Stworzona przez Tanuki Studios gra Go! Go! Kokopolo ukazała się wcześniej na poprzednią konsolę Nintendo. Edycja 3D z podtytułem Space Recipe for Disaster zawiera nowe plansze, nowych bossów, nową historię i wykorzystuje m.in. efekt 3D.
Przedstawiona w grze historia ponownie zapoznaje posiadaczy konsoli ze złośliwym kotem Kokopolo, jego oczytanym przyjacielem Tatsumo i nieco niezdarnym strażnikiem niebios, Jinbe. Cała trójka wchodzi w posiadanie fragmentu magicznego kamienia z kosmosu, który po złożeniu w całość da właścicielowi nieśmiertelność. Bohaterowie wyruszają więc w wyprawę, aby zebrać brakujące elementy i zyskać życie wieczne. Po drodze muszą pokonać kilkadziesiąt pełnych pułapek plansz.
Koncept gry nie uległ zmianie od momentu premiery oryginału. Na pełnej ścieżek i pułapek mapie znajdują się oprócz bohatera także liczni przeciwnicy i mięsożerna roślina. Celem grających jest doprowadzenie do pożarcia pomniejszych wrogów przez wygłodniały kwiat. Aby to zrobić gracze muszą uderzeniami zdenerwować oponentów i potem ratując się ucieczką wpędzić ich prosto w szczęki rośliny. Każde poprawne wykonanie tej czynności przynosi punkty i przedmioty potrzebne do ukończenia danej mapy.
Autorzy przygotowali w edycji Space Recipe for Disaster osiemdziesiąt nowych poziomów w rozmaitych sceneriach i dziesięciu nowych bossów. Kotu Kokopolo i jego rywalom przyjdzie szukać fragmentów magicznego artefaktu, m.in. w kosmosie, na pustyniach, w zamkach i wciąż funkcjonujących fabrykach.
Gra została stworzona w humorystycznej stylistyce, którą potwierdzają projekty poziomów, postaci, wrogów i odpowiednio dobrana ścieżka dźwiękowa. Tytuł charakteryzuje się też wysokim poziomem trudności i wymaga zarówno odpowiedniego planowania swoich kroków jak i błyskawicznego reagowania podczas ucieczek przed wściekłymi oponentami.
Autor opisu gry: Norbert Szamota