

Najciekawsze materiały do: Jagged Alliance: Flashback

Recenzja gry Jagged Alliance: Flashback - duńska wyprawa na dno
recenzja gry29 października 2014
Światowa premiera 21 października 2014. Fani serii Jagged Alliance od 1999 roku czekają na powrót turowego symulatora partyzanta. Niestety, najnowsza część, ufundowana na Kickstarterze, to kompletny niewypał.

Twórcy Space Hulk i Jagged Alliance: Flashback kończą z produkcją gier
wiadomość19 marca 2015
Studio Full Control nie będzie się już trudniło produkcją gier wideo. W wyniku problemów finansowych zwolniony został prawie cały zespół, a pozostali pracownicy zajmować będą się teraz tylko sprzedażą Space Hulk: Ascension i Jagged Alliance: Flashback oraz wspieraniem społeczności skupionej wokół tych projektów.

Wieści ze świata (Jagged Alliance: Flashback, NBA Live 15, BlizzCon) 22/10/14
wiadomość22 października 2014
Dziś piszemy m.in. o premierze Jagged Alliance: Flashback, demie gry NBA Live 15 oraz koncercie Metalliki na tegorocznym BlizzConie. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

Jagged Alliance: Flashback ukaże się 21 października
wiadomość4 września 2014
Studio Full Control ujawniło datę premiery turowej strategii Jagged Alliance: Flashback. Tytuł ukaże się w pełnej wersji 21 października bieżącego roku. Zainteresowani mogą go jednak nabyć już od maja, gdyż projekt sprzedawany jest w ramach Steam Early Access.
- Jagged Alliance: Flashback w Early Access; wymagania sprzętowe 2014.05.16
- Jagged Alliance: Flashback – gra w wersji alfa, nowe informacje dotyczące premiery 2014.04.03
- Jagged Alliance: Flashback zaliczył misję – zebrano fundusze na grę 2013.05.23
- Jagged Alliance: Flashback – wspomagając projekt na Kickstarterze, otrzymasz zestaw Jagged Alliance Classic 2013.04.30
- Jagged Alliance: Flashback już na Kickstarterze – zbiórka pieniędzy na powrót legendy 2013.04.23
- Jagged Alliance: Flashback zapowiedziane – znamy pierwsze szczególy 2013.04.17
- Jagged Alliance – ruszają prace nad nową odsłoną serii 2013.04.11
Lemur - cóż, dla mnie turówka taktyczna to turówka taktyczna. Albo mieścimy się w ramach tego gatunku, albo nie. Mówienie, że to żadna różnica jest co najmniej osobliwe. Ja nie mam nic do gier z aktywną pauzą, wręcz lubię takie gry, ale skoro nie są turówkami, to nie są turówkami. Są czymś innym i do rodziny gier turowych się w żaden cholerny sposób nie zaliczają.

No to może inaczej, jasne że taktyczna turówka, to taktyczna turówka, a gra taktyczna z aktywną pauzą, to taktyczna gra z aktywną pauzą.
Chodzi tylko o to że zasugerowałeś (przynajmniej tak to zrozumiałem), że BiA należy do kompletnie innego rodzaju gry niż JA. Różni je przecież tylko i wyłącznie system walki, wszystko pozostałe jest z grubsza takie samo i z powodzeniem można obie umieścić pod tagiem: "squad based, tactical combat, mercs ". Podobnie zresztą jak Silent Storm, Brygada E-5, czy 7.62, które mimo innego systemu walki zaliczają się do gier których mianownikiem jest Jagged Alliance. Analogicznie jest z większością gier UFO-podobnych, wszystkie one mimo pewnych różnic zaliczają się do tego samego drzewka (taktyczna rozgrywka w niewielkiej skali i zarządzanie na mapie strategicznej w skali dużo większej).
