Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Opinie i oceny gry Dark Souls II: Scholar of the First Sin

To strona z ocenami gry Dark Souls II: Scholar of the First Sin. Główna ocena gry to średnia ważona ocen użytkowników, recenzenta GRYOnline.pl oraz ekspertów, którymi są nasi redaktorzy. Ocena użytkowników to średnia not wystawionych przez naszych czytelników grze na konkretnej platformie. Jeżeli dany tytuł posiada w serwisie recenzję z oceną, to w tym miejscu znajduje się wystawiona przez nas nota i ewentualna rekomendacja. Jeżeli gra nie miała jeszcze premiery, użytkownicy mogą wyrazić swoje oczekiwania w stosunku do niej. Nie wpływają one na ocenę gry po premierze. Oceny i oczekiwania są wyrażane w skali 10-punktowej. Gra jest dostępna na platformach PC PS4 XONE X360 PS3.

Jak oceniamy gry, oceny redakcji, ocen czytelników?

PC
PS3
X360
PS4
XONE

Komentarze Czytelników (170)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
27.05.2015 14:30
odpowiedz
rushos
8
Junior

Ja bym chętnie z kimś pobiegał. Mam wersję PC. Gram magiem. mail [email protected]

27.05.2015 15:03
Valter
odpowiedz
Valter
67
El Romantico

Znalazłem info, że gra wyszła w wersji DX9 i DX11. Moja karta jednak nie obsługuje 11, w związku z tym mam takie pytanko: czy da się gdzieś dorwać wersję DX9 z DLC i tym nowym ustawieniem przeciwników, czy jest to tylko dla DX11?

29.05.2015 20:59
odpowiedz
zanonimizowany807234
65
Generał

Wersja z Scholar of the First Sin została wydana specjalnie pod DX 11 zwykła wersja DS2 Z DLC-kami jest oczywiście dostępna lecz z ludźmi co grają teraz w Scholar of the First Sin nie zagrasz niestety bo to jakby 2 oddzielne gry są traktowane

29.05.2015 21:44
Valter
odpowiedz
Valter
67
El Romantico

No to zostało mi poczekać aż trochę potanieje i gra i DLC. Dzięki za wyjaśnienie :)

02.06.2015 18:32
odpowiedz
zanonimizowany1074579
2
Pretorianin
22.08.2015 07:48
Wloczykij94
odpowiedz
Wloczykij94
11
Legionista

Witam. Ja mam pewien problem, o tuż mam wersję na xbox360 i zrobiłem wymaganą aktualizacje, i właśnie tutaj wydaje mi się że posiadam błąd ponieważ z opisanych 3gb aktualizacji, zaktualizowano mi się tylko 1gb i więcej nic nie chce xd może ktoś doradzić?

29.09.2015 08:02
odpowiedz
ErzaScarlet
30
Centurion
8.5

Trochę trudna ta gra no ale nie poddaję się gram dalej xD coś mnie kusi i kusi by grać mimo że zdycham hehe ;-)

01.12.2015 15:26
odpowiedz
Godfire
10
Baron

W Biedronce 79,99 od 30.11. na PS4

12.12.2015 13:19
1
odpowiedz
zanonimizowany581957
99
Generał
9.0

Jak ja mogłem tyle lat od produkcji From Software stronić... Dopiero Bloodborne mi otworzyło oczy. Teraz, już od wielu godzin ogrywam Scholar of the First Sin i bawię się świetnie... :) Klimat nie tak gęsty, jak w najnowszej grze, ale i tak trzyma poziom.
Już nie mogę się doczekać DS3!

18.12.2015 18:55
zuromil
odpowiedz
zuromil
107
Człowiek Jazda
Image

Witam.

Chciałbym się zapytać jak się gra w DS2 SotFS naPC? Dokładniej chodzi mi o stabilność gry i sterowanie (mam podłączonego pada od XBOX`a) i czy będę mógł komfortowa zagrać na konfiguracji z obrazka.

