Ready or Not
Wreszcie ciekawy singiel o takiej tematyce. Ciekawe tylko, czy znów dostaniemy przygłupich operatorów do drużyny rodem z R6, czy serii SWAT, gdzie w pierwszej pozycji nie umieli wrzucić granatu do pomieszczenia, a w drugiej woleli zginąć, niż pociągnąć za spust;) Chciałbym zagrać wreszcie w grę, gdzie operatorzy sterowani przez komputer zachowują się profesjonalnie.
Jako, że w SWATA 4 zagrywałem się przez co najmniej 10 lat od momentu jego premiery, nie ukrywam, że mam ogromne oczekiwania względem tej gry, a sprostanie im może okazać się trudne.
Jeżeli developerom uda się stworzyć coś na kształt SWATA w ładniejszej oprawie, będę zadowolony. Wygląda jednak na to, że gra ma aspiracje na coś więcej, na co wskazują newsy z ich oficjalnej strony. Dodajmy do tego zasady prowadzenia ognia oraz możliwość hostowania własnych serwerów dedykowanych i kupuję RoN w dniu premiery.
Również śledzę losy tej gry od czasu jej zapowiedzi i również mam bardzo wysokie oczekiwania względem tego tytułu. Jedno można powiedzieć już teraz, że jest to najbardziej ambitny taktyczny fps od wielu, wielu lat, od czasów premiery SWAT-a 4. Podchodzę do tej gry jednak jak na razie z dystansem, twórcy tak sączą te informacje, że ciężko o tej grze cokolwiek powiedzieć. Jednak z ujawnionych przez nich do tej pory informacji, wynika, że mają znaleźć się w niej rozwiązania do tej pory niespotykane w innych tego typu tytułach. Dużym plusem jest to, że twórcy wzorują się na grach z serii SWAT, przede wszystkim czwartej części i starych Rainbow Six. Zarzekają się też, że dużo uwagi poświęcają na coop-a, który ma być do 8 graczy.
Póki co brak jakiegokolwiek gameplay-u, a to co zaprezentowano na devblogach prezentuje się dość dobrze ale nic z tego nie wynika. Liczę na to, że wreszcie zaczną sypać informacjami o tej grze bo na razie polityka informacyjna na jej temat jest taka, że wrzucają zdjęcie twarzy, albo kawałka broni i tyle. Bez wątpienia jest to jedyny taktyczny fps od lat, którego losy warto śledzić.
Śledzę rozwój od dłuższego czasu, to będzie jedna z gier, dla których zakupię lepszy sprzęt.
Do twórców Ready or Not dołączył modder ze sceny SWAT 4, który stworzył i rozwija Elite Force mod. Jeśli ktoś jest fanem SWAT 4 & SWAT 4 Syndykat i nie zna tego moda to koniecznie zachęcam do pobrania i zagrania :) Gość odwalił kawał dobrej roboty i mam nadzieję, że również dołoży swoje cegiełki dla RoN.
Ciekawe info, nie mogę się doczekać tej gry, dziwię się, że przez 10 lat nikt nie stworzył tak zaje*istej gry jak SWAT 4:)
BTW. gra ktoś jeszcze w 4'ke na lanie? Są jakieś serwery w ogóle czy nie działają już?
Ostatnia nadzieja na wskrzeszenie tactical shooterów. Wszyscy mamy już dość głupich strzelanek jak COD, CSGO czy siege. Chcemy powrotu prawdziwego tac shootera, gdzie chodzi o myślenie, planowanie, dobór sprzętu, oraz chirurgiczna akcja, a nie tępe napierdalanie. Jeśli wyjdzie, i będzie dobra, gra będzie błogosławiona. Jeśli twórcy to spierniczą, to hańba im na wieki wieków
7 marca 2019 będzie pokazany trailer i gameplay. Pewnie wtedy poznamy datę premiery:
https://twitter.com/VOIDInteractive/status/1101286186524598273
Premiera Q4 2020
Wersja Alpha sierpień 2019
Wersja Beta czerwiec 2020
40$ preorder
120$ support preorder
Wygląda to wręcz wybitnie. Szkoda, że dopiero 2020 ale jeśli sprostają i w końcu dostaniemy coś w miejsce SWAT 4 to spokojnie mogę czekać.