Wszystko rozchodzi się o to czy dzielimy gry tylko i wyłącznie według sposobu walki, czy według ogólnego podobieństwa do pewnego schematu/typu rozgrywki i wspólnych elementów łączących je na przykład z poprzednikami?
Przykładowo, takie Blackguards to taktyczna turówka, ale czy system walki w jakikolwiek sposób upodabnia ją do JA, UFO, albo jakiejkolwiek innej gry posiadającej podobny system walki?
To akademicka dyskusja, czysto semantyczna i w sumie trochę głupia. Tym bardziej więc proponuję żebyś trochę zszedł z tonu (chociażby dlatego że ja mogę wejść na wyższy), nie ma o co drzeć kotów, można używać obu sposobów (wyboldowany tekst dwa akapity wyżej) i wszyscy będą zadowoleni, ok?
squad based, tactical combat, mercs
Hmm, nieczęsto widzę takie tagi. Częściej widzę turn-based strategy albo turn-based tactics. I w takiej kategorii JA:BiA nie znajdę, nieprawdaż?
I nie wchodzę na żadne tony, po prostu spokojnie tłumaczę, że gry turowe stanowią konkretną rodzinę gier. Do tej pory wydawało mi się to truizmem, ale Ty nagle twierdzisz, że to w zasadzie żadna różnica czy system walki jest turowy czy jakiś inny, zaś dyskusja w tym temacie jest według Ciebie czysto semantyczna. Robię wtedy wielkie oczy.
Cóż, moim zdaniem różnica jest gatunkowa, ale skoro uważasz inaczej, to ja się dłużej spierać nie zamierzam.
oj niestety baaaaardzo słabiutko! Mechanika gry kompletnie inna niż w poprzednich częściach. Ta wersja to niemalże klon ostatnich UFO. Poprzedni styl rozgrywki był o wiele lepszy. Dla mnie TOTALNA PORAŻKA!
@Ahaswer
"Hmm, nieczęsto widzę takie tagi. Częściej widzę turn-based strategy albo turn-based tactics. I w takiej kategorii JA:BiA nie znajdę, nieprawdaż?"
Niestety w przypadku steama znajdziesz BiA w kategorii np. Turn-Based Strategy, co jest oczywistą głupotą (zgłosiłem). To źle, bo wprowadza jeszcze większe zamieszanie. Obaj wiemy, że z BiA to żadne turn-based tactics/strategy, bo żadne zwierzęta tam nie występują;-), występuje jedynie aktywna pauza. Na GOLu jest już lepiej, ale tagi są nadal nieprecyzyjne.
"I nie wchodzę na żadne tony, po prostu spokojnie tłumaczę, że gry turowe stanowią konkretną rodzinę gier."
A czy ja w jakimkolwiek zdaniu się z tym nie zgodziłem?
Może odejście od tur na rzecz aktywnej pauzy w BiA było dla Ciebie tak obraźliwym i nieakceptowalnym ruchem ze strony deweloperów że postanowiłeś umieścić ją w zupełnie innej "szafie"?;-) Tak to można było zrozumieć, inny system walki=wykluczenie z chlubnego grona gier jaggedopodobnych.
"Do tej pory wydawało mi się to truizmem, ale Ty nagle twierdzisz, że to w zasadzie żadna różnica czy system walki jest turowy czy jakiś inny, zaś dyskusja w tym temacie jest według Ciebie czysto semantyczna. Robię wtedy wielkie oczy.
Cóż, moim zdaniem różnica jest gatunkowa, ale skoro uważasz inaczej, to ja się dłużej spierać nie zamierzam."