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

21.01.2016 22:22
odpowiedz
1 odpowiedź
Suchar211
4
Junior

Przestrzegam tych, dla których dark souls i dark souls 2 miały wystarczająco wysoki poziom trudności. Dark souls 2 SotFS w porównaniu do pierwowzoru jest wręcz absurdalnie trudny. W niektórych miejscach podbito poziom trudności tak, że ng+ i dalej mogą się schować. Zresztą popatrzcie z jakimi poziomami niektórzy chodzą. Wcześniej takich się nie miało po zakończeniu gry. Dla przeciętnego gracza (tj. jakieś 66% populacji graczy) grind w nieskończoność jest niezbędny. Polecam wam zwykłą wersję Dark Souls II. Tam poziom trudności jest idealny. Gdybym wiedział, że tak podkręcono poziom trudności nie traciłbym kasy na SotFS, no nic, pieniądze wyrzucone w błoto. Byłem prawie pewien, że kupię DS3, a tak to teraz nie wiem, chyba trzeba będzie poczekać na recenzje, opinie i filmy na YT zanim podejmę decyzję. Jeszcze raz powtarzam - przestrzegam!!!

22.01.2016 00:50
odpowiedz
2 odpowiedzi
Suchar211
4
Junior

Ty tak twierdzisz i jak najbardziej masz prawo do takiego zdania. Każdy ocenia grę za siebie, każdy wypowiada się za siebie. Ja mówię, że dla tych, co DS i DS2 było w sam raz DS2 SotFS będzie zdecydowanie za trudne. Chyba że tak jak Adexx już na początku gry wykokszą postać do 100 lvl.

22.01.2016 01:18
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
69
Senator

W jaki konkretnie sposób ta trudność się zmieniła?

03.02.2016 00:46
NecronMonolit
odpowiedz
NecronMonolit
5
Legionista
9.0

Gra bardzo dobra, trzyma klimat starych gier na PSa.

15.03.2016 12:30
odpowiedz
philantrop
0
Pretorianin

Teraz jest faktycznie trudniej. Trochę męczące i nie każdemu się to spodoba.

27.03.2016 23:13
👍
2
odpowiedz
Titakk
48
Pretorianin
10

Pierwsza część była troszkę lepsza, ale w tej jest parę ciekawych rozwiązań.

31.03.2016 08:59
👍
1
odpowiedz
zanonimizowany1143595
34
Pretorianin
9.5

Zróbcie nowy poradnik do tej wersji gry!!!

22.07.2016 11:46
mastarops
odpowiedz
mastarops
83
Konsul
9.0

Ukończyłem i jestem na świeżo, gra oczywiście bardzo mi się spodobała, wessała wręcz te sto parę godzin minęło szybciej niż 20 w innej grze. Czemu gra jest super wiadomo: klimat, walki, w miarę różnorodny świat. Obcinam jednak ocenę za kilka kroków wstecz w stosunku do jedynki:
- bossowie są zdecydowanie mniej różnorodni, podobnie jak przeciwnicy. Większość to

spoiler start

różne typy rycerzy, a zdecydowana większość to humanoidy

spoiler stop

. Dosłownie chyba ze 2-3 razy widząc bossa powiedziałem WOW.
- świat, mam wrażenie, że połowa lokacji

spoiler start

to rożnego rodzaju zamki

spoiler stop

Dodatkowo możemy zapomieć o wspaniałej budowie jedynki, gdzie poruszaliśmy się skrótami i lokacje super się łączyły, tu świat jest bardziej rozległy i jakby płaski, bez teleportacji od początku gra była by zbyt męcząca.

W ogóle to jak by się zastanowić to pomysły na lokacje jak w Mario jakimś. A więc mamy (lekkie nie znaczące spoilery, w kwestii ogólnego opisu lokacji):

spoiler start

- Ognisty zamek, z rycerzami i ognistym bossem,
- Śnieżny zamek, z lodowymi rycerzami,
- Astecki zamek (piramida?), w niby podziemnej dżungli z zielonymi rycerzami,
- zamek nad wodą, zamek na klifie, zamek w lesie, zamek w chmurach i oczywiście wszędzie rycerze.

spoiler stop

A "najśmieszniejszy" ostatni boss DLC

spoiler start

którego trzeba w specjalny sposób odblokować, jest to Aida wielka kupa, która czasami się zapala, rzuca fireballe, teleportuje i robi jakieś skalne słupy.