Jeszcze mamy Ground Branch, które też wygląda bardzo dobrze i już jest grywalne. W końcu coś się ruszyło w temacie taktycznych shooterów.
Nieznany indie deweloper robi FPS na Unreal Engine 4 z kampanią single? Zapala mi się lampka ostrzegawcza, nawet Insurgency: Sandstorm z Focus Home za plecami wymiękło przy kampanii.
Pewnie będzie jak w SWAT, ileś tam misji, które można rozgrywać na różne sposoby z losowym umieszczaniem celów i wrogów, i dopiszą do tego jakieś story. W zupełności to wystarczy.
Realia wojny w jakimś państwie są raczej dużo bardziej wymagające dla kampanii fabularnej, niż policyjne akcje w jednym mieście. W Ready or Not od biedy nie potrzeba nawet przerywników fabularnych, wystarczy lektor, który pomiędzy misjami będzie je zgrabnie łączył w jedną całość.
Ileś misji, coś tam się dopisze, lektor wystarczy :D Brzmi jak spacerek, goście od Ground Branch co smażą swoje dzieło od około 2008 roku o tym słyszeli? ;)
Projektowanie singlowych misji i poziomów to wyzwanie, a wszystko sypie się kiedy przychodzi do zrobienia sensownie działającego AI.
Mam nadzieję, że się mylę i ich plan nie wygląda następująco:
- Tech demo + lista ficzerów (plan marzeń fana SWAT jakby udało się zebrać kasę),
- Pre-order trailer + liczenie kasy z pre-orderów,
- 2019/2020 wypuszczenie zabugowanej wczesnej wersji + terrorist hunt (jak dobrze pójdzie to dalsze liczenie kasy, w celu zrobienia prawdziwego singla, ewentualnie skalowanie projektu w dół - robimy terrorist hunt + MP).
A zapomnieliście dodać że właśnie podnieśli cenę pre-ordera na 120 $ ! Gry która ma wyjść w 4 połowie 2020 r. ! Oczywiście można brać w ciemno bez dostępu do Alphy już za 40 $...
Jeśli ktoś nie może się doczekać na Ready or Not to polecam zainstalować mod Elite Force do SWAT 4/Syndykat (ze strony Moddb). Jest to mod, który znacząco usprawnia grę, dodaje nowe opcje, bronie, naprawia błędy itd. Ciekawostką jest fakt, że autor moda pracuje również przy tworzeniu Ready or Not i mam nadzieję, że wiele rzeczy z Elite Force zostanie wprowadzonych do tej gry :)
Testy Alpha ruszają o 24:00 19 sierpnia. Wersja Alpha ma trwać aż do połowy 2020 kiedy to będą testy Beta.
Właśnie usunęli grę ze Steam !
No to czerwona lampka powinna teraz świecić bardzo mocno...
Pytania i odpowiedzi. Premiera raczej grudzień 2020.
https://voidinteractive.net/documents/VOID-INTERACTIVE-READY-OR-NOT-F.A.Q.pdf
Czar prysł - brak słów jaki to jest SHIT ! Jeżeli to jest efekt pracy 2 lat ! To nie mam słów... dno. Nie zaprzątajcie sobie głowy tym crapem.
Po tym co tu zobaczyłem to straciłem nadzieje na ten tytuł, szkoda bo od SWAT 4 nie było nic ciekawego. Rainbow Six Vegas i Vegas 2 było chyba najbliżej takiej rozgrywki i mówie tutaj o singlu.
To jest drugi Star Citizen. Takie "produkcje" powinni zdejmować ze Steam bo zaśmiecają bibliotekę.
No wygląda na niezła niespodziankę same pozytywne komentarze na Steam. Jednak Team17 dało radę jako wydawca widać dołożyli kasy dla producentów. Wcześniej się tak nie zapowiadało. Oby tak dalej. Czekam na PvP.
Gra się tak samo dobrze jak w SWAT 4, godny następca. Świetny realizm i manual na broni. Wczesny dostęp grywalny i oddaje olbrzymi potencjał gry dla fanów SWAT 4. Ja nie żałuje zakupu i osobom z sentymentem do serii z całego serca polecam. Zostaje tylko czekać na oficjalną premierę.
Są jakieś szanse, że wyjdzie na PS4 lub PS5? Może ktoś kojarzy jakiś podobny tytuł na konsole? Mam na myśli strzelankę FPS, w której wcielamy się w antyterrorystę.
