Data wydania: 3 grudnia 2014 Wczesny dostęp
Survivalowy sandbox z losowo generowanym otwartym światem i w pełni zniszczalnym środowiskiem, wzorowany na Minecrafcie. W Rising World przenosimy się do losowo generowanego świata, który następnie możemy eksplorować oraz kształtować według własnych preferencji i bez ograniczeń. Początkowo mamy do dyspozycji jedynie kilka podstawowych narzędzi, a naszym priorytetem jest przetrwanie w dziczy.
Steam
Rising World to rozgrywająca się w otwartym świecie gra akcji z losowo generowanym i w pełni zniszczalnym środowiskiem. Produkcja ukazała się na platformie PC jako efekt współpracy niezależnego, niemieckiego studia JIW-Games z firmą KISS Limited. Tytuł dostępny był przez stosunkowo długi czas w programie Steam Early Access, co w znacznej mierze pozwoliło dopasować go do oczekiwań społeczności graczy.
Pod względem mechaniki, Rising World wpisuje się w niezwykle popularny nurt sandboksowych gier symulacyjnych, zapoczątkowany przez kultowego Minecrafta firmy Mojang AB. Podczas zabawy przenosimy się do losowo generowanego świata, który następnie możemy eksplorować oraz kształtować według własnych preferencji i praktycznie bez żadnych ograniczeń. Całość zawiera wszystkie typowe dla gatunku cechy, takie jak elementy survivalu, system craftingu czy możliwość rozwoju postaci. W przypadku gry studia JIW-Games, zabawa nastawiona jest jednak przede wszystkim na kreatywność i budowanie.
Rozgrywkę rozpoczynamy, mając do dyspozycji jedynie kilka podstawowych narzędzi, a naszym priorytetem jest przetrwanie w dziczy. W tym celu zbieramy rozmaite surowce, ścinamy drzewa i polujemy na dzikie zwierzęta. W miarę postępów w grze uzyskujemy dostęp do ok. 200 zróżnicowanych materiałów budowlanych, z których dzięki rozbudowanemu systemowi rzemiosła możemy tworzyć coraz bardziej skomplikowane narzędzia i przedmioty. Jedną z głównych cech wyróżniających grę jest w pełni zniszczalne i modyfikowalne środowisko, pozwalające nie tylko na działanie na powierzchni ziemi, ale także drążenie skomplikowanych sieci podziemnych korytarzy. Na wyróżnienie zasługuje też wysoka interaktywność świata – niemal każdy ze stworzonych przedmiotów da się w jakiś sposób wykorzystać. Przykładowo, zbudowawszy pianino, możemy na nim zagrać.
Podobnie jak większość typowych sandboksów, wydany na platformie PC Rising World pozwala zarówno na zabawę w pojedynkę, jak i w trybie wieloosobowym. Łącząc siły ze znajomymi, możemy wspólnie dać upust swojej kreatywności i znacznie szybciej wznosić zaawansowane budowle, a nawet całe miasta.
Rising World czyni użytek z funkcjonalnego silnika jMonkey Engine i wykorzystuje technologię wokseli. Wygląd świata daleki jest więc od wysokobudżetowych produkcji AAA, ale zarazem znacząco przewyższa produkcje pokroju wspomnianego Minecrafta. Warto zwrócić uwagę na dopracowaną fizykę, dzięki której wszystkie drzewa i przedmioty zachowują się w sposób niezwykle realistyczny. Autorzy zadbali też o dynamiczny cykl dnia i nocy oraz wsparcie dla skryptów serwerowych LUA.
Autor opisu gry: Retromaniak
Platformy:
PC Windows
Gry podobne:
Wymagania sprzętowe gry Rising World:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3 2.4 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GT 240/Radeon HD 5650 lub lepsza, 1 GB HDD, Windows 7 (64-bit).
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7 2.66 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GT 560 lub lepsza, 1 GB HDD, Windows 7 (64-bit).
Średnie Oceny:
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 4836 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
leaven Konsul
Ryję pod ziemią w poszukiwaniu kamieni i rud metali, ścinam drzewa na powierzchni, produkuję bloki budowlane. Przyjąłem, że jeden blok w grze ma wymiar 50x50x50cm i zacząłem budować kopię piramidy Cheopsa w skali 1:1. Ogólnie może być.
Andi27 Junior
Minecraft w 3D, inaczej tej gry przedstawić się nie da. Aczkolwiek jest kilka rzeczy, które odbiegają od poprzednika. Bardzo ładna grafika, przyjemna muzyka, dźwięki natury. Mając na uwadze, że jest to wczesna wersja, potencjał gry jest ogromny. Przyjemny i łatwy w obsłudze system craftingu. Tryb przetrwania również został wprowadzony, chociaż jest on mało wymagający. Brakuje w tej grze wyzwania, no chyba, że sami sobie je wymyślimy i zaczniemy je realizować. Przydały by się ukryte miejsca generowane przez grę, np. ryjemy w ziemi już ponad godzinę i nagle trafiamy na ukrytą jaskinię, w której mamy skarby i potwory. Ulepszyło by to rozgrywkę i zwiększyło poziom trudności. Prawdą jest, że gra ma własny styl i jeszcze do końca twórcy nie pokazują w którą stronę zamierzają skierować swoją produkcję. Na chwilę obecną, gra jest całkiem tania, a do tego bardzo odpręża :) Polecam każdemu, kto lubi zabawić się w budowniczego. Czasem można zabić niedźwiedzia, czy tygrysa :P
Dylexan Pretorianin
Trochę już pograłem i powiem tak: Ta gra ma tak ogromny potencjał, że ciężko to opisać. Na chwilę obecną jest bardzo uboga i boję się niestety, że mogą nie mieć funduszy na taki rozwój by wykorzystać ten potencjał. Grafika jest piękna zarówno jak i dźwięki. No i zwierzęta! W końcu w grze widzę tyle gatunków zwierząt, nareszcie. Także gra na pewno jest ładniejsza i graficznie i pod względem dźwięków niż Minecraft. Jest bardzo przyjemna, ale twórcy muszą jeszcze sporo dodać i rozwinąć aby była bardziej rozbudowana i miała jakiś konkretny content. Jestem stanowczo ZA jeśli chodzi o takie projekty robione z serca i czystej pasji!
leaven Konsul
Przydałaby się aktualizacja opisu gry. Od 2016 roku gra mocno się rozwinęła, także pod względem graficznym i wygląda teraz naprawdę fajnie. Przydałby się jeszcze na Steam warsztat bo w niektórych aspektach (np ubrania gracza, dostępne bronie, jest jeszcze trochę ubogo). Przydałoby się też jeszcze więcej możliwości doskonalenia umiejętności. Tak czy inaczej, nowa wersja silnika gry sprawia, że frajda z rozgrywki podskoczyła imo o co najmniej 50%.