spoiler stop

Największą wadą gry jest dla mnie system parowania graczy w multiplayer jest on uzależniony od ilości wszystkich zdobytych dusz, a więc jeśli lubisz grindować, bądź często giniesz (stracone dusze też się liczą) możesz mieć naprawdę duże problemy ze znalezieniem partnera do pomocy (za to jest więcej niż poprzednich częściach sumonów NPC). Rozwiązaniem tego problemu wg twórców jest specjalny pierścień (który ciężko dostać) który powoduje, że nie zdobywasz dusz za przeciwników, ani za bossów... totalna głupota w mojej opinii. Rozumiem jaki był zamysł tego pomysłu (pewnie, ze by nie było bardzo nisko poziomowych postaci w wypasionym mega sprzętem w multiplayer polujących na zielonych graczy).
Grę oczywiście polecam :)

post wyedytowany przez mastarops 2016-07-22 11:47:28
25.08.2016 18:20
odpowiedz
1 odpowiedź
wwad
73
Generał
4.5

Musiałem w tą grę zagrać bo by się nie godziło ominąć ten tytuł jako że bardzo lubię tego typu klimaty w grach i wrażenia mam mieszane a może nawet negatywne.

Zaczął bym od tego że gra jest zupełnie inna niż wszystkie, ma swój klimat i urok nawet może by mi to ciągłe umieranie nie przeszkadzało gdyby nie jeden detal po śmierci lub skorzystaniu z ogniska przeciwnicy się od nowa respią na swoich lokacjach irytujące jak dla mnie. By gdzieś dojść trzeba się liczyć z wielokrotnym przechodzeniem identycznie tego samego a tego bardzo bardzo bardzo nie lubię więcej niż 2ukrtnie mnie już nudzi a tu nie raz na 5 razach się nie kończy ale to bym jeszcze w tej grze zniósł.

Druga sprawa to Sterowanie myszą i klawiaturą woła o pomstę do nieba tak słabo to nawet z 15 czy 20 lat temu się gier nie robiło pod względem sterowania bohaterem. Ale na szczęście mam porządny sprzęt którym można to sknocenie po 1h kombinowania ogarnąć i dałem rady grać w prawdzie dalekie to było od standardów ale się dało. Jak mi ktoś teraz powie że Gothic jest toporny w sterowaniu odeśle go do tej gry bije go po stokroć ;] Padem grał nie będę bo nie lubię w takie gry. Po dłuższym czasie w grze w której walka ma być najważniejsza doszedłem do wniosku że ginę przez to denne sterowanie a nie przez brak umiejętności co niestety zmusiło mnie do refleksji. Ogólnie pograłem z 10 godzin i nie mam ochoty dalej. Nielogiczne sterowanie mysz+klawiatura, dziwne ruchy bohatera bardzo nie precyzyjne, konsolowy interfejs, brak dziennika zadań nakreślającego fabułę, jakiejś mapy choćby globalnej świata w grze mnie skutecznie odstraszyło. Jak dobrze wiadomo to nie gra dla każdego i na to wychodzi że nie dla mnie. Jestem już na takie gry za stary, nie mam czasu i za wiele podobnych gier już ograłem by mnie to hardcorowe granie cieszyło. Za pomysł na grę daję 4,5. Za sterowanie obcinam całą resztę od oceny.

Powodzenia wszystkim którzy dają radę :) ja się poddaję.

post wyedytowany przez wwad 2016-08-25 18:23:24
06.09.2016 12:16
pabblopl
👍
2
odpowiedz
pabblopl
24
Chorąży

Gra rewelacja, poziom trudności - no cóż po DS1 można było przywyknąć. Najtrafniej to napisał nowiutki 18 "- od samego początku można teleportować się między lokacjami. W 1-ce jak ktoś się wybrał nieprzygotowany do Blighttown to mógł już stamtąd nie wrócić :)" pamiętam jak dziś jak mnie dotknęła klątwa przed Blighttown prawie zginąłem na dobre, ale jaka radość była jak mi się jednak udało. Dużo cierpliwości, czytania, oglądania youtuba, Heda i gry są do przejścia a wiem co mówię bo już mam platynę w bloodbornie i DS3. Ale one są chyba troszkę łatwiejsze od DS 1 i 2. No i akacja ze smokiem na samym początku w SoFS, pamiętam że dzięki Kyuu z youtuba to przeszedłem.