Prr, zagalopowaliśmy się, może to moja wina bo podałem za dużo przykładów. Wyszliśmy od BiA i przy nim pozostańmy, bo od tego momentu zaczęły się kłopoty. Więc jeszcze raz, żeby było jasne: nie mam zamiaru burzyć ustalonych podziałów gatunków, sam staram się ich konsekwentnie przestrzegać (zarówno w grach jak i np. w muzyce). Co do ich porządku nie zgrzeszyłem ni słowem, ni myślą:-) Są gry w których system walki opiera się na turach, a rozgrywka jest taktyczna, są gry polegające z grubsza na tym samym, a różnicą jest aktywna pauza (tak, to dwa różne rodzaje, gatunki). Wśród tychże występują gry do siebie bardzo zbliżone, są takie które prócz zbliżonego systemu walki nie łączy nic. Do tej pierwszej grupy zalicza się BiA której podobieństwa do poprzednich tytułów trudno odmówić, zgadza się tam niemal wszystko, prócz tego nieszczęsnego systemu walki.
Z Twojego postu [25] wynika że wyrzucasz BiA z wora z napisem "Jagged Alliance" tylko dlatego że system walki nie jest turowy. Zgoda, to nie tury, tylko aktywna pauza, praktycznie jedyna istotna różnica. Gra przestaje być turn-based, a staje się grą z systemem aktywnej pauzy. Pytanie czy w przypadku tego samego świata, bardzo podobnej rozgrywki, zasad i "feelingu" rozgrywki, zmiana systemu walki w całości definiuje to jak tą grę należy nazywać? Dla mnie to nieprecyzyjne i mylące, to nadal taktyczna gra drużynowa oparta na takich samych zasadach co oryginalne tytuły. Wrzucanie jej do zupełnie innego wora tylko z powodu sposobu rozgrywanej walki w tym przypadku nie ma sensu. Określenie taktyczna turówka w wielu przypadkach definiuje dany tytuł na tyle na ile jest to możliwe i generalnie powinno to wystarczyć. W przypadku gry typu JA, gdy zmodyfikowany jest dany aspekt gry, ale większość jest de facto niezmieniona, trudno mówić o radykalnej konieczności przeniesienia jej w jakąś odrębną "rzeczywistość" (a właśnie tak zrozumiałem Twoją wypowiedź).
Problem w tym że nie ma odpowiednio gładkich, chwytliwych i trafnych słów by prawidło określić odrębność gatunkową gry w niektórych jej aspektach, zarazem podkreślając silny trzon i współprzynależność do konkretnego uniwersum, lub poprzedników które czynią zeń rzeczą bardziej spójną niż zupełnie odmienną i autonomiczną. Na tym poległem...
Dla Ciebie rzecz jest zdaje się prosta, inny gatunkowo system walki=inna gra. O ile w wielu przypadkach wychodzę z tego samego założenia, to w przypadku JA jest inaczej. BiA ma tyle wspólnych cech łączących go z poprzednikami, że dla mnie wór jest ten sam. Inny rodzaj/gatunek walki nie może z góry zdefiniować zupełnej odmienności tej gry (przecież to tylko jeden z aspektów rozgrywki w tych tytułach!). Więc do zarzygania powtórzę: tak, gatunkowo system aktywnej pauzy to zupełnie coś innego niż system turowy. Jednak nie może być tak, że system walki to jedyne co w całości opisuje BiA i co ewentualnie definitywnie zabrania jej w wstępu do zacnego klubu poprzedniczek. Dla Ciebie jedyne co definiuje BiA to system walki, dla mnie to nie do końca precyzyjne.
Mam nadzieję, że choć trochę zaczęliśmy się rozumieć. Ja w każdym razie mam już dość tej pisaniny i najlepiej będzie jeżeli Tobie też nie będzie chciało się odpisywać, szkoda klawiatury i czasu:-)
Co to ma być? Toć to nie powinno się JA nazywać, najemnicy sciagnieci z JA, a reszta?
+ jako taka grafika
- optymalizacja, a raczej jej brak
- brak mozliwosci wchodzenia na dachy budynków
- brak możliwości przeskakiwania płotków (0,5m wysokosci, a trzeba obchodzić dookoła)
- tragiczne AI przeciwników
Goście zebrali kase i wypuscili bubel, ciekawe ile zostało im w kieszeniach, gra nie warta instalowania, no chyba, że lubicie takie kwiatki. JA2 czy 2.5 zdecydowanie lepsze.