Pozdrawiam
Nie wydają takich gier na konsole bo tu trzeba jednak pomyśleć a konsolowcy tego nie lubią
TraXson- mów za siebie! Nie każdy gra na padzie z auto namierzaniem. Coś czuję że nie jeden konsolowiec z klawiaturą zjechał by cię jak dziecko... ??
Dużo osób przyrównuje Ready or Not do Rainbow six siege wydanego przez Ubisoft.
Problem w tym, że nie można tak po prostu porównać multimiliardowej korporacji do jakiegoś indie dewelopera, jest to po prostu nie fair dla ubisoftu, nie maja nawet żadnych szans.
Moja ocena 9.5/10
Jeśli ktoś szuka grupy MilSim działajacej w Ready Or Not to serdeczne polecam
Pierwsza jednostka działająca w tej grze w Polsce, jest ona prowadzona przez prawdziwych żołnierzy WP.
Nasza jednostka właśnie przeszła reorganizacje, także serdecznie zapraszam!
Kupiłem, zagrałem kilka godzin, uczucia mieszane.
Trzeba wbijać do głowy, że jest to wczesny dostęp ! A w zasadzie taki "pół produkt", który może Cię nieźle wkurw...ć... ale możesz też się przy nim dobrze pobawić.
Społeczność - w ciągu kilku dni trafiłem na dwa typy ludzi - zajebiście miłych i ogarniętych pasjonatów takiego spędzania czasu przy kompie i... zajebiście zadufanych i niemiłych fanboyów produkcji. Zauważyłem, że podniesienie tematu bugów, niedoróbek i wiecznych errorów kończy się w pewnych kręgach linczem - JAK ŚMIESZ?! PRZECIEŻ TO WCZESNY DOSTĘP!! No tak, tylko, że takie "Hell let lose" to też wczesny dostęp, a tańszy i dopracowany bardzo mocno względem RoN, które już od tak wielu lat nie może doprowadzić się do stanu finalnego :)
Sama gra mega klimatyczna i mega specyficzna. Radość czerpać będziesz z gry z innymi online i faktycznym planowaniu i myśleniu na akcji. Ja trafiłem też niestety na typów pt. "biegniemy i strzelamy", co mnie zniesmaczyło :)
Grafika w grze nie powala, mam RTX3070ti i bida. Jedna mapa, ta testowa z klubem od moderów fajnie wygląda, reszta średniowiecze + mapy testowe, z brakiem tekstur (no ale wczesny dostęp...:)).
Czy wrócę? Leży w bibliotece i czeka aż ją skończą (jak skończą). Póki co taki "error or not" ;-)
Osobiście byłem mega zaciekawiony grą jako że ma być duchowym spadkobiercą SWAT 4 od premiery którego minęło wiele lat, zwłaszcza że oglądając u streamerów czy YTberów widziałem jak świetnie gra wygląda, ale gdy odpaliłem na GTX960m oraz Core i7 i zacięło jak cholera pomyślałem luz dam na low i będę podnosił przecież nie mam tak nowego kompa, ale ok, odpalam na low a tam 20 fps... a grafika? jak z tego moda skyrim potato mod, więc SWAT 4 z 2005 roku miał giga lepszą grafikę przy kilkuset fps na moim sprzęcie, więc jestem w szoku że aż tak zła optymalizacja, ja rozumiem wczesny dostęp ale aż tak? żeby na tragicznych ustawieniach nie było przynajmniej tych 30 fps na GTX 960m? (wersja 4GB) to już jestem w szoku... niestety zwróciłem, może kiedyś znów dam szansę ale na razie sprzęt za słaby a optymalizacja za niska, ale jak ktoś ma jakieś RTXy to powinno pójść na średnich :P
O czym Ty piszesz? Że jak na TWOIM GTX960m nie pójdzie na LOW że na rtx-ach MOŻE pójdzie na średnich. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawe, ale masz już naprawde ,,dziadkową" rkarte graficzną, którą nie da się już w ŻADEN sposób skomparować z dzisiejszymi RTX-ami. Nawet bym nie próbował.