post wyedytowany przez pabblopl 2016-09-06 12:23:48
17.09.2016 11:42
odpowiedz
JaredJerico
1
Junior

Ukończono. Nie mogę się pozbyć wrażenia, że brakowało mi czegoś z DS1... Chyba bossowie mnie trochę zawiedli, niektórzy byli wręcz prostaccy. Prześladowca wygląda jak wyjęty z taniego komiksu. A Żelazny Król to marna (bardzo marna) kopia Nieustającego Wyładowania z jedynki. Straż Przednia Szczurów Królewskich, Zręczny Strażnik, Chciwy Demon... no comment. A Gargulce? Zrobili to samo, co w poprzedniej części tylko gorzej. Bossowie z DS zjadają na śniadanie wesołą gromadkę z dwójki. W ogóle panowie z Japonii zobaczyli, że gracze psioczą na duet z Anor Londo, i postanowili dodać dużo bossów "ilościowych". Niestety zamiast zwiększyć poziom trudności, raczej zwiększyli poziom irytacji swoim brakiem pomysłów. Kongregacja, lordowie szkieletów i szczury to jakaś pomyłka, którą skutecznie wytępi nawet gracz na sl1. I są brzydcy, gdzie im do Moonlight Butterfly, Sifa, Kalameeta?

Lokacje za to fajne, szczególnie dalsze. Muzyka fenomenalna. Design też jakiś takiś lepszy. Nie rozumiem natomiast, co kierowało twórcami, którzy projektowali Rynsztok, skoro na forach wszelakich krytykowano Blighttown. Może kogoś tam we From Software bawi, zabijanie trucizną, ale mnie zdecydowanie nie. Tak samo jak nie bawi mnie 10000 drabin i dwa razy tyle okazji, by runąć w przepaść. Ja, gracz, chcę by poziom trudności odnosił się do przeciwników, z którymi muszę walczyć, zdobywać doświadczenie i adaptować się. Tymczasem programiści chcą często tylko irytować głupkowatymi strzałkami z trucizną, jakby to coś zmieniało, jakby to było potrzebne...

Fabuła świetna, o ile komuś chcę się jej szukać :D Postacie równie dobre, chociaż zdecydowanie wolałem Havela, Solaire i Lautreka niż nudziarzy pokroju Szmaragdowej Herold, która słowa "klątwa" używa jak przecinka. Poziom trudności znacznie(!) wyższy niż w jedynce. Moby mocniejsze i mniej przewidywalne, niektórzy bossowie to horror. Horror większy niż sam Manus Father of Abyss... Z drugiej jednak strony nie poprawiono hitboxów, i nieraz zginiemy od uderzenia w ziemie metr od nas.

Podsumowując: nieźle, ale to jednak nie DS1.

post wyedytowany przez JaredJerico 2016-09-17 11:45:07
14.10.2016 17:03
radonix
👍
2
odpowiedz
radonix
115
Konsul
9.0

Gra ukazała się właśnie w serii Premium Games.

30.12.2016 22:05
odpowiedz
Marvin93
5
Junior

Witam, mam pewien problem. Właśnie ukończyłem Dark Souls 2 i postanowiłem przetestować sobie zbroje i obronę przed obrażeniami, i dostrzegłem dziwne zjawisko. Otóż po ściągnięciu całej zbroi przeciwnik odbiera mi dokładnie tyle samo paska co przy założonej super zbroi na +10 i jakiejkolwiek innej zbroi, dlaczego tak jest. Ktoś to może wyjaśnić? czy zbroje nie mają tak naprawdę żadnego znaczenia i to tylko pic na wodę?