Gralem i odinstalowalem. Gra wyglada i "smakuje" jak wczesna alpha, ktorej trzeba minimum jeszcze z rok pracy by ja doszlifowano. Jest po prostu slaba i zniecheca do serii. Nie polecam nawet jej instalowac.

Ja pierdziele ale żenada z tej gry. Zacząłem tylko grę i strzelałem się z 2 pajacami. Przeciwnik był po jednej stronie kłody a ja po drugiej. Strzelaliśmy do siebie pudłując jak w filmie z Leslie Nielsenem, a dosłownie odległość między nami była taka, że można było podać sobie grabę. Totalna poracha i nie mam zamiaru w to grać. Uninstall.
Jagged Alliance 2 z patchami to najlepsza gra w gatunku po co to wydali i psuja jej marke?
[43] Powiedzmy sobie szczerze. Niestety wszystko skupia się ku temu, że jedynie dla pieniędzy.
Dokładnie. Wonziu testował betę, mając nadzieję że skończona gra będzie dobra. Okazało się jednak, że twórcy nie wywiązali się z obietnic i wyszła wielka kupa. Ojciec otwarcie ten tytuł zjechał.

Wszystko co jest tu opisane było obiecane przez twórców.
Mapa strategiczna będzie wyglądać bardzo podobnie jak w JA2. Rozmiar mapy będzie bezpośrednio skorelowany z budżetem gry (wiadomo, im większy, tym większą mapę będziemy mieli). Oddziały będą się poruszać po mapie na piechotę, lub konkretnymi środkami transportu takimi jak jeepy, ciężarówki, helikoptery, łódki i samoloty. - JEST TYLKO PIECHOTA
Całkowitą nowością będzie możliwość zarządzanie bazą. Zaczniemy z małym lądowiskiem, a następnie będziemy mogli rozbudowywać naszą bazę, gdy wejdziemy w posiadanie odpowiednich funduszy. Nowe dodatki do naszych baz, dodadzą różne poziomy opcji, które będą wspierać nasze oddziały np. fortyfikowania baz, co pomoże przy ataku nieprzyjaciela, do lądowisk dla helikoptera i rekrutowanie rusznikarza, co pozwoli wam naprawiać broń i wymyślać nowe dodatki, podnoszące efektywność broni. - NIC TAKIEGO NIE MA MIEJSCA, NIE MOŻNA NAWET LOOTu SPRZEDAĆ
W zdobytych miastach i wioskach będzie możliwość tworzenia samoobrony. Niektóre budynki używane w centralnej bazie, będą mogły być zbudowane w wioskach - np. fortyfikowanie specyficznych budynków, warsztaty naprawcze i fabryki medyczne. Tak więc ważną sprawą będzie stała obroną naszej bazy. Opuszczanie bazy umożliwi przeciwnikowi jej zajęcie, pozbywając nas wsparcia jakie daje naszym oddziałom. - NIC TAKIEGO NIE MA, SAMOOBRONE MOZEMY SZKOLIĆ ALE NIE DOZBRAJAĆ JEST NIEPRZYDATNA
Ekonomia nie będzie się już opierać na kopalniach (ich po prostu już nie będzie). Fundusze w grze będziemy zdobywać poprzez zbiór podatków ze zdobytych wiosek i miast, zyski z produkcji przedsiębiorstw i innych działalności gospodarczych, np. z fabryk, plantacji bananów, hodowli maku lekarskiego, z burdelu, czy zyski ze sprzedaży lodów z mobilnych ciężarówek. Oczywiście nie zabraknie handlarzy bronią i innych sprzedawców, u których będziemy mogli sprzedać zdobyte lub znalezione bronie i przedmioty. To w jakich stosunkach będziemy z konkretnymi frakcjami, również będzie miało znaczenie w ilości funduszy, jakie będą wpływać na nasze konto. Jeśli np. nie będziemy w dobrych relacjach z mafią, która operuje burdelami na wyspie San Hermanos, to zyski z tego interesu, będą znacząco mniejsze. - GUZIK PRAWDA SĄ KOPALNIE I TO DWIE I NA TYM SIE KOŃCZY EKONOMIA GRY CALŁY DZIENNY PRZYCHÓD TO 7000$ MAŁO OPŁACI SIE NAJEMNIKÓW I ZOSTAJE 800$ MAX
