
Data wydania: 1 czerwca 2012
Przeglądarkowa, platformowa gra akcji stworzona przez studio Spicy Horse, założone przez byłego pracownika id Software Americana McGee. Zabawa polega na niczym nieskrępowanej strzelaninie pomiędzy figurkami stylizowanymi na zabawki o dużych głowach (m.in. znanych polityków czy też postaci z gry Alice: Madness Returns). Tytuł cechuje typowy dla McGee styl wykonania oraz dynamiczna akcja, przypominająca klasyczne strzelaniny sieciowe.
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Spicy Horse
Wydawca: Spicy Horse
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Big Head Bash to platformowa gra akcji na przeglądarki, dostępna m.in. w serwisach Facebook, Armor Games, Kongregate, czy też Spicy World. Stworzyło ją studio Spicy Horse, znane chociażby z Alice: Madness Returns, założone przez Americana McGee, w przeszłości pracownika id Software i projektanta poziomów m.in. do gier z serii Doom i Quake.
Opisywana gra posiada wszelkie cechy specyficznego, mieszającego różne gatunki stylu McGee. Jest to strzelanka z akcją ukazaną z boku (jak w grach 2D, na modłę popularnych Wormsów), w której sterujemy posiadającymi duże głowy figurkami. Łącznie jest ich około 70. Niektóre z nich pochodzą na przykład z poprzednich gier studia (jak chociażby Alicja lub kot z Cheshire z obu tytułów z serii Alice), podczas gdy jeszcze inne są karykaturami znanych amerykańskich polityków (George’a Busha, Baracka Obamy, Mitta Romney’a) lub twórców gry. Niezależnie od tego, kogo się wybierze, naszą postać możemy wyposażyć w dwie bronie – od piły mechanicznej i wiertarki po miotacz ognia, strzelby i karabiny snajperskie, aż po wyrzutnię kogutów i młynek strzelający pieprzem. Do wyboru mamy także rożnego rodzaju bonusy, zwiększające szybkość przeładowywania broni lub poruszania się figurki.
Sama rozgrywka nie jest zbyt skomplikowana i przypomina połączenie platformówki i klasycznych strzelanek. Niczym nieskrępowana rozwałka dla maksymalnie dwunastu osób ma miejsce na około dziesięciu mapach, stylizowanych m.in. na statek piracki, dżunglę, sklep z zabawkami, czy też pełną lawy arenę rodem z serii Quake. Na każdej z nich są porozrzucane bonusy, jak chociażby apteczki czy dodatkowa amunicja. Obfitują one w platformy i odskocznie, które pozwalają na stosowanie wielu ciekawych taktyk i szybkie przemieszczanie się po planszy.
Twórcy ze Spicy Horse oddali do naszej dyspozycji pięć trybów rozgrywki. Oprócz samouczka, drużynowego deathmatchu i „capture the flag”, możemy bawić się w „Climber”, w którym należy jak najszybciej dotrzeć na szczyt mapy, oraz „Hot Potato”, czyli w trybie nawiązującym do popularnej gry zespołowej, w jakiej należy złapać (w tym przypadku: wyeliminować) gracza niosącego tytułowy „gorący ziemniak”. Za każde zwycięstwo – uzależnione bądź od liczby zabitych wrogów, bądź od liczby zdobytych punktów – zostajemy nagrodzeni funduszami pozwalającymi na odblokowanie nowych figurek i wyposażenia, a nasze postaci awansują na kolejne poziomy doświadczenia (ogółem jest ich 40).
Big Head Bash jest napędzana przez silnik Unity i wyróżnia ją specyficzna, kreskówkowa oprawa audiowizualna. Trójwymiarowa grafika nawiązuje do stylistyki świata zabawek, a przyjemna dla ucha muzyka przywodzi na myśl wczesne gry arcade.
Autor opisu gry: Grzegorz Ferenc