27.10.2017 22:23
Rafusv2
odpowiedz
1 odpowiedź
Rafusv2
33
Wielce Czcigodny
4.5

Gra dla jakichś cyborgów nie mających życia i bardzo cierpliwych. Gra jest bardzo wkurzająca. Nie, że giniemy co chwila, ale respawnowanie się ciągle potworów i ginięcie bo może zaraz jest ognisko sprawia, ze gra staje się monotonna i denerwująca. Sterowanie na klawiaturze toporne z interfejsem konsolowym - przeciwnicy bezbłędni, a bohater wali w ścianę toporem albo spada w przepaść... ciężko się zmienia bronie, aktywuje szybko drabinę uciekając itp. co w tej grze jest b.ważne. Grafika słaba. Walka typu podejdź, cofnij, czekaj aż przeciwnik zrobi combo, podejdź - raz uderz, cofnij i powtarzaj do skutku, co sztucznie wydłuża grę i o ile pierwsze 3 próby są ok, to kolejne przechodzenie od ogniska do ogniska sprawia cierpienie, które pokonuje się biegnąc i modląc żeby się udało i nas nie okrążyło 20 typów. Oczywiście każdego musimy pokonywać pojedynczo, żeby tylko nie ryzykować że się zginie. Jak już myślimy, że niedługo pewnie ognisko i idziemy dalej, to się okazuje ze czyha Bos na końcu i od nowa 30 min pokonywania 40 typa monotonną metodą opisaną wyżej. W grze brak mapy, wskaźników, wiec łatwo nie zauważyć jakiejś półki skalnej która trzeba przejść lub drzwi i się chodzi po wszystkich krainach szukając jakiejś drogi, w których oczywiście respawnują się pokonani wcześniej. Generalnie w grze się cały czas walczy, i nic się ciekawego poza tym nie dzieje, choć sam świat jest ciekawy. Co się nie założy, jaki miecz nie wyposaży, to jest to bardziej efekt wizualny niż rzeczywisty - dodałem sobie trainerem 20 punktów i niewiele się zmieniło
W grę można pograć ale pod warunkiem: posiadania pada i w trybie multiplayer.

post wyedytowany przez Rafusv2 2017-10-27 22:40:52
26.11.2017 22:22
SpecShadow
odpowiedz
2 odpowiedzi
SpecShadow
77
Silence of the LAMs

Kupiłem na promkach Steama po wprowadzeniu złotówek.
Doznałem niemałego szoku jak zobaczyłem jak płynnie ta gra chodzi w 1920x1080 podczas gry DS1 chodził nieciekawe i najmniejsze spadki płynności były bardzo odczuwalne.

Sporo nowości i rzeczy do nauczenia. Walka jeszcze bardziej dynamiczna, przeciwnicy bardziej agresywni i nieprzewidywalni.

Co mi się nie podobało? Lore, historia, desing. O ile Demon's i Dark Souls PtDE nosiły jakieś ślady z King's Fielda tak DS2 (i niestety DS3 też) ma nudnych bossów (jeśli chodzi o wygląd i lore) jak i sam świat, który może zwiedzało się fajnie ale to już nie było to... Na szczęście Bloodbourne zapewnił mnie że jeszcze FROM zna się na robieniu ciekawego świata. Szkoda tylko że potrzebuję konsoli by w to grać...
Już sam początek, gdy dotarłem do tych stażniczek ognia dał mi poczucie, że coś jest nie tak. Przypominał mi Dragon's Dogma ale tam było to bardziej ponure, mroczne... inne.

post wyedytowany przez SpecShadow 2017-11-26 22:24:06
11.05.2018 16:21
odpowiedz
Antek9999
23
Centurion
10

Ta gra tylko dla twardych graczy .Moja ocena 10/10

08.01.2019 14:18
odpowiedz
wojtek750
18
Centurion

Pomógłby ktoś z Elaną, Plugawą Królową w Smoczym Sanktuarium? Gram na PC, w NG, z pamięcią dusz ok. 4 000 000.