Niestety nie będzie wszystkich najemników z poprzednich części JA (listę tych, którzy najprawdopodobniej znajdą się w grze znajdziecie tutaj). Na pewno nie będzie postaci z organizacji M.E.R.C., z dodatku JA2 Unfinished Business oraz osób z JA2 Wildfire. W zamian za to, pojawi się dużo całkowicie nowych najemników. - I TO JEST PRAWDA
Portrety najemników będą w obrazie 2D, gdyż wedle autorów pozwalają na oddanie osobowości dużo bardziej niż sztampowe głowy 3D, które nigdy nie mogą mieć tyle detali co dobrze narysowany obrazek 2D. Razem ze świetnymi animacjami twarzy, spora dawka osobowości i emocji, bez najmniejszego problemu, również może być ukazana.
Charakter najemników oraz ich osobowości, absolutnie nie zostaną naruszone. To jest trzon całej serii i zostanie to podtrzymane, a przede wszystkim sympatie i antypatie wszystkich osób w agencji AIM. - WYGLADAJĄ LEPIEJ ANIŻELI TE 3D. OBRAZY 2D SĄ MARTWE NIE RUSZAJĄ USTAMI.
Nie będzie już tylko dwóch frakcji (dobrzy i źli). W grze pojawi się ich kilka (lista wszystkich znajduje się tutaj) i to od nas i naszych poczynań w grze, będzie zależało jak one się będą zachowywać, czy będą walczyć przeciwko nam, czy z nami.
Od samego początku twórcy deklarują wprowadzenie mgły wojny. Podczas wchodzenia do nieodkrytego sektora, jego większość będzie zaczerniona i odkryta dopiero, gdy zwiedzimy dany teren. - NIE MA, MGŁY TEŻ NIE MA
Zdecydowanie będzie w grze możliwość niszczenia środowiska. To bardzo istotna właściwość i sprawi, że noszenie materiałów wybuchowych będzie miało sens np. wysadzenie cienkiej ściany granatem odłamkowym, aby usunąć osłonę, za którą chowa się nieprzyjaciel, użycie C4, aby zrobić dziurę w ścianę (stworzenie alternatywnego wejścia do budynku), wycinanie dziur w siatce nożycami do cięcia, niszczenie rzeczy takich jak radia, generatory prądy, samochody, tak aby uniemożliwić przeciwnikowi użycie ich itp. - ŻART NISZCZĄ SIE TYLKO SKRZYNKI
Nie zabraknie również podstawowej opcji, z jakiej słynie cała seria JA, czyli modyfikacji broni. W zależności od postępów w grze oraz funduszy na rozbudowę bazy, będziemy mogli tworzyć nowe wersje broni z przeróżnymi do nich dodatkami np. tłumik, celownik laserowy, celownik snajperski, dwójnóg, podwieszany granatnik i inne podobne. - ZERO MODYFIKACJI NIC TAKIEGO NIE MA
Co do możliwości modyfikowania samej gry, to deweloperzy uzależniają to, od ilości funduszy jakie zbiorą plus kwota za sprzedaż gotowej gry. Licencja na stworzenie narzędzi do modyfikowania gry, nie ma tutaj znaczenia, w tym wypadku liczą się tylko pieniądze, za które będzie można stworzyć niezależne narzędzia dla fanów i moderów. Gdy sytuacja finansowa pozwoli, to dostaniemy każdy program, który umożliwi zmianę konfiguracji całej gry, od edytora mapy, poprzez tworzenie nowych misji, a na dodawaniu i zmienianiu statystyk nowych broni kończąc. - SĄ NARZEDZIA DO MODYFIKACJI
Na koniec chcielibyśmy od razu poinformować, że twórcy absolutnie nie zamierzają popełniać błędów z gry JA Back in Action i od razu na 100% deklarują, że w JA Flashback pojawi się personifikacja naszej osoby w grze, czyli I.M.P. - NARAZIE JA BACK IN ACTION NA ŚNIADANIE TO CUDO
Grafika to silnik UNITy gra nie jest piękna, szpetna też nie jest. AI jest głupie jak but, nasi ludzie potrafią się blokować. Muzyka i VA są bardzo słabe.
