

Gallipoli
Czwarta odsłona serii realistycznych FPS-ów wieloosobowych osadzonych na frontach I wojny światowej. Gallipoli pozwala na udział w opartych na współpracy drużyn bitwach obejmujących Bliski Wschód, od plaż tytułowego półwyspu po mezopotamskie pustynie.
producent: Blackmill Games wydawca: M2H Strona oficjalna
Gallipoli stanowi czwartą pozycję stworzonej przez studio Blackmill Games serii WW1 Game Series, ciągu umiejscowionych w historii I wojny światowej strzelanek pierwszoosobowych przeznaczonych do zabawy w sieci. Tym razem oparta na bitwach drużyn rozgrywka przenosi nas na tereny Bliskiego Wschodu.
Gameplay
Pod względem mechaniki tytuł nie różni się od poprzednich odsłon cyklu. Przychodzi nam zatem uczestniczyć w drużynowych starciach, uprzednio wybrawszy spośród różnorodnych klas postaci. Możemy przejąć dowództwo jako oficer, prowadzić ogień zaporowy jako dzierżyciel lekkiego karabinu maszynowego lub pomagać rannym w roli sanitariusza.
Produkcja Blackmill Games kładzie nacisk na realizm, objawiający się w mapach, pyle, broni i mundurach, zarówno żołnierzy Imperium Brytyjskiego, jak i Osmańskiego. Teatr działań wojennych obejmuje walkę o kontrolę nad plażami tytułowego Gallipoli, obronę kluczowych pozycji w Al-Kut czy szarże przez pustynie dolnej Mezopotamii.
Tryby gry
FPS powstał z myślą o sieciowej rozgrywce wieloosobowej, choć w meczach spotkamy postacie sterowane przez SI. Tytuł zawiera funkcję cross-play.
Charakterystycznym trybem Gallipoli jest bitwa dla 50 graczy, w której liczy się dynamika. Celem strony ofensywnej jest jak najszybsze wykonanie zadań, z kolei obrońcy usiłują się okopać i utrzymać pozycje tak długo, jak to możliwe, by osłabić dynamikę przeciwnika.
Realia historyczne
Na początku wielkiej wojny postępy aliantów na froncie zachodnim utknęły w martwym punkcie, gdyż przełamanie niemieckiej obrony wydawało się niemożliwym. Tymczasem pokonanie Imperium Osmańskiego i zajęcie Konstantynopola nie tylko otworzyłoby drogę zaopatrzeniową z Rosją, ale również dało nowy punkt do ataku na Niemcy i Austro-Węgry.
Brytyjczycy wierzyli, że ten plan może się powieść, zebrali przeto ekspedycję z całego imperium i ruszyli do ofensywy. Prędko jednak zdali sobie sprawę, że Osmanie nie byli tak słabi, jak się tego spodziewano.
Silnik
Produkcje z serii WW1 Game Series powstały na silniku Unity.
Ostatnia modyfikacja 20 sierpnia 2025
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet Liczba graczy: 1-50
Wymagania wiekowe Gallipoli: 18+
Gallipoli Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i7-6700K / AMD Ryzen 5 3600
- 16 GB RAM
- karta graficzna 8 GB GeForce GTX 1070 / 8 GB Radeon RX 580
- 30 GB HDD
- Windows 10/11 64-bit
- Zalecane:
- Intel Core i7-8700K / AMD Ryzen 5 5600
- 16 GB RAM
- karta graficzna 8 GB GeForce RTX 2070 / 8 GB Radeon RX 5700
- 30 GB HDD
- Windows 10/11 64-bit