A co do gry- u mnie też jeszcze na gtx 1660ti, chodzi na wysokich w około 45-50 fps- w sensie grywalnie. To tym bardziej pokazuje że masz starego złoma. I nie ma tu nic wspólnego jakaś ,,optymalizacja". Idąc Twoim tokiem rozumowania, za chwile odezwie się jakiś Janusz, że próbuje odpalić RON, na starym optimusie ,,ale nie działa wiec czeka na optymalizacje i gra jest dziadowska". Trudno przychodzi czas że trzeba zupgradować kompa albo kupić nowego i tyle.
A co do gry- 7/10, grało mi się i gra dobrze, ale są pewne newanse, które mi w grze przeszkadzają
Gra ma wyjść w wersji 1.0 jeszcze w tym roku na jesieni czyli w przeciągu miesiąca.
Moim zdaniem gra wygląda bardzo dobrze, zdecydowanie lepiej od Ground Branch czy Zero Hour. Pomimo, ze to jeszcze wczesny dostęp juz teraz widać, ze gra ma ogromny potencjał i cala masę innowacji nie spotykanych w innych grach. Do tego bardzo duża liczba modyfikacji, nadchodzący tryb kampanii czyni z tej gry mojego faworyta.
W końcu 13 grudnia gra wychodzi z EA z kampanią dla pojedynczego gracza.
Ogromnie polecam. Gra wymagająca i realistyczna. Skupienie pełne.
Brakuje mi jednak fazy planowania która jak w opisie powinna umożliwiać odcięcie prądu, blokowanie wejść, torowanie nowych wejść itp. Trochę zawód z tej strony. Ogólna ocena to 8.5. Byłoby 9.5 gdyby nie ta faza planowania
Tak jak Half Lifey pełno innych gier single czy Lef4Dead2 ale to nudne gry były co?
Jak dla mnie brakuje w tej grze misji w których jesteśmy wrzucani jako samotny strzelec do budynku pełnego terrorystów i mamy ich po prostu wyeliminować albo odbić zakładników. Coś na wzór akcji z filmu Szklanej Pułapki jako odskocznia od ciągłego łażenia z kompanami. Sorry ale lubię gry w których właśnie jesteśmy zdani sami na siebie i jesteśmy wrzucani w sam środek zawieruchy jako samotny wilk. Gra na początku jest mega surowa. Nikt nie mówi co mamy robić, w jakiej kolejności. Na plus to , że jest masa uzbrojenia dostępna od początku. Brak misji w których moglibyśmy wcielić się w jakiegoś snajpera, albo komandosa który musi np. sam uwolnić zakładników po cichu. Ale ogólnie gra spoko.
To jest gra o SWAT, czyli o ZESPOLE który unieszkodliwia terrorystów i innych przestępców. Nigdy nie widziałem w jednostce SWAT, "samotnego wilka".
Było by to kompletnie bez sensu, a gra straciła by całkowicie swój urok i klimat.
Twoje oczekiwania co do tej gry są nierealne i nieoczywiste. To tak jakbyś od deweloperów World of Tanks wymagał, żeby dodali więcej piechoty z bronią przeciwpancerną do swojej gry.
To totalnie nie ten klimat...
Mogliby dać misję np. w stylu , że jesteśmy gliniarzem, dostajemy info o strzelaninie w szkole i mamy wybór, że albo wchodzimy sami albo czekamy na wsparcie.
Zajebista gierka. Na pewno będzie jeszcze dopracowywana. Fajnie, że mody są kompatybilne, bo można dużo mapek ściągnąć z neta w tym kultowe mapki ze SWAT 4. Jak ma się ekipę to gra się cudownie. Z randomami trochę gorzej. Single Player również przyjemny.
Czekam na jakieś fanowskie spolszczenie. Napisy by się przydały bo jeszcze nie jestem biegły w j.angielskim :D
Pytanko będzie w tym pvp tak jak w swat kiedyś były zajebisty multik ?
Faktycznie ocena odzwierciedla poziom tej przeciętnej gry, grafika ok optymalizacja też ale poruszanie się tymi psami, makabra.
Nie wystawiam oceny, gra jest zbyt trudna i nieprzyjazna dla mnie - na razie ją odstawiam na półkę. Tj. ja wiem że taka gra powinna być trudna - ale aż tak?!