Z 10 punktów jakie wymieniłem i co obiecali twórcy to są 2 i to tylko w połowie po 0.5 i jeden że są narzędzia czyli słabo 2/10. Jak bedzie na wyprzedarzy -90 % czyli cenowo za 2 € mozna kupić tak to omijać szerokim łukiem.

@Dead Men
Drugi raz wklejasz gdzieś ten sam post [6] nawet nie edytując błędów. Nie chcę się przypierniczać bez sensu, ale naprawdę oczy bolą jak się czyta Twoje posty. Zadbaj proszę choć trochę o interpunkcję i tego capslocka nieszczęsnego.
---
Tej gry nie uratuje nic, ani aktualizacje, ani ewentualne mody. Popracować można nad Xenonauts, nie nad tym. Gdyby to z czym mamy do czynienia teraz byłoby tak naprawdę wczesną alfą - możnaby z Flashbackiem wiązać nadzieje. Tymczasem ta gra jest wybrakowana w takim stopniu, ma tak wiele wad i błędów, że nie sposób jej obronić w jakikolwiek sposób. Full (un)Control nigdy nie powinno zabierać się za taką markę jak Jagged Alliance. To coś jest niewiarygodnym wręcz crapem, nie tylko w porównaniu do "jedynki". Jedyne stosowne skojarzenie to Hired Guns: The Jagged Edge z 2007, to ta sama liga totalnego kibla. Szkoda pokładanych w tym czymś nadziei, szkoda marki...
Gości z Full (un)Control porównałbym ze względu na ich "politykę" wobec fanów, oraz efekt końcowy do Gangu Olsena:-F Chcą coś ukraść (czyli zrobić "grę"), ale im to nie wychodzi. Różnica taka, że w tym wypadku jest to mało zabawne (a wyjątek w postaci Space Hulka nie ma znaczenia).
Wcale nie klawo jak cholera, panie Thomasie Lund:-/
EDIT:
@Meno1986
Coś Ci się chyba pomyliło. JA3 nie powstaje, te screeny które są na GOLu pochodzą z dawno skasowanego projektu który bazował na silniku Silent Storma.
@piotreksik23
Nie wiem czy KS jest rozwiązaniem, potrzeba by było minimum ze 3 mln $ żeby z nowego JA "byli ludzie" (trochę jak w przypadku Wasteland 2). KS Flashbacka zebrał 370 tys $ i okazało się to kwotą kompletnie niewystarczającą. Zresztą wątpię by FC zrobiło to lepiej nawet z dużo większym budżetem. Potrzebne jest odkupienie praw do marki przez firmę i ludzi którzy mają wizję, pieniądze, zasoby, umiejętności i talent - czyli wszystko to czego FC brakuje. Naprawdę wątpię by następny KS tej serii przyniósł autentyczny sukces, nie po tym co się stało.
Tak zgadzam się z tobą na recenzja
A moim zdanie nie podobało się gra ogólnie do dno, tak jest prawda daję ocena
I co ????? !!! i co ????? !!!! pisałem że to będzie shit nikt nie umie zrobić dobrego nowego jaggeda żadna firma porażka .