08.12.2019 13:13
DalethTichy
odpowiedz
DalethTichy
3
Legionista

Prawo Godwina (reductio ad Hitlerum) mówi: "Wraz z trwaniem dyskusji w Internecie prawdopodobieństwo użycia porównania, w którym występuje nazizm bądź Hitler, dąży do 1". Zmodyfikowana wersja prawa Godwina odnosząca się do porównywania gier do Dark Soulsów (reductio ad Dark Soulsum) brzmi: "Wraz z trwaniem dyskusji w Internecie prawdopodobieństwo użycia porównania, w którym występuje Dark Souls, dąży do 1".

Seria Dark Souls odcisnęła swoje piętno, nawet jeżeli nie na grach, to na graczach. Jeszcze wiele razy usłyszymy ŕ propos jakiejś produkcji, coraz bardziej drażniące: "ta gra to takie Dark Souls...". Tym razem i ja, z czystym sumieniem dołączę do drażniącego chóru i napiszę: Dark Souls II to takie Dark Souls.

Dark Souls II to takie Dark Souls, więc fabuła i mechanika gry krąży wokół dusz. Ale w drugiej części mniej jest ducha niż w produkcji otwierającej serię. Zabrakło pamiętnych postaci, takich jak Półsmoczyca Priscilla. Zabrakło pamiętnych lokacji, takich jak Popielne Jezioro wraz z, majestatycznie rozkładającym skrzydła, Kamiennym Smokiem.

Dark Souls II to takie Dark Souls, więc rozgrywka jest wymagająca. Można trudzić się godzinami podczas walki z bossem, by po jego pokonaniu poczuć satysfakcję. Słowo klucz w Dark Soulsach to błądzenie. Błądzi się podczas eksploracji, błądzi się podczas walk, błądzi się w lore. Efektem błądzenia jest wiedza, która sprawia, że osiąga się kontrolę nad grą.

Dark Souls II to takie Dark Souls, ale dodano kilka zbędnych mechanik: wyczerpujące się pochodnie, kurczący się po śmierci pasek zdrowia, najazdy duchów, które są w stanie przerwać ważny dialog z NPC. Mechaniki te - oprócz najazdów - po jakimś czasie przestaje się zauważać. Pochodnie nie są aż tak bardzo potrzebne, a po jakimś czasie ma się ich tyle, że wystarczą na 5h. Gracz z czasem przyzwyczaja się do skróconego paska zdrowia i tylko "od święta" przywraca go do normalnego stanu, albo nie robi tego nigdy.

Dark Souls II to takie Dark Souls, w którym jeszcze mocniej działa efekt zaskoczenia podczas eksploracji. M.in. w średniowiecznych obrazach w szczelinach pierwszego planu, przedstawiającego główny temat, można dojrzeć szczegółowo przedstawione krainy z jeziorami, zamkami, wzgórzami, postaciami, zwierzętami - pierwszy plan jest ważny, ale to co jest za nim kusi oglądającego, bo wygląda ciekawie i jest obietnicą zaskoczenia. W Dark Souls II jest podobnie - gracz zaczynając podróż np. w zamku, eksplorując go, trafia wreszcie do zupełnie innej krainy "drugiego planu" np. bagien. A za bagnami czeka jeszcze coś innego.

Dark Souls II to takie Dark Souls, więc jeżeli jest się głodnym mocnych wrażeń, to warto zagrać.

08.12.2019 13:41
Ppaweł
odpowiedz
Ppaweł
14
Generał
9.0

zainstalowałem i na tydzień zniknąłem z życia ;) gra z ogromnym współczynnikiem " a może spróbować by jeszcze raz" XD

20.02.2020 21:41
1
odpowiedz
1 odpowiedź
xKrystianoo
1
Junior

ten błąd wyskakuje mi co jakiś czas wie ktoś może co zrobić?
W grze w losowych momentach wyskakuje informacja że nie można zapisać gry
mogę kliknąć spróbuj ponownie co nic nie daje lub wróć do menu gdzie wyskakuje to:
Prawdopodobnie dokonano nieprawidłowego wyjścia z ostatniej gry.
Kiedy chcesz zakończyć grę. wybierz z meno opcję "Wyjdź z gry"
i opuść grę z ekranu tytułowego. Nieprawidłowe wyjście z gry może doprowadzić do
utraty ostatnich postępów.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze