Gem Smashers jest niezbyt skomplikowaną grą logiczno-zręcznościową na GBA, pod wieloma względami nawiązującą do zasad klasycznego Arkanoida. Naszym zadaniem jest niszczenie ściśle wyznaczonych kryształów, unikając jednocześnie różnorakich zagrożeń.
Ogólne założenia rozgrywki są bardzo proste. Przejmujemy kontrolę nad jednym z trzech różnych stworków (Bau, Bam lub Bom), różniących się pomiędzy sobą pewnymi właściwościami. Naszym zadaniem jest odpowiednie kierowanie głównym bohaterem, tak aby odbijając się od elementów otoczenia mógł trafiać w ściśle określone kryształy. Jednocześnie musimy dopasować kolor stworka do koloru niszczonych obiektów. Cechę tę można zmienić, znajdując odpowiednie punkty na mapie. Jednocześnie musimy unikać zagrożeń, między innymi w postaci kamiennych bloków. Zderzając się z taką przeszkodą automatycznie tracimy jedno życie. Niektóre pułapki mogą też w negatywny sposób wpływać na zachowanie sterowanego stworka, utrudniając dalszą zabawę. Ścigamy się ponadto z widocznym na ekranie limitem czasowym.
Autorzy zadbali o cztery podstawowe tryby zabawy. Story Mode okraszony został niezbyt wyszukanym wątkiem fabularnym. Kolejne szczegóły pojawiają się zazwyczaj pomiędzy kolejnymi etapami, których jest tutaj około stu. W trybie Arcade Mode ścigamy się już wyłącznie z czasem, sukcesywnie odblokowując sobie nowe lokacje. Dwie ostatnie opcje to multiplayerowy Battle Mode oraz Special Modes. Bierzemy tu udział w bardziej nietypowych starciach. Wizualnie Gem Smashers prezentuje się stosunkowo dobrze. Przede wszystkim, zastosowano ciekawe tła dla poszczególnych plansz. Możemy także liczyć na efektowne animacje, towarzyszące zbieraniu power-up’ów (obiektów tych jest ponad pięćdziesiąt).
Autor opisu gry: Jacek Hałas
Platformy:
Game Boy AdvanceAngielskie napisy i dialogi
Producent: Frame Studios
Wydawca: Metro3D
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Wymagania sprzętowe gry Gem Smashers (2003):
Game Boy Advance
Wspiera:
link-kabel additionally (GBA): link-kabel