26 lipca 2016
Przygodowe, 2.5D, Elementy logiczne, Platformówki, Przygodowe gry akcji, Science fiction, Side-scroll, Singleplayer.
Osadzona w realiach science fiction side-scrollowa platformówka autorstwa doświadczonego studia Double Fine Productions Tima Schafera. HeadLander łączy elementy klasycznej serii Metroid z kilkoma autorskimi rozwiązaniami. Podczas zabawy wcielamy się w bohatera, który budzi się w kiczowatym świecie przyszłości, zamieszkałym wyłącznie przez roboty i odkrywa, że składa się wyłącznie z… głowy, umieszczonej w specjalnym hełmie z napędem rakietowym. Podczas swej przygody protagonista spróbuje odzyskać utraconą pamięć i dowiedzieć się, co właściwie stało się z resztą ludzkości. Podczas eksploracji napotykamy masę przeciwników do pokonania oraz liczne zagadki logiczne. Głównym wyróżnikiem gry jest zaś nietypowy sposób poruszania się, wynikający z możliwości osadzenia głowy bohatera na korpusie dowolnego robota i zyskania w ten sposób jego umiejętności. Spore znaczenie ma też rodzaj posiadanych przez robota uprawnień, pozwalających dostać się w wiele niedostępnych miejsc.
Zobacz Grę
GRYOnline
Steam
Nie często zdarza się, że jakiejś grze uda się mnie zaskoczyć. Zazwyczaj kiedy odpalam dany tytuł to mam w stosunku do niego pewne przewidywanie, które sprawdzają się w jakichś 90% przypadków. Dlatego też nowa gierka od Double Fine miała być kolejnym ciekawym pomysłem z fajną stylistyką, który znudzi mi się z powodu niedoróbek w gameplayu. Headlander okazało się przewyższyć moje oczekiwania. Czyżby miał to być początek nowej tradycji, gdzie latem wychodzą świetne gry Science Fiction?