Jest na torrent, więc sobie zalukam bo lubię obcego i w kilka już gierek z nim grałem począwszy od colonial marines, alien isolation, poprzez Fireteam Elite (choć ta akurat mniej udana) a skończywszy na dark descent.
No to Kolego nie grałeś w 2 najlepsze gry z Obcymi..
Najlepsza- Alien vs predator 2
Druga najlepsza Alien vs Predator(1999)
Może w dalszej części gdy jest lepiej. Mnie zniechęciło to, że strzelam do obcego i nie widzę żadnej reakcji ani odrzutu. Dokładnie jakbym strzelał do ściany z karabinku nerf. A jak go zabiłem to zamarł w miejscu i się od razu "rozpuścił".
Podobnie początek gry, koleś mi mówi, że mogę za pomocą Pulse Riffle (!!!) rozwalić szkło, by w jakimś panelu połączyć kabelki. Ok powiedzmy, że przymknę oko na to. Idę kilka metrów dalej. Szklane okna. Strzelam i pojawia się mała niebieska tekstura, nic więcej.
Może na VR to jest ok, ale na PC jeżeli nowa gra wygląda gorzej niż ponad 10 letnie A:CM to nie jest to dobry oznak.
Ja tam właśnie na odwrót .. ukończyłem cały pierwszy epizod na valve index i .. masakra. Gra sama w sobie działała ale była powolna w cholere przy wczytywaniu na moim rtx 3060Ti... Plus jak grałem na indexie to broń non stop mi spierdala do przodu albo w różnych śmiesznych kierunkach. Owiele chętniej po tym chaosie sterowania ogram sobie te wersje.. wiem że zalecany jest meta quest 3.. ale sorki nie mam innego VR..
Sam klimat gry i zagadki spoko.
Gra nie prowadzi nas za rączkę. Trzeba się czasami trochę nagłówkować.
Grafika też może być.
Strzelanie do obcych z rewolweru i strzelby jeszcze ujdzie.
Ale strzelanie z "pulse rifle" to słabo zrobione. Słaby feeling. Brak powera.
W grze z 2025 roku liczyłem, że ciała obcych będą się rozrywać jak na filmie, że będą odpadać kawałki ciała jak w Aliens Colonial Marines. Najdziwniejsze jest to, że z rewolweru i strzelby wystarczą 2-3 celne strzały , natomiast z pulse rifle musimy wpakować z 50 pocisków w obcego żeby ten padł. Strasznie dziwne.
Karabinek pulsacyjny jest strasznie znerfiony w tej grze.
No kurde mogliby zrobić więcej obcych ale, żeby bronie miały lepszego kopa i siały zniszczenie jak na filmie, gdzie w filmie z karabinka pulsacyjnego wystarczyły 2-3 bursty i łeb obcego eksplodował na kawałki. Mogliby dopracować też ragdolle, odstrzeliwanie kończyn, reakcję na postrzał.
W mojej ocenie najlepszą fizykę strzelania do obcych miały gry AvP2010 oraz Aliens Colonial Marines. Tam jak strzelałeś to czuć było moc.
Poza tym, mam wrażenie że gra bazuje na systemie "jump scare". Mogłoby być więcej akcji, że na przykład jakaś fala obcych leci na nas. Bronie miałyby kopa to człowiek miałby fun ze strzelania. Obecnie feeling strzelania jakiś taki dziwny, sztuczny.
Zagrać można ale raczej gra do przejścia na raz.