Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Africa (PC)
OkładkaAfrica (PC)

Africa PC

Kolejny reprezentant coraz bardziej popularnego gatunku MMORPG. Za developing gry odpowiada stosunkowa młoda firma Rapid Reality, która do współpracy zaprosiła spółkę Africast Global Media, zajmującą się popularyzacją Czarnego Lądu w mediach.

RPG | MMO

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Africa Premiera PC

anulowana

producent: Rapid Reality, LLC wydawca: Africast Global Media Inc Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Africa to kolejny reprezentant coraz bardziej popularnego gatunku MMORPG. Za developing gry odpowiada stosunkowa młoda firma Rapid Reality, która do współpracy zaprosiła spółkę Africast Global Media, zajmującą się popularyzacją Czarnego Lądu w mediach. Jak można domyśleć się po tytule, teatrem naszych działań jest Afryka, trzynastowieczna należy dodać.

Dzięki Africa gracze mogą przyłączyć się do jednego z wielu istniejących w świecie gry królestw, bądź też założyć własną osadę. Do naszych zadań w tym przypadku należy obrona ludności przed napastnikami oraz podbijanie wrogich terenów. Możemy zająć się uprawą roli, hodowlą zwierząt czy też pomnażaniem bogactw. Osoby z bardziej agresywnym nastawieniem do świata zainteresuje możliwość obrania ścieżki wojownika, zgłębiania mądrości starożytnych czy też rządzenia imperium - każdy wybór zależy wyłącznie od nas. Chociaż tak naprawdę gra nie oferuje klas postaci w dosłownym tego słowa znaczeniu, to gracze mogą wcielić się w przedstawicieli jednego z "szablonów": Artisan (rzemieślnik, budowniczy), Warrior, Sangoma (szaman specjalizujący się w jednej z 4 szkół magii - leczenie, uroki, magia obronna, magia ofensywna), Griot (coś na kształt europejskiego barda czy trubadura) oraz Musician.

Złożone algorytmy sztucznej inteligencji sprawiają iż świat w Africa dosłownie tętni życiem. Gra oferuje setki bohaterów niezależnych, m.in. wieśniaków, kupców, strażników, uczonych, alchemików, farmerów, szamanów czy łowców, z których każdy posiada własną, unikalną osobowość. Są oni również częścią otaczającego nas świata, tak więc nie czekają potulnie aż podejdziemy do nich i wejdziemy z nimi w interakcję, a wykonują swoje codzienne czynności. Oprócz zwyczajowych działań, takich jak walka czy wykonywanie zadań, Africa ma do zaoferowania kilka innowacyjnych cech, które wyróżniają ją spośród gier MMORPG.

Po pierwsze, możliwość wykorzystania obszernej biblioteki dźwięków i ruchów do stworzenia oryginalnych pieśni i tańców. Przykładowo, odgłosy bębnów mogą zagrzewać wojowników do boju, obronić wioskę przed kataklizmem czy też ... sprowadzić tak długo oczekiwany deszcz. Kolejnym novum jest specjalny świat, do którego mamy dostęp wyłącznie podczas snu naszej postaci. Wtedy to możemy kontaktować się z duchami naszych przodków czy też otrzymać wizje pomocne w zakończeniu wykonywanych zadań. Podczas snu możemy także uzyskać dostęp do ukrytych mocy, a nawet zmierzyć się ze swoimi, wewnętrznymi demonami. Wspominając o zadaniach należy nadmienić, iż czerpią one pełną garścią z bogatej mitologii i folkloru Afryki. Ciekawostką jest także możliwość kreowania zadań dla innych graczy. Przykładowo, będąc władcą możemy zlecić graczowi-kupcowi przetransportowanie towarów, kupiec natomiast może wynająć wojowników do strzeżenia swojej karawany. Czasami możemy otrzymać zadanie kiedy najmniej się tego spodziewamy - na przykład z "mówiącej" studni czy też od tajemniczego głosu ze starego baobabu. Interesująco prezentuje się także przemieszczanie po świecie gry, do czego możemy wykorzystać nie tylko własne nogi czy też wierzchowce (konie, wielbłądy, słonie) ale również tak oryginalne środki transportu, jak latające dywany, magiczne portale, a nawet coś w rodzaju łodzi poruszających się po wydmach.

Africa napędzana jest trójwymiarowym silnikiem graficznym, Aura 3D, stworzonym przez firmę X-Src. Dzięki niemu gra oferuje graczom prawdziwą "ucztę" dla oczu - zapierające dech w piersiach afrykańskie krajobrazy i szczegółowo przedstawione setki unikalnych lokacji (m.in. egipskie grobowce, rzymskie ruiny strzeżone przez duchy zabitych legionistów czy też tajemnicze, pustynne miasta pojawiające się tylko podczas pełni księżyca). Na wydarcie swoich sekretów czekają osławione miasta, takie jak Timbuktu czy Marakesz, spalone słońcem piaski Sahary lub ośnieżone szczyty Gór Atlas.

Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007

Tryb gry: massive online multiplayer   Tryb multiplayer: Internet  

Oczekiwania czytelników: 8.3 / 10 na podstawie 33 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Africa: Odpowiednia dla każdego wieku.