System strzelania i poruszania się jest FANTASTYCZNY, jeden z lepszych które widziałem w grach. Dodatkowo nie wymaga posiadania pięciu rąk z dwudziestoma palcami żeby go sprawnie obsługiwać - można go opanować w kilkanaście minut. Hitboxy przeciwników - z tego co widziałem - są również znakomicie przemyślane. Wróg może się po prostu wykrwawić, a jeśli trafimy w tętnicę - to widok będzie makabryczny. Nieźle się zdziwiłem gdy próbowałem jednego przeciwnika zmusić do poddania się strzałem w nogę - i okazało się że ma protezę.
Twórcy nie stronią od trudnych i brutalnych tematów. Gra nie owija niczego w bawełnę, pokazuje najbardziej mroczną i brutalną stronę przestępczości wraz z jej efektami. Graczowi nieraz zdarzy się zobaczyć obrazki które mocno zapadają w pamięć. Ale już niedługo - podobno gra ma zostać ocenzurowana, bo tak się MicroShitowi i Sony zachciało.
Misje są bardzo losowe - przy każdym podejściu rozmieszczenie przeciwników, pułapek, zamknięcie drzwi i cała masa innych rzeczy ulegają zmianie. Przez to nigdy nie można iść na pewniaka i każde pomieszczenie trzeba dokładnie sprawdzać.
Planowanie i zmiana wyposażenia to droga przez mękę. Nie ma tu żadnego prostego i przyjemnego panelu w którym możesz zaplanować trasę, wybrać ludzi i sprzęt. Dobór uzbrojenia jest skomplikowany i nieintuicyjny. Możesz zapisać szablon sprzętu - ale tylko dla pojedynczego człowieka. Zapomnij o zrobieniu szablonów dla całej drużyny prostym i szybkim przełączaniu się pod misję. Planowanie trasy nie istnieje, a w każdym razie nie dałem rady go opanować. Ograniczałem się do dobrego zapamiętania dostępnego planu pomieszczeń i jakoś to szło.
Natomiast mimo wszystko tak jak mówiłem - jest dla mnie zbyt trudna. Pierwsze misje są jeszcze OK, ale w kolejnych walczymy ze stadami wyszkolonych i świetnie uzbrojonych bandytów zastawiających wymyślne pułapki. Plansze są coraz większe i coraz mocniej nawalone wrogami - zastanawiam się czy prawdziwy SWAT też musi walczyć ze stadami świetnie uzbrojonych przeciwników w ogromnych lokacjach? W większości misji przydałby się dodatkowy zespół jako wsparcie, bo nieraz musiałem ganiać za bandytami w kółko. Dobrze chociaż, że nie potrafią oni uwalniać swoich skutych kolegów...
Bojowa sztuczna inteligencja wrogów jest ostro przegięta. Ich umiejętności strzeleckie są niedorzeczne wysokie - naćpane i wygłodzone bandziory reagują błyskawicznie i strzelają bardzo celnie, prują nawet przez ściany. Chwila nieuwagi i natychmiast obrywasz. Do tego bandziory - nawet najniższego poziomu - bardzo nie lubią się poddawać, przez co wiele misji skończyłem na niskiej ocenie bo facet którego powinienem zgarnąć nie chciał odpuścić walki mimo wduszenia klawisza F w ziemię i wywalenia w niego całego zapasu flashbangów.
Animacja poddawania się jest spartolona - dopiero po jakimś czasie ogarnąłem, że wróg chce się poddać nawet wtedy, gdy opuszcza broń lufą wymierzoną w gracza, tak jakby chciał go podstępnie zastrzelić.
No właśnie - próby aresztowania zamiast zabijania sprawiały, że bardzo często ginąłem i chyba nigdy nie ukończyłem misji bez odnoszenia obrażeń. Ilość powtórzeń misji skłania mnie ku refleksji, że Ready or Not to soulslike w którym każda misja to odpowiednik walki z bossem.
Nadal jest kupa błędów, w tym takie przez które musiałem powtarzać misje. Przykład - zakładnik który wpadł pod tekstury i nie było do niego dojścia. Często zacinają się animacje wychodzenia spod łóżka i jeśli robi to zakładnik - nigdy w życiu go nie zabezpieczysz :/
Tyle dobrego że nasza drużyna też nie jest bandą idiotów, jej członkowie są bardzo samodzielni i nie trzeba robić wszystkiego własnoręcznie.
Gra na konsolach została ocenzurowana - dlatego może pogram jak kiedyś trafi do PS Plus...