GT lub lepsza), Windows XP/Vista(SP2)/7(SP1)/8.