
Data wydania: luty 2026 Data estymowana
Nietypowa gra, która umożliwia graczom budowanie baśniowych światów z kawałków wspomnień. Za Proxi odpowiadają studio Gallium Artists oraz Will Wright – twórca m.in. serii SimCity, The Sims oraz Spore.
Proxi to ciekawa produkcja, którą najłatwiej zaliczyć do gatunku strategii ekonomicznych pokroju cyklu SimCity czy Cities Skylines. Tytuł pozwala graczom na budowanie światów z… fragmentów wspomnień – a wszystko w ramach kształtowania świadomości „nowonarodzonego” AI. Za stworzenie omawianej produkcji odpowiadają studio Gallium Artists oraz Will Wright (twórca m.in. wspomnianego SimCity, The Sims oraz Spore).
U swoich podstaw gra przypomina typową strategię ekonomiczną pokroju SimCity, w której zajmujemy się budowaniem miasta. Różnica polega na tym, że w Proxi wznosimy baśniowy świat, złożony z kawałków wspomnień nazwanych Mem – każde z nich ma konkretny wygląd, atmosferę i udźwiękowienie. Powoduje to, że rezultat naszej pracy jest nieporównywalnie barwniejszy – „miasteczko” może być pełne np. budynków z wielkimi pojazdami lub zwierzętami na dachach. Konstruując swoje światy gracze mogą dobierać fragmenty, sortując je wedle tematów, takich jak „przygody rodzinne”. Z czasem poszczególne „wysepki” wspomnień łączą się w jedno, niezwykłe miejsce. Co więcej, cała zabawa jest tak naprawdę sposobem na kształtowanie osobowości AI – tytułowego Proxi.
W Proxi możemy grać zarówno samotnie, jak i z innymi.
Proxi ma ciekawie zaprojektowaną, trójwymiarową grafikę. Gra jest oparta na silniku Unity i pod względem technologicznym nie odbiega od standardów typowych dla współczesnych produkcji mobilnych, jednak pełen kolorów, pomysłowy styl artystyczny pozwala osiągnąć interesujący rezultat końcowy.
Autor opisu gry: Bartosz Świątek
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Gallium Studios
Wydawca: Gallium Studios
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Will Wright werbuje osoby, które będą uczestniczyć w zamkniętych beta-testach jego najnowszej produkcji. Chętnych poszukuje wśród społeczności moderskiej The Sims.
gry
Agnieszka Adamus
28 marca 2021 13:57
Will Wright, czyli ojciec SimCity i The Sims, pracuje nad mobilną grą Proxi. W niej gracze mają tworzyć wirtualne światy z własnych wspomnień i w ten sposób kształtować sztuczną inteligencję, stanowiącą odbicie ich własnych osobowości.
gramynawynos.pl
Adrian Werner
20 marca 2018 11:21