A kto pisał że będzie gówno ? Ja jedynie ci co robili jaggeda w 1994 potrafią go zrobić albo ci od fallout tactics by umieli reszta widzę że kpina no nic chyba znów zagram w jagged alliance 2 :D
Nie zapominajcie jest wiele badziewi ? https://www.gry-online.pl/gry/jagged-alliance-crossfire/za3142#pc https://www.gry-online.pl/gry/jagged-alliance-back-in-action/zb2b6a#pc
jagged alliance 2 to moja ulubiona gra tego typu :(
Macie kolejny szajs shit śmieć wychodzi https://www.gry-online.pl/gry/jagged-alliance-3/zf257a#pc

[46]
pisałem że to będzie shit nikt nie umie zrobić dobrego nowego jaggeda żadna firma porażka .
jaaaassssne
jedyne co pisałeś to że ci się grafika nie podoba bo "bajkowa"
Na dokładkę pisałeś to w momencie gdy był dostępny jedynie jakiś pierwszy trailer -coś jak ocenianie książki po okładce
btw mistrzu co grał we wszystkie gry -w ile z tych głównych modów do JA2 grałeś?
Chociaż w JEDEN?
http://www.ja-galaxy-forum.com/ubbthreads.php/forums/20/1/JA2_Full_Mods_&_Sequel
Grałeś w taką grę jak Paradise Cracked
https://www.gry-online.pl/gry/paradise-cracked/zac1f#pc
7,62 high Caliber
https://www.gry-online.pl/gry/762-high-calibre/zc1c6b#pc
Hired Guns:Jagged Edge
https://www.gry-online.pl/gry/hired-guns-the-jagged-edge/zc141f#pc
czy np Shadow Watch lub Freedom Force ?
(w sumie to mógłbym wymienić jakiś pierdyliard gier pokrewnych JA w które nie grałeś)
I ty śmiesz twierdzić ze "grałeś we wszystkie gry" ?
PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
Gra słaba i nie skończona. Fanom Jagged Alliance polecam grę "Wasteland" jeżeli lubicie prawdziwe turówki taktyczne jak w Fallout
Jagged Alliance:Flashback odradzam każdemu.Jestem wielkim fanem serii i wcale nie skrajnym fanatykiem,dla którego pierwowzór jest świętością i wszystko co nowe to złe.Jestem również wielkim fanem Fallouta.Piszę to dla porównania,bo mimo,że nowe odsłony Bethesdy były kompletnie inne niż klasyczne Fallouty,to jednak były wykonane w doskonały sposób i reanimacja tej serii w takiej odsłonie sprawiła mi wielką radochę.Flashback to całkiem inna bajka.Gra jest toporna,interfejs jest skopany,klimatu starszych części nie czuć w ogóle.Ta gra jest obrzydliwa i mimo,że stare części mają już swoje lata to z ręką na sercu powiem,że są lepiej wykonane,mają lepszy klimat,walka w nich jest ciekawsza.W zasadzie to na jaki aspekt gry byście nie popatrzyli,to Flashback leży i kwiczy.Jeżeli ktoś bardzo chce zagrać w Jagged Alliance,ale troszkę nowsze,to o wiele fajniej już się gra w JA:Online.Naprawdę...nie traćcie czasu na Flashbacka,a jużna pewno nie traćcie na niego pieniędzy.
@Wredny pisal jakbys zrozumial to co pisze tak samo pisal na innych jaggedach .
Twórcy definitywnie "olali" swoją grę po negatywnych ocenach:
https://jagged-alliance.pl/news809/definitywny-koniec-ja-flashback/

Witam!
Może ktoś mi napisać czy wersja gry (Jagged Alliance Flashback (2014) v1.1.2) ma już pełne tłumaczenie na Polski (Oczywiście napisy), czy tak jak w wersji "v1.0.5" tylko gdzieniegdzie jest tekst po Polsku.
tak poza tym gra może być widziałem gorsze